הקומיקאי, הסטנדאפיסט והשחקן שוקי דוד מראשון לציון יוצא במופע בכורה “מושחז” ומיוחד

הסטנדאפיסט והשחקן שוקי דוד מראשון לציון, עם מופע בכורה שמתקיים ביום חמישי 9.2 באודיטוריום לבונטין בראשון לציון

ליטל שוורץ ושוקי דוד. צילום:יח”צ.

שוקי דוד מופיע כ18 שנה על הבמות ברחבי הארץ עם מיטב הסטנדאפיסטים: ליטל שוורץ, שחר חסון ויעקב כהן. למרות שנינותו וההומור המושחז שהפכו לסימן היכר במופעיו, הסרטון של המערכון שלו “גן רוסי”זכה ליותר ממיליון צפיות תוך פחות מחודש והפך לאחד החזקים ברשת, והוא הופיע בסדרות טלוויזיה פופולריות כמו: “חברות”, “הקלמרים” ו”גדול עלינו”.

שוקי דוד. צילום:יח”צ.

“אשתי הכי מפרגנת לי בעולם, לוקחת בקלות את הבדיחות שלי עליה וגאה על כך שכתבה בעצמה חלק מהבדיחות במופע שלי”. לדבריו, המופע שלו קיבל צביון בוגר ומצחיק הרבה יותר מאז שהתחתן, וככל שנולדו לו ולאשתו שני ילדים, כך חייו הפכו ‘קשים יותר’ וביחס הפוך המופע נעשה מצחיק יותר. “ככל שהמצב נעשה גרוע ועצוב יותר, התקדמתי בחיים. המופע קיבל את צורתו הסופית שלו אחרי אישה שלא מבשלת, שני ילדים, כלב ששונא אותי ושני אוגרים. קודם כל, ליתר ביטחון, כדי שהמצב לא יידרדר, עוד קשרתי לכולם את החצוצרות. כרגע סגרתי את הבאסטה. זו ההתבגרות שלי כאומן, כולל הרבה קטעים שמתווספים למופע שהופך למצחיק יותר”.

שוקי דוד גם שחקן. צילום: יח”צ.

כך אומר הקומיקאי, הסטנדאפיסט והשחקן שוקי דוד מראשון לציון, שבימים אלו מופיע בפני ארגונים גדולים כמו: משטרת ישראל, קופות החולים, משרד הבריאות, משרד הביטחון, מכבי דנט, ארגון הקבלנים, אוניברסיטת תל אביב, ארגון המורים העל יסודי, חברות הייטק, במגזר הפרטי והציבורי ועוד.

שוקי דוד ישיק את הבכורה של הבכורה של מופע הסטנדאפ החדש שלו ביום חמישי 9.2 באודיטוריום לבונטין בראשון לציון בשעה 21:30. מזה 18 שנה הוא מופיע על הבמות ברחבי הארץ עם מיטב הסטנדאפיסטים ובהם: ליטל שוורץ, שחר חסון, יעקב כהן ועוד. סרטון הווידיאו של המערכון שלו “גן רוסי” זכה ליותר ממיליון צפיות תוך פחות מחודש והפך לאחד מהסרטונים החזקים ברשת.

כל מי שראה את שוקי דוד מופיע לא יכול להתעלם מכך שעל הבמה נראה כאילו יש מעליו הילה. הוא לא מתאמץ להצחיק ונראה שונה לגמרי מתבנית הסטנד אפ המוכרת. הקהל שמגיע להופעותיו נהנה ממה שהוא מכנה: הומור אופי.

