אומנות והיסטוריה: תלמידי גימנסיה גן נחום ציירו את רחוב אחד העם על גבי ארונות החשמל בסמוך לבית יד לבנים

במיזם משותף של עיריית ראשון לציון, בית יד לבנים ותלמידי מגמת עיצוב של תיכון “גן נחום”, נצבעו וצוירו ארונות החשמל שמחוץ לבית יד לבנים. הציורים מדמים את האתרים ההיסטוריים ברחוב אחד העם. ראש העירייה, רז קינסטליך: “ראשון לציון התברכה באתרים היסטוריים רבים ובבני נוער מוכשרים”

צילום: דוברות עיריית ראשון לציון.

משחזרים את העבר דרך הציורים. תלמידי מגמת עיצוב בבית הספר “גן נחום” בהדרכת יוסי אסולין, ציירו וצבעו את ארונות החשמל הסמוכים לבית יד לבנים בפינת הרחובות הכרמל ואחד העם. כידוע, רחוב אחד העם עמוס באתרים היסטוריים דוגמת בית ספר חביב – בית הספר העברי הראשון, בית הכנסת הגדול, בית גורדון-לונדון, בית הפקידות ומוזיאון ראשון לציון.

צילום: דוברות עיריית ראשון לציון.

למעשה, ארונות החשמל מחוץ לבית יד לבנים כבר היו צבועים בעבר וכעת – בעקבות יוזמה שעלתה על ידי ראש העירייה, רז קינסטליך, מ”מ וסגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן זהר, ומנכ”ל העירייה, דורון מילברג – הוחלט לצבוע אותם שוב ולהפיח בהם חיים, רוח וצבע. בעיריית ראשון לציון שוקלים להרחיב את המיזם לארונות חשמל נוספים ברחבי העיר. המיזם מצטרף לשורת מיזמים של בית יד לבנים עם תלמידים מרחבי העיר דוגמת ציורי שירים, צילום והנצחה.

צילום: דוברות עיריית ראשון לציון.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “התרגשתי לראות את תלמידי תיכון ‘גן נחום’ צובעים את ארונות החשמל ומנציחים את האתרים ההיסטוריים ברחוב אחד העם. אין ספק שראשון לציון התברכה באתרים היסטוריים רבים וגם בבני נוער מוכשרים ומיוחדים. אני בטוח שהמיזם הזה יכניס צבע ואור לרחוב אחד העם וישדרג את המרחב הציבורי לטובת העוברים והשבים”.

צילום: דוברות עיריית ראשון לציון.

מ”מ וסגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן זהר: “אני שמחה שתלמידות ותלמידי מגמת עיצוב בתיכון “גן נחום” ציירו על גבי ארונות החשמל ברחוב אחד העם וחידשו את המרחב העירוני לכבוד 140 שנותיה של ראשון לציון. הרחוב הוא משכנו של ביהס חביב, המוזיאון, הגלריה העירונית וגם המקום בו נכתבו ההמנון הלאומי ועוד. כשרונם של התלמידים והתלמידות בא לידי ביטוי בעיר והציורים יוסיפו צבעוניות ויופי לרחוב. אני רוצה להודות לתלמידים ולצוות גן נחום-מקיף ד׳, למנהל החינוך ולמנהלת אגף מורשת על שנענו ליוזמה ועל העשייה הברוכה״.

השארת תגובה