מרוץ הלפיד מגיע לראשון לציון: כ-400 רצים צפויים להשתתף

רגע לפני פתיחת משחקי ‘ספיישל אולימפיקס’ לאנשים עם מוגבלויות, ייערך ביום ראשון הקרוב, ה-23 באוקטובר, מרוץ הלפיד בראשון לציון. אורכו של המרוץ הוא כ-1.3 קילומטר, וצפויים להשתתף בו אנשים עם מוגבלויות וכן תלמידים מבתי ספר מיוחדים ורגילים ברחבי העיר. ראש העירייה, רז קינסטליך: “הבחירה בראשון לציון לאחת מהרשויות שמארחות את המרוץ היא טבעית, לאור העובדה שאנו מעודדים פעילות ספורטיבית ושילוב של אנשים עם מוגבלויות בחברה לכל אורך השנה”.

המשחקים הלאומיים של הספיישל אולימפיקס לאנשים עם מוגבלויות צפויים לצאת לדרך בשבוע הבא, אך עוד לפני כן יתקיים מרוץ הלפיד ברשויות מקומיות ברחבי הארץ עד להדלקת אש המשחקים בטקס הפתיחה ב-25 באוקטובר. כעיר שפועלת רבות למען שילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה, ראשון לציון נבחרה לאחת מהרשויות שהמרוץ יתקיים בשטחה, והוא ייערך ביום ראשון ה-23 באוקטובר בשעה 9:00 בבוקר.

במרוץ צפויים לקחת חלק אנשים עם מוגבלויות וכן תלמידים מבתי הספר שונים ברחבי העיר. אורכו של המרוץ הוא כ-1.3 קילומטר, והוא עתיד להתחיל בגן המושבה ולעבור במדרחוב, ברחוב אחד העם, ברחוב הרצל וברחוב הכרמל. לאחר המרוץ יודלק ברחבת בניין העירייה הלפיד שמסמל את פתיחת המשחקים.

עיריית ראשון לציון פועלת רבות ומעודדת לכל אורך השנה את שילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה. רק בשנה שעברה עיריית ראשון לציון הוסיפה תקנים להעסקת אנשים עם מוגבלות ואימצה מודל לקידום העסקת אנשים עם מוגבלויות בכלל העסקים בעיר. בחודש המודעות לשיוויון זכויות עבור אנשים עם מוגבלויות אשתקד יצאה העירייה בקמפיין שילוט בכל רחבי העיר עם הסלוגן “אל תראה מוגבל – תראה בן אדם”.

‘ספיישל אולימפיקס’ הוא ארגון הגג הבינלאומי לכל תחום הספורטאים עם הצרכים המיוחדים הפועל ב-192 מדינות וחברים בו מעל ל-5 מיליון ספורטאים וספורטאיות. המשחקים הלאומיים יתקיימו ב-25 וב-26 באוקטובר באצבע הגליל. בין התחרויות ריצות ארוכות, שחייה, רכיבת אופניים, כדורסל ובאולינג. מטרת העמותה היא לחשוף את היכולות של אנשים עם מוגבלויות ולהביא לשילובם בחברה.

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: “עיריית ראשון לציון פועלת כל השנה למען שוויון ושילוב אנשים עם מוגבלות בכל תחום, וזאת אף החובה שלנו כחברה. העובדה שראשון לציון נבחרת לאחת הרשויות שמרוץ הלפיד ייערך בה היא אף טבעית, לאור העובדה כי העירייה מעודדת פעילות ספורטיבית ואת שילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה. אני בטוח שתושבים רבים יצטרפו למרוץ ויפיצו אור לקראת פתיחת המשחקים”.

חברת המועצה, ד”ר הדס מלכה הכהן: “אני מוסדרת תודה והערכה למנכ”לית שרון לוי בלנגה על הבחירה בנו ולראש העירייה, רז קינסטליך, על התקצוב, השותפות ומתן ערך. אני קוראת להורים לילדים ונערים ובוגרים המתמודדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ומוגבלת תקשורתית ASD לצרף את ילדם אלינו לחוג המתקיים מידי יום שלישי בערב באצטדיון האתלטיקה העירוני. תאמינו בילדים שלכם. זה אפשרי עם אמונה, יכולת והתמדה ויש סיכוי שגם ילדיכם ייצגו את עירנו”.

שרון לוי בלנגה, מנכ”לית ‘ספיישל אולימפיקס’ ישראל: “המשחקים הלאומיים ומרוץ הלפיד מסמלים את הכוח בתחרות ואת האחדות בחברה המקבלת את האחר ונותנת אפשרות לחלום רחוק ולהצליח בגדול. מדובר בשבוע מיוחד במינו שהוא הגשמת חלום לספורטאים רבים עם צרכים מיוחדים שיזכו להשתתף במשחקים לאומיים, להתחרות מול עמיתיהם מכל רחבי ישראל וחלקם אף לייצג אותנו בקיץ בברלין. אנו מודים לעיריית ראשון לציון ולעומד בראשה על הנכונות לארח את האירוע המיוחד ומזמינים את כולם לבוא, להשתתף ולעודד את ספורטאי הספיישל אולימפיקס שלנו”.

להצטרפות לחוגים המתקיימים בשלישי בערב באצטדיון האתלטיקה, ניתן לפנות ל:
050-7536011 או 03-9547182

השארת תגובה