רפורמת “נפש אחת”: פתרונות דיור עבור נכי צה”ל המתמודדים עם פוסט טראומה, פצועי ראש ונפש

צילום: דוברות משרד הביטחון

אגף השיקום במשרד הביטחון ממשיך בקידום שורה של מהלכים לשיפור השירות והטיפול בנכי צה”ל במסגרת רפורמת “נפש אחת”. מנכ”ל משרד הביטחון, אלוף (מיל’) אמיר אשל, מינה ועדה לבחינת פתרונות דיור עבור נכי צה”ל המתמודדים עם פוסט טראומה, פצועי ראש ונפש. בראש הוועדה יעמוד ד”ר שלמה מנדלוביץ’, מנהל המרכז לבריאות הנפש ׳שלוותה׳ מקבוצת כללית. הוועדה הוקמה בתיאום ושיתוף פעולה עם ארגון נכי צה”ל.

הוועדה תבחן את הצרכים הייחודים של נכי צה”ל המתמודדים עם פוסט טראומה בתחום הדיור במטרה למצוא את הפתרונות המתאימים אשר יאפשרו להם להתמקד בשיקומם המיטבי תוך הבטחת מענים בתחום הרווחה והדיור. המלצות הועדה יסייעו לאגף השיקום בבניית סל פתרונות בתחום הדיור למתמודדים עם פוסט טראומה, פציעות נפש וראש.

לימור לוריא, סמנכ”ל וראש אגף השיקום במשרד הביטחון:

“דיור וחיים בקהילה הינם נדבך מרכזי בשיקומם של נכי צה״ל ועל כן אנו מקדמים בימים אלו חקיקה המרחיבה את היקף הסיוע שנותן משרד הביטחון לטובת הדיור והרכב, הנדרש לצרכי התניידות. הוועדה שהוקמה תסייע בידנו לדייק את הפתרונות הנדרשים לאנשים המתמודדים עם פוסט טראומה, לקות נפשית או פגיעת ראש בתחום הדיור. לצד הרחבת המענים הצפויה, ישנם שירותים רבים שכבר היום ניתנים וחשוב שהציבור ונכי צה״ל יהיו מודעים להם כדוגמת: בית בטוח, טיפולים נפשיים ורפואיים ללא הגבלה לנכי צה״ל ובני משפחותיהם, לימודים ועוד”.

יו”ר ארגון נכי צה”ל, עו”ד עידן קלימן:

“ארגון נכי צה״ל מברך על החלטת משרד הביטחון לקבל את בקשתו ולהקים ועדה שתייצר פתרונות דיור יעודיים עבור נכות ונכי צה”ל המתמודדים עם פוסט טראומה. שיקומם של כלל נכי צה”ל והפוסט טראומטיים בפרט מהווה עוגן מהותי ברפורמת ‘נפש אחת’ ואנו נמשיך לעמוד על המשך יישום הרפורמה שכל אות ופסיק ממנה שווה ערך בחיים של אדם.”

השארת תגובה