מכל רחבי הארץ: הגרעין התורני בראשון לציון מתרחב

מקרוב ומרחוק: 10 זוגות צעירים מצטרפים לגרעין התורני ‘אור לציון’ בראשון לציון השנה. לאור המאורע, קיימו המשפחות ערב משותף לקבלת הזוגות החדשים והרחבת הגרעין. ראש ישיבת ההסדר, הרב שלמה לוי: “זוכים כגרעין תורני להיות המשך פעילותו של הרב קוק”

צילום: גרעין ראשל”צ

הגרעין התורני ‘אור לציון’ בראשון לציון מורכב מבוגרי ישיבת ההסדר בעיר אשר הלך והתהווה עם השנים. הגרעין מונה כיום 40 משפחות של בוגרים המעידים כי הגרעין מושתת על קהילתיות רבה ועמוקה, רצון לעשות שליחות ויציאה אל החוץ, אל הציבור הכללי.

לגרעין הצטרפו השנה עשרה זוגות חדשים וצעירים מכל רחבי הארץ, מנתיבות, אשקלון, אשדוד, טלמון, אלקנה, כפר סבא, חולון וירושלים. עם קליטתם של הזוגות החליטו בגרעין כי הגיעה העת להתרחב אל מעבר לבוגרי הישיבה בלבד. “לאחר שהתפתח כקהילה, כעת הגרעין הולך ומתרחב” אומר הרב שניר שחר ממקימי הגרעין.

צילום: גרעין ראשל”צ

לאור הצטרפותם של הזוגות החדשים קיימו בגרעין ערב קבלת פנים והיכרות ע”י הוועד המנהל וצוות הקליטה של הגרעין. לאחר ארוחת ערב משותפת של חברי הגרעין, ראש ישיבת ההסדר והגרעין, הרב שלמה לוי שליט”א, דיבר על חשיבותה של השליחות בעם, עם חשיבות היחד ועל עליית הקומה של הגרעין. עוד דיבר הרב על חשיבותה של העיר ראשון לציון בעיניי הרב קוק זצ”ל, שהיה רב המושבה בימיו. “בכך אנחנו זוכים כגרעין תורני להיות המשך פעילותו של הרב” אמר הרב לוי.

הרב יהונתן לנגה, ר”מ בישיבת ההסדר וחבר בוועד המנהל, דיבר על גדילת האדם ע”י השפעתו החוצה לסביבתו כדוגמת משה רבנו שמרגיש את אחיו ויוצא אליהם. לדבריו “משה רבנו מלמד אותנו את הצורך לצאת מהמבט הפרטי שלנו על הצרכים והרצונות שלנו אל צרכי הכלל ורצונות העם. זו מהות הגרעין ולשמה הוא קם מלכתחילה. כעת הגיע השלב של ‘יפוצו מעיינותך חוצה'”.

הזוגות הצעירים שהגיעו הביעו את רצונם להשתלב בעשייה אל מול תושבי העיר על ידי פעילויות שונות ומגוונות אותם הציג גדעון מזוז מנהל הגרעין, הרחבת שיעורי התורה והקשר האישי עם התושבים, ויחד עם הרצון לגבש את הקהילתיות הפנימית בגרעין.

לאור זאת ומתוך כך ביום שני, ח’ בשבט יקיים הגרעין ערב לדמותו וזכרו של הרב דרוקמן שפעל בכל ימיו למען הכלל במישורים רבים המעסיקים ונוגעים גם לגרעין כדוג’: תורה, חינוך ומעורבות ציבורית – אותם הגרעין התורני מקדם אשר רק ילכו ויתעצמו.

3 תגובות

  1. רון הגב

    בקרוב, מערב ראשון תהיה חרדית, כבישים יסגרו בשבתות ובמועדי ישראל,.
    בונים ישיבות,כויללים ועוד…
    כבר עכשיו יש עודף בתי כנסת, עודף גני ילדים למגזר החרדי ויותר מדי מקוואות.
    ה צ י ל ו.

  2. סרוסי אסתר הגב

    שלום.
    נולדתי בעיר לפני 70 שנה כשהיתה עיר קטנה בה התושבים הכירו זה את זה בסובלנות וסבלנות. מצטערת לשמוע על צמיחת גרעין תורני זה לא מבשר טובות. היכן שהם צומחים הם מכים שורש ודוחפים חילונים החוצה . הפעילות שלהם היא לא לטובת האוכלוסייה אלא לטובת ההדתה בלבד . איני מעונינת שבני הנוער המושפעים בקלות יצטרפו ויעזבו את מורשתם. לכן שיחנכו ויעסקו בשכונתם ובביתם. ולא יהיו מעורבים בחיינו. ראו את הממשלה היום.

  3. חנה ברטל הגב

    מגנה את הפעילות המיסיונרית של החברה הדתית והחרדית בפתחם של בתי הספר. הניחו לחילונים להנות מחילוניותם
    ״ חיה ותן לחיות״

השארת תגובה