גילויי גזענות כלפי ילד בן 9 על רקע צבע עורו, מזעזעת, מחזירה אותנו לימים אפלים ומחדדת את הצורך ביותר חינוך והסברה בנושא

מאת: מיקי אלון מקומון ראשון.

“אתה שחור ולא רואים אותך בלילה” אמר תלמיד כיתה ה’ הגדול בשנתיים מ- א. בן ה-9 מכיתה ג’ מאותו בית הספר בפני כל חבריו תוך צחוק קולני שגרר ילדים רבים לצחוק על ה”בדיחה” שסיפר.

א. בן ה-9 תלמיד כיתה ג’ בחוף הים,האם יחזור אליו? צילום: פרטי באדיבות המשפחה.

מדובר במשפחה ממוצא הודי שחיה באחת משכונות העיר בשלווה ובשגרת חיים שנקטעה באחת , לאחר שבבית הספר בו לומד א. החליט אחד התלמידים לעשות צחוק מצבע עורו הכהה על חשבונו וחשבון משפחתו.

אודל אחותו של א. מספרת לנו שהם לא חוו הערות גזעניות לגבי צבע עורם הכהה וזו הפעם הראשונה שהם מתמודדים עם הטראומה אותה חווה הילד בבית ספרו שאמור להיות מקום מוגן וחף מגזענות. לאחר כמה ימים ולאחר ש-א. התאושש מגילויי הגזענות כלפיו ,בזמן ההפסקה עם חבריו לכיתה, הגיע שוב אותו התלמיד והפעם החליט לעלות שלב ברמת הגזענות פנה אליו ואמר: ” האם אבר המין (הבולבול) שלך גם שחור כמוך? “. א. נפגע מאוד , לקח את דבריו של התלמיד הגדול לליבו והוא היה זקוק להרבה תמיכה כדי להוציאו מהמצב אליו נקלע.

הוריו של א’ הזדעזעו לשמוע את אשר סיפר להם בנם ופנו מייד לבית הספר בו הוא לומד ולשמחתם הנהלת בית הספר טיפלה בחומרה בנושא עם כל הכלים העומדים לרשותה.

א. בן ה-9 ביקש מהוריו לא ללכת השנה בחופשה לים או לבריכה כדי שלא ילך ללא חולצה ואו ישתזף ואולי גוון עורו יהפוך כהה יותר וזאת כדי שלא ישימו אותו ללעג לבדיחות גזעניות שוב, גם בשנה הבאה כשיעלה לכיתה ד’.

אודל אחותו של א. החליטה לפנות אלינו בפורום ובאתר כדי לפרסם את מקרה הגזענות הזה ואולי למנוע את המקרה הבא שנמצא כבר מעבר לפינה, לנסות להעביר מסר של שיוויון ואהבת חינם כלפי כולם וחינוך נכון של ההורים ובית הספר.

האחות אודל. צילום:פרטי,באדיבות המשפחה.

אודל: ” הייתי מבקשת שפשוט אנשים יפתחו את עיניהם ויבינו שלמילים יש כח עצום ואנחנו מבזבזים אותם על לשון הרע ופגיעה באחר וחבל !  אנו יכולים לעשות דברים עצומים וטובים ולהרים אחד את השנייה.

הייתי רוצה שההורים ידברו עם הילדים בשיח פתוח ובוגר ושיפסיקו לצפות שיקבלו חינוך מהטלוויזיה והמסכים , שייקחו אחריות,  מדובר בחיים של ילדים .כולנו בני אדם שווים, אם תשמעו לידכם ילדים מתנהגים בגזענות אנא העירו להם אל תתעלמו, בבקשה.

לסיום אחי הוא ילד בוגר ומבין ואני ומשפחתי מקווים שהוא יישכח את המקרה ויחזור לחייו הרגילים והטובים” .

השארת תגובה