בהובלתה של ראש מינהל קהילה איריס ארונין ,עיריית ראשון לציון זכתה במקום הראשון בתחרות שירות לתושבים במגזר הציבורי

הישג מרשים לעיריית ראשון לציון שזכתה במקום הראשון בתחרות מצוינות בשירות וחוויית לקוח של המרכז הישראלי לניהול. הזכייה במקום הראשון הוענקה בין היתר בזכות שירות יוזם לתושבים והפיכתם למעורבים בקבלת ההחלטות, וכן שירותים חדשים שהנהיגה העירייה. ראש העירייה, רז קינסטליך: “הישג נהדר שמוכיח את רמת השירות הגבוהה הניתנת לתושבי העיר”.

מאת: מיקי אלון מקומון ראשון

צילום: דוברות עיריית ראשל”צ

ראשון לציון זכתה ביום שני בתחרות ארצית של המרכזי הישראלי לניהול שעסקה בשירות לתושב. התחרות, אליה ניגשו עשרות גופים ורשויות מהמגזר הציבורי והפרטי שביצעו מהלכים לשיפור השירות, התמקדה בחוויית לקוח ובשירות שניתן לתושבים. כזכור, בראשון לציון יצאו במהלך לשפר משמעותית את השירות לתושבים תחת הסיסמה: “לגעת בכל תושב ותושבת – שירות ברמה אחרת”.

התחרות כללה שלושה שלבים: הגשת עבודה בנושא המהלכים שנעשו בשנת 2021 לטובת התושבים בעיר, סקר שנשלח לאלפי תושבים שעסק בחוויית השירות ופרזנטציה שהוצגה בפני עשרה בכירים מעולם השירות ששפטו את הישגי הרשות.

צילום: דוברות עיריית ראשל”צ

בין המהלכים אותם הוביל מינהל קהילה ובגינם זכתה עיריית ראשון לציון במקום הראשון בתחרות ניתן למנות את מנהלי השירות לתושב בשכונות שמגיעים עד למקום מגוריהם של התושבים ומתמקדים בשירות יוזם ולא רק בשירות מגיב; הפיכת התושבים ל”בעלי הבית”, תוך מעורבותם והשפעתם על פני העיר; מהלכי שיתוף ציבור שיוצרים תחושת שייכות ושיפור באיכות חייהם של התושבים. בנוסף, יצאה עיריית ראשון לציון בשירות ייחודי לתושבים חדשים המתאכלסים בעיר עוד לפני שעברו אליה – “וולקם לראשון לציון” – וזאת על מנת להקל על המעבר ולספק מענה בכל התחומים. כך גם המענה והשירות שניתן לעולים חדשים בעיר הכולל מעטפת בכל הצמתים המרכזיות.

כמו כן, לאחרונה אף יצאה עיריית ראשון לציון בשירות חדש שבמסגרתו מגיעה ניידת שירות בכל יום לשכונה אחרת בעיר ובה ניתן שירות בנושאי ארנונה, מים והעברה בטאבו. המטרה היא לנגיש את שירותי העירייה למי שזקוק לכך או למי שמתקשה עם השירותים הדיגיטליים הניתנים באתר העירייה.

הפרס הזה מצטרף לזכייה במקום הראשון של ראשון לציון במדד דיגלוקאלי של חברת דלויט, שעוסק בשירותים הדיגיטליים לתושב ולבתי עסקים בכל הרשויות המקומיות בישראל. בנוסף קיבלה לאחרונה עיריית ראשון לציון את הציון 100 במדד השקיפות של עמותת שבי”ל (שקיפות בינלאומית ישראל) העוסק בשקיפות באתרי הרשויות המקומיות.

ראש העירייה, רז קינסטליך:

“מדובר בהישג נהדר שמוכיח את רמת השירות הגבוהה הניתנת לתושבות ולתושבי ראשון לציון. מאז כניסתי לתפקיד אמרתי שיש לדאוג כי תושבי העיר יזכו לרמת השירות הגבוהה ביותר, ואני שמח שקיבלנו את החותמת על כך. תקופת הקורונה חידדה אצלנו את הצורך להוסיף שירותים רבים לאינטרנט, כשלצד זאת השארנו גם שירותים פרונטליים. אני רוצה להודות לכל עובדות ועובדי העירייה על הענקת השירות הטוב ביותר בארץ לתושבי העיר”.

צילום: דוברות עיריית ראשל”צ

אפרת אברמוביץ’, משנה לראש העירייה ומחזיקת תיק קהילה והשרות לתושב, מסרה:

“אני גאה על הזכייה בפרס שמוכיחה כי רמת השירות שמקבלים תושבות ותושבי ראשון לציון היא הגבוהה ביותר. יש לנו דרך לעשות כדי להביא לשירות מיטיבי אבל אין ספק שבשלושת השנים האחרונות יצרנו מספר מהלכים שנתמכים במתודות ניהול חדשניות מהתעשייה וההיי טק ונכונות למגזר הציבורי. השירות העירוני, שחובק לתוכו חיי קהילה משמעותיים וחיזוק המנגנון העירוני במערך של מנהלות שירות לתושב כמערך יוזם ומניע, הם שתרמו לזכייה שלנו. אני רוצה להודות לראש העירייה, רז קינסטליך, על הובלה משותפת בתפיסה קהילתית רחבה ולראש מינהל קהילה, איריס ארונין, וכן לעובדות ולעובדים במינהל קהילה על התהליך והעבודה הרבה תוך אמונה כי השמים הם הגבול והכל למען תושבי העיר ראשון לציון”.

איריס ארונין ראש מינהל קהילה:

” כמה סמלי שבדיוק היום, לפני שנתיים התחלתי את תפקידי כראש מינהל קהילה בעיריית ראשון לציון (למרות שלי זה מרגיש כמו עשור) וביום הזה, התבשרנו על כך שזכינו במקום הראשון מטעם המי”ל בתחרות מצויינות בשירות וחווית לקוח.

זו זכות שנפלה בחלקי לנהל מינהל משמעותי, פורץ דרך, מינהל ללא הפסקה! מינהל שבו כל אגף, מחלקה ויחידה , כל עובד ועובדת ,עובדים מהלב והנשמה, מסביב לשעון , עם עוצמות אדירות והאש הזאת בעיניים שהיא תמיד זאת שמניעה .

מינהל שהוא חלק מרשות אדירה שמוביל
אותה רז קינסטליך – ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך שעבורו גם השמיים הם לא הגבול ועל כך תודה.

תודה ל אפרת אברמוביץ’ משנה לראש עיריית ראשון לציון האלופה שעבורי היא הרבה מעבר למחזיקת התיק ,תודה לאיבגני ברחמנוב מחזיק תיק הקליטה וכמובן לדורון מילברג מנכל העירייה . תודה שוב לצוותים והמנהלים המופלאים של מינהל קהילה אני גאה בכם “

איריס ארונין ראש מינהל קהילה עיריית ראשון לציון. צילום: דוברות עיריית ראשל”צ.

השארת תגובה