מספר עובדות למה לעודד למידה, יצירתיות והתנסות בבית הספר ולאו דווקא למידה שבלונית
כל מה שאנחנו לומדים מאוחסן בתוך המוח.
הלמידה מייצרת רשת קשרים הקשורים לכל דבר אחר בה. לכן:
כשמפסיקים ללמוד היכולת והתפקוד הכלליים ידרדרו.
למה?- הרשתות נחלשות עד שהן נמוגות.
זה לא יקרה בשניה אבל הזמן יעשה את שלו.
כמו אימוני כושר- הכושר הגופני לא נעלם הוא פשוט מתנוון.
כשהמוח מגיע למימדים בגירים הוא מפסיק להתפתח ולאחר מכן חלה נסיגה- לא נכון
תאי המוח אינם ניתנים להחלפה- לא נכון.
תאי המוח ממשיכים להתרבות
המוח אינו סטטי ומתגמש בהתאם להתנסויות של האדם- התנסו כמה שיותר.
לכן, מי שיתחיל לנגן יפעיל יותר נוירונים במוח ומוחו יעבור שינויים בהתאם להתנסותו.
אם תאתגרו את עצמכם אינטלקטואלית תאי המוח יתרבו באזורים החשובים.
כך תמנעו אלצהיימר גם אם התחלתם לעשות זאת בגיל 40.
מחשבות משפיעות על הכימיה של המוח והיא משתנה בהתאם לסוג המחשבות, עצובות או שמחות.
המוח בשונה מאיברים אחרים אינו מתבלה אלא מתחדד ככל שמשתמשים בו יותר.
המוח שלי אינו זהה לשל אחיי גם אם מדובר בתאומים.
ולמה? – למרות המטען הגנטי ותנאי סביבה זהים מה שיוצר את ההבדל הוא ניסיון
החיים.
שלכם,