תושבי ראשון לציון קיבלתם הודעה על חובות לחברת חשמל? יכול להיות שעקצו אתכם – מקומון ראשון

חברת החשמל מתריעה: נסיון נוסף להונאת לקוחות. מסרון המופץ בימים האחרונים ״מזכיר״ ללקוחות על חשבון חשמל שהוחזר ואי תשלום יוביל להפסקת השירות

תושבי ראשון לציון קיבלתם הודעה על חובות לחברת חשמל? יכול להיות שעקצו אתכם - מקומון ראשון
הונאה בהודעה? צילום: pixabay

בחברת החשמל התקבלו התראות בשעות האחרונות על מסרונים הנשלחים ללקוח ומזכירים לו כי קיים חשבון חשמל שהוחזר ומתריעים בפניו כי דחיית התשלום תוביל להפסקת השירות.

זו אינה הפעם הראשונה בה מתקבלות הודעות המנסות להונות את הלקוח. כבר מעל לשנה וחצי מתקבלות בחברת החשמל התראות מלקוחות המדווחים על נסיונות הונאה הכוללים קבלת דרישה באמצעות דואר אלקטרוני, לעדכון פרטים, תוך כדי איומים בהשעיית חשבון במידה ולא ייענו מיידית, או לחילופין הודעה לנייד ( מסרון) המבקשת להסדיר תשלום חשבון החשמל בהקדם כולל בקשה לאישור פרטי החשבון וקישור לאתר שאיננו האתר הרשמי של חברת החשמל.
הנסיון האחרון כלל הודעות בדואר האלקטרוני (מייל) שקראו ללקוחות החברה לקבל החזר כספי בגין תשלום כפול לחברת החשמל (חשבון ששולם פעמיים) וכללו גם מספר חשבונית וסכום החזר.

חברת החשמל שבה ומבהירה כי הן הודעות טקסט והן הודעות דואר אלקטרוני מטעם חברת החשמל מכילות את מספר החוזה של הלקוח, והקישור העדכני היחיד הוא האתר הרשמי של חברת החשמל www.iec.co.il. חברת החשמל אינה ״מחזירה״ חשבונות חשמל או ״מפסיקה״ שירות.

בנוסף, החברה לא מבקשת מלקוחותיה לאשר פרטי חשבון או לחילופין יוזמת בקשה לקבלת פרטי כרטיס אשראי . בקשות המכילות בקשה לקבלת פרטי כרטיס אשראי אינן הודעות מטעם חברת החשמל.

אין להתייחס או להשיב לפניה ובמקרים בהם עולה חשש, החברה מבקשת ליצור קשר עם מוקד השירות 103 על מנת לוודא את אמיתות הפנייה .

אורן הלמן, סמנכל שירות שיווק ורגולציה: ״נסיונות ההונאה נמשכים מזה תקופה ארוכה . אנחנו, בחברת החשמל, פועלים לעדכן את כלל הלקוחות על כל ניסיון להונות אותם ורואים את מעשי הנוכלות הזו בחומרה. הודעות מטעם חברת החשמל ניתנות לזיהוי. אנחנו שבים ומבקשים מהלקוחות להיות עירניים .״

חברת החשמל דיווחה על הניסיון להונאה לכל הגורמים הרלוונטיים.

השארת תגובה