רועי ,צעיר תושב ראשון לציון לפני גיוס נלחם על חייו ופונה לתושבי העיר בבקשת עזרה.ראש העיר רז קינסטליך יקיים יום התרמה

תושב העיר רועי כהן היה אמור להתגייס לפני כחודשיים, ימים ספורים לפני הגיוס גילו כי הוא חולה ובבדיקות התגלתה מחלה קשה בתחום המטו-אונקולוגיה המחייבת השתלת מח עצם מאז הוא מאושפז ותחת טיפולים אגרסיבים וקשים, רועי נדרש לעבור השתלת מח עצם ובכל המאגר הארצי לא נמצא תורם מתאים. המשפחה מבקשת, כל מי שיכול ללכת ולהיבדק באחד ממרכזי עזר מציון בבדיקת דם/רוק פשוטה יוכל לנסות להציל חיים של בחור צעיר שעדיין נמצא רק בתחילת דרכו, המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו.

במהלך מבצע “שחר עולה” פנתה הכתבת המיתולוגית זהבה הבר לראש העיר בבקשת עזרה לרועי ,ראש העיר שהיה עסוק בתקופת החירום השיב בחיוב לפנייתה השנייה לאחר סיום המבצע ושיתף פעולה מכל הלב למען עזרה ומציאת תורם ביום התרמה מיוחד למענו. וכך ביום רביעי הקרוב ה-10.8.22 יתקיים בלובי בניין העירייה בכתובת: הכרמל 20 ,מבצע התרמה של מח עצם, החל מהשעה 10:00-18:00.

רועי כהן, בואו לבדוק התאמה. צילום:מתוך דף האינסטגרם האישי של רועי.

אביו של רועי ,ליאור, התראיין בתוכניתם של ינון מגל ובן כספית ברדיו 103FM/מעריב שם סיפר על הקושי במציאת תורם, מתוך הראיון: “רועי גילה שבועיים לפני הגיוס שהוא חולה במחלה המטואונקולוגית קשה שחייבת השתלת עצם, אך עדיין לא נמצא לו תורם. ינון ובן שוחחו עם אביו ליאור כהן שסיפר על גילוי המחלה, ועל הבקשה לתרומות מוח עצם. כהן סיפר, “שבועיים לפני הגיוס הוא הרגיש חולשה ואמרנו שהוא צריך לעשות בדיקות דם, קנינו את כל הציוד לצבא, הצבא זה חלק משמעותי במשפחה שלנו, יום ראשון לפני הגיוס הוא ביצע בדיקות דם, משם ישר הטיסו אותנו לשיבא אנחנו מעל חודש וחצי בשיבא. לצערנו התגלתה המחלה בדם, זה זן שמחייב השתלת מוח עצם ולא נמצא תורם בהתמאה מלאה ואנחנו כרגע במבצע גיוס של אנשים שיבואו להיבדק”. 

המשיך והפנה את הציבור להגיע לתרום מוח עצם, “אני קורא לכל הציבור לבוא לקפלן 40 בפתח תקווה, לעבור בדיקה מאוד פשוטה, שתיתן הזדמנות לאנשים לעשות מעשה טוב, אנושי, חברתי. הקריטריון לבדיקה הוא גילאים 18-45 וכאלו שלא נמצאים במאגר. מי שנמצא במאגר כבר לא נמצא מתאים או שלא בקבוצת הגיל המתאימה”.”

אביו של רועי, ליאור בפנייה נרגשת לציבור לבוא להיבדק האם יש התאמה….. צילום: מתוך דף הפייסבוק האישי.

ליאור כהן בפוסט בפייסבוק מפרט את כל הפרטים לטובת הגעה לבדיקה: “יקירי, ההודעה זאת הינה בהמשך לפרסומים השבוע בנוגע למסירת דגימת רוק פשוטה לטובת בדיקת התאמה לתרומת מח עצם לרועי. עמותת עזר מציון מרחיבה משבוע הבא את תחנות מסירת דגימת הרוק לפריסה ארצית כמפורט להלן, ללא צורך בתיאום מראש (הדגימות נשלחות למעבדה בארה”ב ולכן אנו צריכים אותן בדחיפות):
סניף פ”ת:
רח’ קפלן 40
ראשון עד חמישי, 09:00-15:00
03-9277772
סניף באר שבע:
מיקום: היכל קדמא רח’ אבוחצירא 3 באר שבע
שני עד חמישי בין 12:00-22:00
איש קשר נפתלי קובר 054-6677245
סניף תל אביב:
מיקום: סניף עזר מציון תל אביב – ביה”ח איכילוב ויצמן 6 ת”א
שני עד חמישי בין השעות 09:30-18:00
איש קשר מנחם דרך 052-2593300
סניף ירושלים:
מיקום סניף עזר מציון ירושלים רחוב בית הדפוס 11
שני עד חמישי בין השעות: 08:00-20:00
איש קשר ישראל ירט 054-3333438
סניף חיפה:
הרצל 92
יום שלישי עד חמישי בין השעות 08:00-20:00
איש קשר משה בארי 050-6412650
מזכיר לגבי הקריטריון:
הקריטריון לביצוע הבדיקה:
1- טווח גילאים 18-45 בריאים
2- נעשתה בדיקה שלא מופיעים כבר במאגר בקישור הבא: https://www.ami.org.il/bone-marrow-registry/check
*גילאי 18-35 ששירתו בצבא יש לבדוק גם באמצעות מספר אישי.
אשתי ואני “ילדי תערובת” ומכילים את העדות: פולני, סורי, בולגרי ותורכי. יש עדיפות למי ששורשיו מכילים אחד או יותר מהעדות שצויינו לעיל.
אנא הפיצו בבקשה בין חברים, משפחה ומקומות עבודה אך אנא מכם, אל תסתפקו בלהפיץ, לכו להיבדק, ההפצה היא אמצעי ולא מטרה.
“כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו”
בתודה מראש וברכת בריאות איתנה לכולם.

השארת תגובה