במופעים שלו הוא מצליח להפעיל את החושים של הקהל, “וככל שהחושים פועלים יותר כך הקהל לגמרי איתך. בסטנד אפ אתה חייב להכניס את הקהל למצב שבו הוא נכנס לנעליך. הקהל לא צריך להיות כמוני נשוי לאישה ממוצא אוקראיני כדי להבין כמה אני סובל. האוכל שלה לא טעים, כל המקרר שלנו מכוסה במגנטים של מסעדות, האפליקציה ‘תן ביס’ בשלוף ויש לי אפילו שליח פרטי של וולט. אם אתה מכניס נכון את הקהל לסיטואציה שבה אתה מדבר, הפאנץ שלך יכול להיות 60 אחוז והוא יהיה הרבה יותר מצחיק מפאנץ ‘עומד’ (סתם פאנץ’ שאין לו קשר לכלום) של 90 אחוז”.
לדבריו, קטעי המשחק והווייס אובר (קטעי קול) שהוא משלב במהלך ההופעה קודם כל מפתיע את הקהל ומכניס אותו עוד יותר לסיטואציה. “זו למעשה תבנית די שונה מהתבנית הסטנד אפ הרגילה כיום. התבנית של הסטנדאפיסט, שעומד מול הקהל עם יד בכיס ויד שנייה מחזיק מיקרופון וזורק פאנצ’ים טובים ככל שיהיו, לא תחזיק עוד הרבה זמן. ממש כמו תרבות הטיק טוק, שבה אתה צריך להוכיח את עצמך בסרטון של 15 שניות בלבד, וגם זה בגלל שאני לארג’ איתך.

ההתבגרות של סטנדאפיסט היא בעיקר בהבנה ובבחירת קטעים. כך למשל, במופע שהיה לי מול 250 עובדים ועובדות של מחוז צפון במשרד הבריאות היו בקהל דתיים, חילונים, ערבים, ממוצא רוסי ואתיופי ומהקהילה הגאה. יש ערבוב יותר מזה? ההופעה הייתה ברחוב קיבוץ גלויות (סתם), והייתה אחת הטובות שלי. קיבלתי מכתב תודה באורך הגלות והוא תלוי אצלי על הקיר בחדר”.

הוא לא ישכח לעולם את הפעם הראשונה שהופיע בנחלת בנימין בתל אביב במקום חשוך, מפחיד ומחתרתי בשם הבלקוני. “הקהל שהגיע למופעים במקום היה חייב לעבור שביל מפותל דרך מיצג מצחיק/מפחיד של אדם שאוכל ביצה עם חלמון (זה אמיתי לגמרי – אפשר לשאול את ליטל שוורץ, שגיב פרידמן, ליאון רוזנברג ואחרים). הייתי מזמין למופע שלי 30 אנשים, 18 הלכו לאיבוד בדרך ורק 12 היו מצליחים להגיע לבמה”.

מתי הייתה טבילת האש הראשונה שלך במופע סטנדאפ?
“בגיל 25 במהלך שירות מילואים בבית החולים תל השומר במלחמת המפרץ השנייה. הייתה אמורה להופיע להקת הווי ובידור של צה”ל, אבל אחרי שהם כנראה הבינו שאנחנו לא באמת קרביים, המ”פ אמר לי: ‘שוקי, אני חייב להעביר 45 דקות של כיף לחבר’ה.

תעלה ותעשה צחוקים – זאת פקודה!’ לא היה לי מופע ולא חומרים, אלא רק שני משפטים שידעתי בוודאות: כל הפלוגה הזאת הם כ.מ (כושר מוגבל) ואין להם אישור להחזיק אפילו לא רובה או אקדח של נרף, עם חצים מספוג. כל הפלוגה ביחד מגיעה לפרופיל 97″.
שוקי דוד, בן 45, תושב ראשון לציון, נשוי למרינה ואב לאלון ולאודל. הוא נולד בבת ים משם עבר לצהלה ומשם חזר לגור בחולון את רוב חייו. בשכונת צהלה בתל אביב למד בכיתה עם המוזיקאי והזמר בן ארצי. בהמשך עברה משפחתו לחולון (“חולון זו העיר היחידה בעולם שיש לה רחוב על שם של שני עבריינים ג’סי כהן”) ובעקבות העבודה של אביו עברו מצהלה לחולון.
היית מצחיק ושובב כבר בבית הספר היסודי?
“בבית הספר היסודי למדתי עם קארין אלהרר, לשעבר שרת האנרגיה. תמיד הייתי מצחיק, וכבר אז ידעו שאלמד בבית ספר למשחק רק שכחו לציין שאין בזה כסף. הייתה לי ילדות טובה כי המצרים זה בעיקר אוכל טעים, חום ואהבה ורק צועקים. היה קשה לעשות שינוי כזה קולינרי וגם התנהגותי – כשהתחתנתי עם אוקראינית שמגיעה ממדינה שהאוכל בה לא טעים, יש אנשים קרים ורק לוחשים כל הזמן. לאבא של אשתי לקח חמש שנים עד שהסכים עם המשפחה שלי במקומות סגורים. למה? כי ההד גמר עליו”.

