עיריית ראשון לציון תציין את חודש המודעות למוגנות ברשת בשלל אירועים ופעילויות

סדנאות ייעודיות, הרצאות, תוכניות העשרה וצעדת שיא בהשתתפות תלמידים, הורים וצוותים חינוכיים ביוזמת הנהגת ההורים ובשיתוף עיריית ראשון לציון, תחת הכותרת “חרם זו צלקת”. ראש העירייה, רז קינסטליך: “אנו פועלים לאורך כל השנה, וכך גם בחודש המודעות למוגנות ברשת, על מנת להקנות כלים של שימוש בטוח בניידים לבני הדור הצעיר ובכדי להבטיח את שלומם וביטחונם. אני משוכנע כי יחד נצליח במשימה החשובה הזו”

בעידן בו השימוש במכשירים ניידים וגלישה ברשתות חברתיות בקרב ילדים הוא הגבוה אי פעם, ישנה חשיבות עצומה להקניית כלים לגלישה בטוחה עבור הדור הצעיר. בראשון לציון לא נותנים יד לאלימות ולבריונות ברשת ומציינים את חודש המודעות למוגנות ברשת שחל בחודש פברואר בסדרת אירועים המיועדים לגילאי גן עד תיכון.

בין היתר תקיים הרשות לביטחון קהילתי בעירייה מגוון ימי עיון, מפגשי העשרה בנוגע לשימוש בטוח בסמארטפון, כנס בנושא ‘מוגנות בעולם של חדשנות’ של הרשות לביטחון קהילתי בשיתוף הנהגות הורים בית ספריות והנהגות התלמידים והרצאות של שוטרים קהילתיים.

אירוע השיא של החודש הוא צעדה עירונית תחת הכותרת “חרם זה צלקת”, שמתקיימת זו השנה השנייה. את האירוע יזמה הנהגת ההורים העירונית והוא נעשה בשיתוף עיריית ראשון לציון, הרשות לביטחון קהילתי, מינהל החינוך, מינהל קהילה, מועצת התלמידים ופרלמנט הנוער. במסגרת הצעדה, שתתקיים ב-19.2 בין השעות 17:00-19:00 ברחבת העירייה, יוצגו גם מייצגים בית ספריים נגד אלימות, שעליהם יהיו אחראים בתי הספר העירוניים.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “הקידמה וההתפתחות הטכנולוגית מביאות עמן הרבה מאוד דברים טובים, אולם לצערנו גם דברים שליליים העשויים לצלק נפשות ולגרום לנזקים קשים ביותר לילדות ולילדים היקרים שלנו. אנו פועלים לאורך כל השנה וביתר שאת בחודש המודעות למוגנות ברשת, על מנת להקנות כלים של שימוש בטוח בניידים לבני הדור הצעיר ובכדי להבטיח את שלומם וביטחונם. אני משוכנע כי יחד נצליח במשימה החשובה הזו”.

עלייה חדה במספר המקרים של בריונות ברשתות

נתוני מוקד 105 משקפים עלייה חדה במספר המקרים של בריונות ברשתות החברתיות, כאשר בחלק מהמקרים הפוגעים בקטינים הם קטינים בעצמם. הפגיעות הנפוצות שטופלו ע”י המוקד בשנה האחרונה היו בנושאי עבירות מין, הפצת תמונות מביכות, חרמות, בריונות והצקות עד כדי איומים בהתאבדות. יצוין, כי עבירות הבריונות וההטרדות אינן נפוצות רק ברשתות חברתיות כגון אינסטגרם, טיקטוק או פייסבוק, אלא מתבצעות אף באפליקציות דוגמת וואטסאפ.

על מנת להילחם בתופעה הכאובה, פועלת עיריית ראשון לציון בשלל מישורים לאורך כל השנה על מנת להבטיח את שלומם של הילדות והילדים. בין היתר, מונהג בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים בעיר השימוש ב’קופסאות מנוחה לניידים’ במסגרת מיזם ‘זה הזמן שלנו לדבר’ לשיפור השיח במרחב הציבורי ויצירת מרחב זמן פנוי ממסכים; תוכנית ‘מנהיגוטק’ שמאפשרת טיפוח מיומנויות מחשב ושימוש נבון לתלמידים מובילים בבתיה”ס היסודיים; ועבור שכבת הגיל הבוגרת יותר בחטיבות ובתיכונים מתקיימות סדנאות כישורי חיים והתנהלות נבונה ברשתות, וכן הרצאות בנושאי מוגנות ברשת וחרמות.

חברת הנהגת ההורים, רביד מזור: “הנהגת ההורים העירונית, בשיתוף עיריית ראשון לציון, החליטה לקחת את העניינים לידיים ולטפל בתופעה מן השורש באופן מדויק, יעיל ובמעטפת כזו שתכלול שלושה גורמים עיקריים: מערכת החינוך, עיריית ראשון לציון והנהגת ההורים. רק כך נוכל לעטוף ולטפל ברגישות יתרה גם בילד המוחרם וגם בילד המחרים. חשוב שנבין כי חרם זו צלקת ולכן מחויבותנו היא לשתף, להושיט יד ולא לעמוד מהצד.

“במהלך כל חודש פברואר, המוגדר כחודש המוגנות, נבנתה, תוך כדי חשיבה מרובה, תוכנית שכולה מוגנות וכלים להתמודדות עם מצבים קשים. נקודת השיא של החודש תהיה צעדה של תלמידים, הורים וצוותים חינוכיים אשר כולם ישלבו ידיים ויאמרו יחד – ‘לא נותנים יד לאלימות!’. אנו מאמינים שרק באמצעות המעטפת הזו נצליח להגיע לכמה שיותר ילדים ונוכל למנוע ולנהל שיח בריא, לחבק וכמובן לטפל במקרה הצורך”.

השארת תגובה