לראשונה בישראל! בדיקה רפואית פורצת דרך במוקד לרפואה דחופה של מכבי בראשון לציון

בדיקה רפואית פורצת דרך המבדילה בין זיהום חיידקי לוויראלי ב-15 דקות בלבד!

מכבי היא ראשונה בישראל שתספק לחבריה את הבדיקה החדשנית, במסגרת המוקדים לרפואה דחופה שהיא מפעילה ברחבי הארץ. היתרונות: זיהוי מהיר של זיהומים חיידקיים, מתן טיפול מוקדם למניעת התדרדרות וצמצום טיפול אנטיביוטי מיותר. פיילוט שבוצע לאחרונה הוכיח: ב-21% מהמקרים – הרופאים הגיעו לאבחנה מדויקת יותר בזכות הבדיקה

לראשונה בישראל! בדיקה רפואית פורצת דרך במוקד לרפואה דחופה של מכבי בראשון לציון - מקומון ראשון
צילום: דוברות מכבי

לאחר אישורה במנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA), מגיעה לראשונה לרפואת הקהילה בישראל ובעולם בדיקת ה-MeMed BV שנועדה לסייע לרופאים להבדיל בין זיהום חיידקי לוויראלי בתוך 15 דקות בלבד. הבדיקה, שמבוססת על שיטה ייחודית להערכה של חלבוני מערכת החיסון, מסייעת לרופאים המטפלים להגיע לאבחנה מדויקת יותר ובזמן קצר לגבי מטופלים הסובלים מזיהום, ולהכריע מה מקור הזיהום, החלטה שעבור חלק מטופלים עשויה להיות קריטית ולמנוע התדרדרות רפואית.

מכבי שירותי בריאות היא הראשונה בארץ שתבצע במרפאות הקהילה את הבדיקה ובשלב זה השירות יינתן ב-10 מוקדי הרפואה הדחופה של הקופה הפרוסים בכל רחבי הארץ, כולל במוקד ראשון לציון, שנמצא ברחוב רוטשילד 15 ובמוקד חולון ברחוב הופיין 13.

נכון להיום, מטופלים שמגיעים לבדיקה רפואית בחשד לזיהום ויראלי או חיידקי, נשלחים בדרך כלל לבדיקות עזר כמו ספירת דם וצילום ריאות. הרופאים המטפלים בהם מסתמכים על תוצאות בדיקות אלו כדי לאבחן באיזה סוג זיהום מדובר. לעיתים, התוצאות אינן חד משמעיות, והדבר מקשה להגיע לאבחנה מהירה. כתוצאה מכך זיהום חיידקי עלול שלא להיות מטופל במועד ואף להוביל לסכנת חיים, או לחילופין – זיהום ויראלי עלול להיות מטופל באנטיביוטיקה שלא לצורך, דבר העלול להוביל לתופעות לוואי ואף להתפתחות של עמידות החיידקים לטיפול בעתיד.

כעת, באמצעות מכשיר ה-MeMed, ניתן יהיה לאבחן תוך זמן קצר בסבירות גבוהה יותר האם מדובר בזיהום חיידקי או ויראלי, ולהתאים מענה טיפולי מדויק ומוקדם יותר. פיילוט שבוצע לאחרונה במכבי הוכיח שב-21% מהמקרים בהם נעשה שימוש בבדיקה החדשה – הרופאים שינו את ההחלטה הרפואית שלהם בהתאם לממצאי הבדיקה, דבר שלדברי גורמי הרפואה הבכירים במכבי מוכיח את יעילותה וחשיבותה.

עד כה, הבדיקה הייתה זמינה אך ורק בחדרי מיון בודדים בארץ וכעת לראשונה תהיה זמינה למיליוני חברי מכבי בהתאם לצורך הרפואי.

ראש מחוז ירושלים והשפלה ד”ר חגי פרנקל: 

“מדובר בבשורה משמעותית בעולם הרפואה ואנו גאים להיות ארגון הבריאות הראשון, שמעניק את השירות הזה בפריסה רחבה. הבדיקה החדשה היא טכנולוגיה פורצת דרך שמאפשרת אבחון מהיר ומדויק יותר ברפואת הקהילה, קרוב לבית. הבדיקה מיועדת למקרים בהם קיים ספק ובדיקות העזר הרגילות אינן מספקות, בעיקר כשמדובר בילדים ובקשישים, אצלם יש סיכון גבוה יותר להתדרדרות רפואית במקרה של זיהום חיידקי שלא מטופל בזמן. בעתיד אנו מאמינים שמכשיר מסוג זה יהיה זמין במרבית המתקנים הרפואיים של מכבי ויהפוך לכלי מרכזי ומוביל באבחון ובטיפול במחלות זיהומיות”  

השארת תגובה