מהפכה היסטורית בתחבורה הציבורית בראשון לציון: משרד התחבורה ועיריית ראשון לציון חתמו היום על הסכם משתל”ם בהיקף של כ-650 מיליון שקלים

תושבות ותושבי ראשון לציון, תתחדשו! מהפכת התחבורה הציבורית והבת קיימא מגיעה לראשון לציון. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח”כ מרב מיכאלי, ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך, ויו”ר דירקטוריון נתיבי איילון מקסין פסברג, חתמו היום (רביעי), על הסכם משתל”ם – מהלך שינוי תחבורתי למרחב המוניציפלי בראשון לציון.

מהפכה היסטורית בתחבורה הציבורית בראשון לציון: משרד התחבורה ועיריית ראשון לציון חתמו היום על הסכם משתל"ם בהיקף של כ-650 מיליון שקלים - מקומון ראשון
ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך יחד עם שרת התחבורה מירב מיכאלי – צילום: צ’רלס יעקב, דוברות עיריית ראשון לציון

מדובר בהסכם תחבורתי חסר תקדים, הכולל צירי העדפה בהיקף כולל של 35 קילומטרים, מתוכם 30 קילומטרים של נת”צים טקטיים הניתנים לביצוע מיידי, בתוך כשנה. במסגרת ההסכם, ראשון לציון תרושת בנתיבי העדפה לתחבורה ציבורית ותחבורה בת קיימא, שתאפשר להרחיב את שירות התחבורה הציבורית, ולספק אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי, כבר בשנה הקרובה. לאורך נתיבי התחבורה הציבורית יוצבו מצלמות אכיפה והעדפה אלקטרוניות, שיבטיחו שמירה על דרך פנויה ותנועה חופשית לאוטובוסים.

במסגרת ההסכם יתווסף שירות תחבורה ציבורית בהיקף של כ-111,000 קילומטר נסועה בשבוע, ויוסדרו כ-144 דונם של שטחי מסופים, חניונים ומבני ריענון לנהגים בעיר, הכוללים כ-843 עמדות אוטובוסים. רוב מתקני התשתית החדשים יאפשרו הטענה של אוטובוסים חשמליים, שיפעילו את השירות העירוני.

ההסכם מהווה מהפכה בתחבורה הציבורית בראשון לציון.

מהפכה היסטורית בתחבורה הציבורית בראשון לציון: משרד התחבורה ועיריית ראשון לציון חתמו היום על הסכם משתל"ם בהיקף של כ-650 מיליון שקלים - מקומון ראשון
צילום: צ’רלס יעקב, דוברות עיריית ראשון לציון

במסגרת ההסכם, שמוערך בכ-650 מיליון שקלים, ייחנך גם שירות חדש – “הקו המקדים-חום”, שיאפשר תוספות שירות משמעותיות שיזכו להעדפה לאורך התוואי העתידי של הקו החום. בעוד כשנה (יולי 2023) יוקצה נתיב קיים לטובת תחבורה ציבורית, עליו ייסעו אוטובוסים מפרקיים חדשים וחשמליים, שינועו לאורך התוואי בתדירות גבוהה של 7.5 דקות ברוב שעות היום.

בנוסף, ראשון לציון תוביל מהלך דרמטי לקידום תשתיות רכיבה בעיר. במסגרת ההסכם יסללו למעלה מ-33 קילומטרים של שבילי אופניים, שיחוברו ישירות למוקדי ביקוש ובהם תחנת הרכבת, מוקדי תעסוקה, מוסדות חינוך, מרכזי בריאות ואזורי בילוי ופנאי. לצדם יוקמו עמדות ריענון לרוכבות ולרוכבים, מתקנים לקשירת אופניים, עמדות ייעודיות לניפוח אוויר, ברזיות, אמצעי הצללה, עצים ועוד. בנוסף, יקודם מרחב ממותן תנועה בהיקף של 11 קילומטרים, בו תוגבל מהירות הנסיעה ל-30 קמ”ש בלבד.

