חנוכה שמח-מסורת של תרומה ,עזרה ונתינה לקהילה בפרויקט “מעות חנוכה” של בית הספר מקיף ט’

מקיף ט’ ממשיך במסורת של תרומה ועזרה לקהילה, וזו שנה שניה שמפעיל את הפרוייקט ששמו “מעות חנוכה

כורש ריסמני יו”ר הנהגת ההורים במקיף השש שנתי מקיף ט’ מספר לנו על המסורת שמתקיימת בשנתה השנייה: “הורי ותלמידי מקיף ט’ אספו כסף במרוכז דרך הנהגת ההורים הכיתתית ובו רכשו מ-עמותת אקים ראשון לציון, מעל ל –1000 מארזי חנוכה כתרומה לעמותה. ומעמותת ניצני ראשון לציון עוד 100 נרות חנוכה כתרומה לעמותה.

החלטנו יחד עם תלמידי בית הספר שחשוב יותר לתרום את המארזים כתרומה מתגלגלת לאוכלוסיות מיוחדות בראשון לציון והסביבה וכך לזכות בשני מעשים טובים”.

בהזדמנות זו היו”ר כורש מבקש להודות לחברי הנהגת ההורים ותודה מיוחדת לרינת קורנז ומזל חזן שניצחו על מלאכת איסוף התרומות מהתלמידים, תודה מיוחדת למירי שואף שניצחה על אירגון והחלוקה לעמותות.

מצורפת רשימת העמותות והסבר קצר על פעילותן:
🔹חצב בית ספר לאוטיסטים,
🔹שקמים בית ספר לאוטיסטים,
🔹ניצני ראשון לציון,
🔹מעון חוסות גילאי 12-18
🔹הוסטל בית הקרן,
🔹מרכז עיוורים,
🔹מעון לנשים מוכות,
🔹מועדון גימלאים עד גיל 80,
🔹הבית לנפגעי נפש בגילאי 6-12 בנס ציונה.
🔹 נוער בסיכון
🔹 מרכז לניצולי שואה,
🔹 מעון לדרי רחוב ראשון לציון,
🔹מיון ילדים אסף הרופא.
🔹 מחלקות ילדים אסף הרופא.
🔹 מבצע סבתא.
🔹עובדי התברואה שדואגים לשכונה נקיה בנאות אשלים וקריית גנים.

בית ספר שקמים – בית ספר לחינוך מיוחד, 88 תלמידים הלוקים ב PDD/אוטיזם בעלי תפקוד מורכב בגילאי 6-21, מטרת בית הספר לקדם כל תלמיד בהתאם ליכולותיו בתחום הלמידה, התקשורת והחברה והשגת תפקוד עצמאי ככל שניתן. מעסיק אנשים על הרצף האוטיסטי בתפקוד בינוני – גבוה. בני 21 ומעלה.המסגרת הינה רצף תעסוקתי. ממפעל מוגן

בית ספר חצב לחינוך מיוחד בית ספר חצב הוא בית ספר מיוחד מאוד, שלומדים בו תלמידים בעלי מוגבלות נפשית ופיזית. בבית הספר משתמשים בכל מיני טכנולוגיות כדי לעזור לתלמידים ולקדם אותם, כמו למשל מחשבים – שמאפשרים לתלמידים שלא יכולים לדבר לתקשר עם הסביבה.

“ניצני ראשון” עמותה לילדים נכים, הוקמה ע”י הורים לילדים נכים בשנת 2001 במטרה לסייע לילדים הלוקים בשיתוק מוחין וסובלים מבעיית נכות קשה, לקבל את מלוא הזכויות ע”פ חוק ובכך להתקדם ולהגיע להישגים. העמותה פועלת לרווחת הילד הנכה והמשפחה הסובבת אותו. מייסדי העמותה נתנו דעתם גם על הצרכים הנוספים הקשורים לאיכות חייו של הנכה הן במישור של החינוך והרווחה, מרגע יציאתו של הילד למערכות החינוך והן בתוכניות ובטיפולים. בשלב ראשון לקחו על עצמם לארגן פעילויות בשעות אחר הצהרים ולהפגיש בין ילדים בעלי נכות וצרכים דומים.

אלו”ט – הוסטל בית הקרן
האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם היא ארגון ללא מטרות רווח המאגד בתוכו הורים הפועלים למען ילדיהם, אנשי מקצוע ואנשי ציבור. אלו”ט נאבקת למען זכויות הילדים והבוגרים עם אוטיזם ומקדמת את הטיפול, החינוך והשילוב של אלו בישראל, מתוך מטרה להבטיח את קיומם, שיקומם, עתידם ומעמדם הכלכלי והחברתי. אלו”ט דואגת לילדים ובוגרים עם אוטיזם ומשפחותיהם מיום האבחון ולאורך כל מעגל החיים.

מבצע סבתא
שנה שניה שעמותה מחלקת ל 70 קשישים ניצולי שואה וקשישים בודדים כל יום שישי מנות חמות לשבת, השבת נוספה לחבילה גם מתנת מקיף ט , שקית חנוכה.

מעון לדרי רחוב
בראשון לציון ברחוב משה בקר 23, ממוקם מעון לדרי רחוב המהווה מסגרת לאורך 24 שעות היממה לדרי רחוב, במהלכם הדיירים, הסובלים לעיתים מבעיות נפשיות, פוסט טראומה, מכורים ובעלי תסבוכות משפטיות ומשברים משפחתיים זוכים ללינה, סעד ולעזרה הומניטרית. המקום מקבל בשמחה תרומות ועזרה.

השארת תגובה