שוקי למד בתיכון הרצוג בחולון במגמת תיאטרון. “בלימודים פחות הלך לי כי לא היה לי חשק ללמוד ב-י”א וב-י”ב. למדתי 12 שנה בלי תעודת בגרות ואחרי זה עוד שנתיים הנדסאי (שלא סיימתי), אבל התעודה היחידה שיש לי זה תעודת מתחסן ממשרד הבריאות, ולזה צריך להוסיף רומן שהיה לי עם מורה מהתיכון”.
הוא זוכר שעל מנת לא להישאר בשעתיים האחרונות של שיעור ספרות עד השעה 16:00 לבש פעם אחת בגדי אישה מהצגה שהעלתה המגמה שלו והמורה שיחררה אותו הביתה. לבגרות בתנ”ך לא הגיע כי באותו היום בדיוק התקבל לשחק כניצב בסרט שהצטלם באותו היום במצדה. “הברזתי מהבגרות בתנ”ך ונסעתי לצילומים באותו יום לסרט על ישו בשם ‘המהפכן’. אותה מריה הקדושה מופיעה כיום על תמונת קנבס בגודל שני מטרים על שני מטרים שתלויה בכניסה לגן הרוסי של הבן שלי שקוראים לו: ‘הגוזלים של אינה פוטינה’. זו ההשקעה הכי טובה שעשיתי בחיים לרשום את הבן שלי לגן רוסי. ראיתם פעם ילד בגן שיוצא הביתה רק לחמשושים?”.

הוא למד משחק אצל ששי סמוכה בבית הספר למשחק של יורם לווינשטיין. לעולם הטלוויזיה בתפקיד משמעותי נחשף לראשונה כשכיכב בתפקיד שוקי סימקה (“שוקי העוזר מדי”) בסדרה הפופולרית “הקלמרים” ששודרה במשך שמונה עונות בהוט ובה הופיעו, בין היתר, אודי ואביעד ויניב ביטון, “מסתבר שהתפקיד נתפר לי במיוחד עליי בידי כותב הסדרה אבי בלקין. התפקיד היה באמת הדמות שלי במציאות, והיא הייתה הצלחה גדולה כל כך, כולל בחירת שחקן אורח אהוב על ידי צוות השחקנים”.

בהמשך השתתף בסדרה “חברות” של ליטל שוורץ, שאיתה הוא מופיע מזה תשע שנים כמופע פותח של 20 דקות. בימים אלו הוא משחק בסדרה “גדול עלינו” לצד שלישיית “מה קשור”, שהחלה להיות משודרת לאחרונה בהוט ובערוץ zoom ובה הוא משחק דמות של הבעל עמיקם “הקמצן מדי”.

מזה 12 שנה מפעיל שוקי את עמיתרון – תיאטרון בובות מריונטות מקצועי וחינוכי לילדים היחידי בארץ. בימים שבהם אין לו הופעות סטנד אפ, הוא עורך מסיבות ימי הולדת לילדים בגילים 7-3 עם תיאטרון הבובות, כשלילדים בגילי 12-9 הוא חוגג יום הולדת עם סטנד אפ לילדים לימי הולדת.

“הייחודיות של התיאטרון היא בכך שהוא מקורי, מקצועי וחינוכי. שילוב זה אינו קיים בישראל מבחינת גודל הבובות, הפלייבק המקצועי וסוג התיאטרון שבו מופעלות בובות מריונטות קלאסיות עם חוטי דיג. בזכות מפעל החיים שקיבלתי מאחותי וגיסי אני עובד עם ילדים וזו המתנה הכי גדולה לשמח ילדים. אני מגיע למושבים ולקיבוצים ועובד הרבה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים. התיאטרון הזה מתאים גם לילדים בעלי צרכים מיוחדים בזכות הקצב שלו, הדינמיקה, הבובות והשירים”, אומר שוקי. מופע הבכורה של הסטנדאפיסט והשחקן שוקי כהן יתקיים ביום חמישי 9.2 באודיטוריום לבונטין בראשון לציון בשעה 21:30.

לרכישת כרטיסים למופע:

https://www.goshow.co.il/show/13593/37267

השארת תגובה