מהפכה היסטורית בתחבורה הציבורית בראשון לציון: משרד התחבורה ועיריית ראשון לציון חתמו היום על הסכם משתל"ם בהיקף של כ-650 מיליון שקלים - מקומון ראשון
צילום: צ’רלס יעקב, דוברות עיריית ראשון לציון

עם החתימה על ההסכם, ראשון לציון מצטרפת לנתניה, ראש העין וחולון שחתמו על הסכמים משת”למים בחודשים האחרונים. מדובר בתוכנית הדגל של משרד התחבורה, שתיושם בקרוב בערים נוספות בארץ, שיבחרו לקדם תחבורה ציבורית, ועלותה הכוללת נאמדת במיליארדי שקלים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח”כ מרב מיכאלי:

“ראשון לציון הצטרפה לרשימת הערים שהן חלק מ”הסכם משתל”ם”, שישדרג את התחבורה הציבורית בעיר, יגדיל את היקפי השירות וירחיב את אפשרויות התחבורה של תושבות ותושבי ראשון לציון. ההסכם המשתל”ם נחתם אחרי עבודה ארוכה ושיתוף פעולה הדוק עם עיריית ראשון לציון והעומד בראשה, מר רז קינסטליך, ובמסגרתו יושקעו מעל חצי מיליארד שקלים שיאפשרו לראשון לציון תחבורה ציבורית טובה יותר וקידום מערכת הסעת המונים ב״הקו החום״ שישדרג את התחבורה בעיר ובאזור כולו.

ככה הופכות והופכים את הפירמידה- הרחבת הסעת המונים, האצת השימוש בכלים דו-גלגליים והפיכת נוסעות ונוסעי התחבורה הציבורית לVIP באמצעות נתיבי העדפה ייעודיים.

משרד התחבורה בראשותי ימשיך לפעול בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות ואני מזמינה את כל ראשי הרשויות להצטרף למהפכת התחבורה דרך החתימה על הסכמים משתל”מים”.

מהפכה היסטורית בתחבורה הציבורית בראשון לציון: משרד התחבורה ועיריית ראשון לציון חתמו היום על הסכם משתל"ם בהיקף של כ-650 מיליון שקלים - מקומון ראשון
צילום: צ’רלס יעקב, דוברות עיריית ראשון לציון

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך:

״בארבע השנים האחרונות, אנו מובילים את מהפכת התחבורה בעיר ראשון לציון והחתימה היום על ההסכם היא עוד צעד במהפכה הזו.
בשנים הקרובות, כל פרוייקטי התחבורה הלאומיים המתוכננים –  מתחילים, חוצים או עוברים בעיר ראשון לציון וחלקם התקציבי בעיר עומד על כ-15 מיליארד ש״ח.
ראשון לציון הינה העיר הרביעית בגודלה בישראל ונמצאת בתנופת פיתוח ובנייה אדירה וצפוייה לקלוט עוד כמאה אלף תושבים רק בחמש השנים הקרובות. נושא התחבורה בעיר הוזנח שנים והחזון שלנו הוא לקדם כבר עכשיו את תשתיות התחבורה והתחבורה הציבורית בעיר, למען תושבות ותושבי העיר, המבקרים בשערנו ולמען הדורות הבאים. אני מברך את שרת התחבורה ואת כל השותפים לחזון החשוב שאנו מובילים היום״

מנכ”לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק:

“גם ראשון לציון הולכות יד ביד עם מדיניות משרד התחבורה לעודד הליכתיות, רכיבה ותחבורה ציבורית, באמצעות הקצאת משאבים ממוקדת שתייצר השפעה של ממש בשטח. התשתיות שיפתח המשרד במאות מיליוני שקלים בעיר, יאפשרו בין השאר תגבור משמעותי של התחבורה הציבורית, וייתנו מענה הוליסטי לצרכי התושבים. אני מברכת את תושבי ראשון לציון ומבקריה לקראת השינוי התחבורתי שמצפה להם. המשרד ממשיך בעבודה על הסכמים דומים עם רשויות נוספות”.

יו”ר הדירקטוריון בחברת נתיבי איילון, מקסין פסברג:

“ההסכם שנחתם היום משקף את המחויובות של עיריית ראשון לציון והעומד בראשה ליצירת חלופות ראויות לרכב הפרטי. ההסכם הוא צעד משלים והכרחי לעיבוי פרויקטי התחבורה הרבים המקודמים היום בעיר לרבות רשת נתיבי העדפה לתחבורה הציבורית, שבילי אופניים ומערכות הסעת המונים מתקדמות. חברת נתיבי איילון מודה למשרד התחבורה ולעיריית ראשון לציון על הבעת האמון והשותפות, יחד נמשיך לקדם מיזמים שישנו את פני התחבורה במדינת ישראל”.

מהפכה בתחבורה הציבורית בראשון לציון

תגובה אחת

  1. גיא הגב

    כל עוד התחבורה הציבורית לא תפעל 24/7 כל ההתלהבות העצמית חסרת טעם. אם אני צריך להחזיק רכב כדי להגיע למרכז העיר בשבת או בלילה, אנצל אותו גם במהלך היום. זה רק יוסיף לעומס הקיים ממילא

השארת תגובה