“פסקת ההתגברות: על מה מתגברים? ולמה?” – כנס מיוחד בפקולטה למשפטים במכללה למינהל בראשון לציון

ברקע הקמת הממשלה החדשה ולקראת הדיונים אודות “פסקת ההתגברות”, התקיים הערב (ב’) כנס בנושא בפקולטה למשפטים במסלול האקדמי המכללה למינהל. מטרת הכנס היתה להנגיש לסטודנטים את עקרונות הפסקה וכן לדון יחד בהשפעתה על מערכת המשפט בכלל, ועל עתידם במערכת בראי הפסקה.

צילום: עידן גרוס המכללה למינהל

הכנס התקיים בהשתתפות בכירים אקדמאיים למשפטים מהפקולטה למשפטים במכללה למינהל (ד”ר רועי פלד), באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת רייכמן. במסגרת הכנס, התקיימו ראיונות על הבמה עם שרת הפנים ושרת המשפטים לשעבר, הגב’ איילת שקד, וכן עם יו”ר ועדת חוקה לשעבר, חה”כ גלעד קריב.

שרת הפנים ושרת המשפטים לשעבר, הגב’ איילת שקד: “נגיד את האמת, עד שלא הוגש נגד נתניהו כתב אישום הוא היה מתנגד חריף לכל שינוי ורפורמה במערכת המשפט והיו שנים שהתגאה בעצירת רפורמות כאלו ואחרות והיו שנים שעצר אותם גם בשקט. רק אחרי שהוגש נגדו כתב אישום הוא הסכים לשתף פעולה עם רפורמות במערכת המשפט. אני ניסיתי להגדיר אז את עבירת הפרת האמונים ובזמנו דווקא נתניהו ואנשיו לא רצו ורצו להשאיר אותה עמומה. אם אתם שואלים אותי זה לא שיבטלו את העבירה הזו כי יש גם תמיד סכנה שאם יבטלו את העבירה הזו הפרקליטות תהיה הרבה יותר קשוחה ותגיש שוחד על כל דבר. אז הנה תזכרו טוב מה שאני אומרת לכם, הם לא יבטלו את עבירת הפרת אמונים למרות הקמפיין שסמוטריץ’ עשה הם ינסו להגדיר את עבירת הפרת אמונים ואם אתם שואלים אותי כנראה שבסוף הם גם לא יעשו את זה, אבל זה הדבר הנכון להגיד את עבירת הפרת אמונים.”

גלעד קריב בקריאה למפכ”ל המשטרה להתפטר במידה ובן גביר יקיים את הבטחותיו: “בעוד ימים אחדים יחזור לכנסת אדם שלפני כמה חודשים בא ואמר שצריך להטיל פצצה על בית המשפט העליון זו המציאות שאנחנו חיים בה. האיש הזה וחברותו הם סכנה אמיתית לדמוקרטיה הישראלית, אז מה אם קיבל את המנדטים שלו, אני כאן בגלל שהוא קיבל אותם ולא אהסס לומר שאם איתמר בן גביר יממש את הכוונות שלו להשתלט על משטרת ישראל או הפלת החומה שחייבת להיות בין הדרג הפוליטי לדרג המקצועי במשטרה מן הראוי שהמפכ”ל ישים את המפתחות על השולחן.”

צילום: עידן גרוס המכללה למינהל

ד”ר רועי פלד,מומחה לחופש הביטוי מהמכללה למינהל: “נראה שהממשלה הצפויה רוצה להחליש דרמטית את כל מערכת המשפט כולה, מבית המשפט העליון ומטה. זו מהפכה של ממש במדינת ישראל. אין כוונה לקדש את מערכת המשפטית הקיימת. ודאי שיש שינויים שרצוי לבצע בה. יש גם שינויים שאינם רצויים אבל שלגיטימי שהכנסת תפעל לבצע. השאלה היא מתי שינויים במערכת המשפט הופכים לרצון להפוך אותה לכלי שרת של המערכת הפוליטית במקום להיות מגן של הציבור כולו.”

השארת תגובה