מרגש עד דמעות: עיריית ראשון לציון חגגה בר ובת מצווה לשורדות ולשורדי שואה

90 שורדי ושורדות שואה תושבי העיר שלא זכו לציין את הטקס החשוב בילדותם, הגיעו לאחרונה אל הכותל ועלו לתורה, האירוע המרגש התקיים במסגרת פרויקט ‘פרח לניצול” הפועל באגף לפיתוח שירותים חברתיים והאגף לאזרחים ותיקים במינהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון. ראש העירייה, רז קינסטליך: “זכינו לעשות עם הניצולים תיקון חשוב לאחר שרבים מהם לא זכו לטקס בר ובת מצווה”

אף פעם לא מאוחר: עיריית ראשון לציון קיימה טקס בר ובת מצווה ל-90 שורדי ושורדות שואה תושבי העיר שלא זכו לציין את הטקס בילדותם. הטקס החגיגי התקיים במסגרת פרויקט “פרח לניצול” המופעל ע”י האגף לפיתוח שירותים חברתיים והאגף לאזרחים ותיקים במינהל לשילוב חברתי בעירייה. שורדות ושורדי השואה הגיעו לרחבת הכותל המערבי ועלו לתורה, שם זכו למטר של סוכריות כמיטב המסורת, כשהם לא מצליחים להסתיר את התרגשותם.

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון:

“יש לנו חובה מוסרית לעטוף, לכבד ולחבק את שורדות ושורדי השואה לאורך כל השנה. מאז כניסתי לתפקידי הגדרתי כמטרה את שימור זיכרון השואה בראשון לציון ואת הדאגה לכך שהניצולות והניצולים יחיו בעיר ובמדינה שלנו בכבוד. לאחר שעברו את תלאות החיים ורבים מהם לא זכו לטקס בר ובת מצווה ולמעשה גם לא להנאות ילדות אחרות – זכינו לעשות איתם תיקון חשוב מאין כמוהו”.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק המינהל לשילוב חברתי, מוטי עג’מי, הוסיף:

“קיום הטקס הוא זכות גדולה עבורנו ואני מודה למורשת הכותל על השותפות בפרויקט. תודה לכלל העובדים בבית לניצולי שואה ובתוכנית ‘פרח לניצול’ שהיו שם עבור השורדות והשורדים, שמחו איתם ושבזכותם ראינו חגיגה אמיתית. אין פעולה מרגשת מזו – לראות את שורדי השואה תושבי עירנו בכותל המערבי. כולנו זכינו”.

שלום ספיבק, חתן בר המצווה שנולד ביערות פולין להורים פרטיזנים ואף השתתף בקמפיין העירוני של ראשון לציון לציון יום השואה האחרון, מספר על החוויה המרגשת שעבר: “ההשתתפות באירוע הייתה עבורי פיצוי גדול ומרגש לחוויה שחוויתי בילדותי. היחס האישי שלו זכיתי מעיריית ראשון לציון היה מדהים וכל כך מחזק. אני מודה לעירייה שנתנה לי את ההזדמנות לתיקון החוויה שלא הייתה לי בילדות ושזכיתי לה כעת”.

השארת תגובה