הקמפוס הבין תחומי ע”ש ידלין מראשון לציון נבחר לייצג את מדינת ישראל ב- OECD

הקמפוס הבין-תחומי ע”ש ידלין בעיריית ראשון לציון נבחר לייצג את מדינת ישראל ב-OECD, במסגרת פרויקט ייחודי בו משתתפים בתי ספר מובילים בעולם במטרה לסייע למערכות החינוך העולמיות לקבוע את הסטנדרטים העולמיים לעיצוב החינוך 2030 OECD- Future of Education and Skills.

צילום: דוברות משרד החינוך

קמפוס ידלין הינו בית ספר צומח על אזורי, 12 שנתי. הקמפוס דוגל בתפיסה חינוכית ופדגוגית המקדמת ומטפחת תלמידות ותלמידים, בוגרות ובוגרים בעלי מנהיגות אישית כ’מוטיב על’ לאורך כל שנות הלימוד בקמפוס, החל מכיתות א’ ועד לכיתות י”ב.

צילום: דוברות משרד החינוך

מלבד הידע והיכולות הדיסציפלינריות, הנלמדות ומתורגלות במקצועות הלימוד השונים, בקמפוס נלמדת גם אסופה של מיומנויות כלליות אשר תומכות ומנחות יזמות, חשיבה, למידה והתפתחות ללא תלות בסוג הידע וללא הגבלה לתחום ידע מסוים. אלו הן המיומנויות של דמות הבוגר, כפי שהוגדרו על ידי משרד החינוך בשנת הלימודים תש”ף ועל בסיס המסגרת התיאורטית של מסמך OECD -Education 2030.

צילום: דוברות משרד החינוך

תהליך פיתוח המנהיגות האישית אצל התלמידים נבנה לאורך הרצף הלימודי בכל שנות הלימוד בקמפוס, ומותאם גיל: בית הספר היסודי (א’-ו’) -לומד מוכוון, חטיבת הביניים (ז’-ט’)- לומד בהכוונה עצמית, תיכון (י’-י”ב) – לומד עצמאי.

צילום: דוברות משרד החינוך

התפיסה החינוכית והפדגוגית של הקמפוס מיושמת על ידי שימוש בתהליכי מנטורינג (Mentoring), הן עבור צוות המורים והן עבור התלמידים.

מורים לוקחים חלק בתהליך פיתוח מקצועי מתפקיד המורה והמחנך ה”קלאסי” לעבר דמות ה”מנטור”, כך שכל מורה בקמפוס הוא מנטור עבור התלמידים שלו ומנטור עבור העמיתים שלו בצוות.

צילום: דוברות משרד החינוך

תלמידות ותלמידי שכבה ט’ בקמפוס לומדים בקבוצות מנהיגות קטנות ועוברים תהליך מנטוריניג בעצמם, במגוון תחומים לימודיים, אישיים, חברתיים, משפחתיים, חוגים ותחביבים. התלמידים גם לומדים להיות מנטורים צעירים, עבור תלמידים בשכבות גיל צעירות יותר בקמפוס.

מנהיגות אישית כמקור להנהיג את האחר, באה לידי ביטוי באמצעות שלושה עקרונות מנחים: בחירה, עצמאות, הישגיות.

צילום: דוברות משרד החינוך

בחירה: יישום עקרון הבחירה בא לידי ביטוי בכך שלתלמידות ולתלמידים ניתנת אוטונומיה מלאה לבחור מתוך עניין ותוכן אישיים את המסגרות הלימודיות שלהם כגון: מגמות, קורסים, עמיתי למידה, מורים מנטורים, פרויקטים ללמידה, תחומי מנהיגות ועוד.
עצמאות: יכולות המנהיגות האישית והבין-אישית, המועצמות במהלך שנות הלמידה בקמפוס מקנים לבוגרים כישורים, מיומנויות וכלים להנהיג את חייהם באופן עצמאי במגוון רחב של תחומים בעולם תחרותי, דינאמי ומתפתח.

העצמאות קיימת גם במרחבי הלמידה העומדים לרשות התלמידים וגם בשעות ניהול עצמי במערכת השעות.

צילום: דוברות משרד החינוך

הישגיות: כערך אישי, ביני לביני. הקמפוס מאפשר שוויון הזדמנויות מגדרי ומתן במה לאינטליגנציות מרובות בתחומים שונים ובכך מתאפשר לכל תלמידה ותלמיד לפתח את האינטליגנציה האישית שלו ולהגיע להישגים.

ההישגיות האישית באה לידי ביטוי באפשרויות השונות הקיימות בקמפוס להאצה ו/או לתגבור לימודי בהתאם לרצון, הצרכים והיכולות של התלמידים. תכנון, קצב וההיבחנות מותאמים לקצב הלמידה של התלמידים. וכל זאת בהתבסס על ההכרה שיכולת החשיבה והלמידה וקצב ההתפתחות הקוגניטיבית שונים בין אדם לאדם.

השארת תגובה