בהרצאה לגיל השלישי ב-“בית שורדי השואה” בראשון לציון הסבירו כי: “משרד הבריאות מעניק טיפולי שיניים בחינם לגיל השלישי”

במסגרת עידוד המודעות לבריאות הפה בקרב הגיל השלישי בראשון לציון, קיימה רשת מרפאות כללית סמייל הרצאה במועדון “בית שורדי השואה” שבמערב העיר. את ההרצאה והשיחה עם האורחים והאורחות הוביל ד”ר אורון שמואלי, מנהל רפואי מרחבי של מרפאות כללית סמייל מרכז ות״א.

ד”ר שמואלי הרצה בפני המשתתפים על רפורמת השיניים שנכנסה לתוקף כבר בשנת 2019, במסגרתה הורידה המדינה את גיל הזכאות לטיפולי שיניים מסובסדים ל-72, מה שמקנה להם את האפשרות לקבל טיפולי שיניים וטיפולי שיניים משקמים ומשרמים ללא עלות, או בהשתתפות עצמית נמוכה.

במהלך ההרצאה הסביר ד”ר שמואלי את חשיבות הבריאות על השיניים בכל גיל, אך הדגיש כי עבור אוכלוסיית הגיל השלישי היא חיונית במיוחד לצורך השמירה על הבריאות הכללית והוסיף כי ברשת כללית סמייל, רשת מרפאות השיניים הגדולה בישראל המונה 107 מרפאות ברחבי הארץ, ש-67% מבני הגיל השלישי בישראל מבוטחים בה, פועלים במרץ לעודד את המבוטחים לנצל את סל הבריאות לקשישים במקום לשלם כסף יקר עבור טיפולים שמגיע להם בסל הבריאות.

במהלך המפגש הסביר בהרחבה ד״ר שמואלי למשתתפים על מגוון הטיפולים הניתנים ברשת מרפאת כללית סמייל, הוסבר הקשר בין בריאות הפה למחלות שונות כגון סכרת, ההטבות לגיל השלישי במסגרת הרפורמה בטיפולים משמרים ושיקום הפה בשתלים, תותבות וכתרים, הטיפול במחלות חניכיים, שמירה על בריאות הפה והשיניים ועוד.

המשתתפים בהרצאה הופתעו לגלות על הטיפולים להם הם זכאים במסגרת סל הבריאות לקשישים, הביעו התעניינות ורצון להגיע ולהיות מטופלים במרפאות כללית סמייל, התרשמו מרמת המקצועיות הגבוהה שהוצגה בפניהם ואף ביקשו להרחיב את המידע בנושא באמצעות הרצאות נוספות

מנהלת קשרי הקהילה ברשת, רחל קלמנוביץ’: “רשת מרפאות כללית סמייל מקיימת מגוון רחב של פעילויות במטרה להעלות את המודעות להרחבת הטיפולים במסגרת סל הבריאות לטובת הקשישים. אני מודה לרחל דימנשטיין, מנהלת מועדון “בית שורדי השואה” שבעיר ראשל”צ, על שיתוף הפעולה המוצלח שחושף את הגיל השלישי לנושא”.

השארת תגובה