“נשים משנות עולמות”: עיריית ראשון לציון תציין את יום האישה הבינלאומי בחודש של אירועים ופעילויות

הקרנות סרטים, הצגות, כנסים, סדנאות והרצאות מעוררות השראה – עיריית ראשון לציון תציין את יום האישה הבינלאומי שיחול ב-8 במרץ בחודש שלם של אירועים ופעילויות שיתקיימו ללא תשלום או בתשלום סמלי. ראש העירייה, רז קינסטליך: “יום האישה בראשון לציון יוקדש כול כולו לתכנים שנועדו לפקוח עיניים נוספות, לחדד מסרים, להעשיר, ליידע, לרתום לעשייה ולהוביל אותנו צעד נוסף במסע הארוך בדרך אל השוויון. אני מזמין את כולן וכולם לקחת חלק בשלל האירועים המיוחדים”

קרדיט: דוברות העירייה

עיריית ראשון לציון, בשיתוף המשרד לקידום מעמד האישה העירוני, תציין את יום האישה הבינלאומי שיחול ב-8 במרץ בחודש שלם של הרצאות, מפגשים, סדנאות, מופעים ופעילויות בסימן “נשים משנות עולמות”. האירועים יתקיימו ללא תשלום או בתשלום סמלי.

מחר (שלישי, 28.2.23) יתקיים הכנס “מעולה לעולה כוחנו עלה”, שיפתח את אירועי חודש האישה ויעסוק באתגרים ובהצלחות של נשים עולות. ב-1.3.23 (רביעי) יתקיים המפגש “מבעד למראה” בנושא דימוי עם מעין קרת, ולמחרת, ב-2.3.23 (חמישי), תתקיים בהיכל התרבות ההצגה “מהפכניות” ויוענק “אות נחשונית” לנשים פורצות דרך.

ב-3.3.23 (שישי) יתקיים הקונצרט “נשים מבצעות נשים”, עם התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, יחד עם מוזיקאיות שמבצעות יצירות מאת מלחינות ומספרות על ההשראה הנשית שלהן.

ב-8.3.23, היום הרשמי שבו מצוין יום האישה הבינלאומי, יתקיים מופע של הזמרת, השחקנית והקומיקאית, אסנת שיר-וישינסקי, שתשתף בדרך שעשתה. למחרת, בין התאריכים 9-12.3.23 יתקיים סופ”ש של פסטיבל סרטים ״נשים במרכז המסך” – כולם ללא תשלום. בפסטיבל יוקרנו הסרטים “סדקים”, “באנצ’י” ו”סינמה סבאיא”, ויוקרנו קטעים מהסדרה “נבחרות” בשילוב שיחה עם היוצרים והיוצרות.

ב-13.3.23 תתקיים במתנ”ס שיכון המזרח ההרצאה “סיפור חיי” של שירה איסקוב שתספר על כל הסימנים שלא הדליקו נורה אדומה, על השיקום הארוך, על הבחירה לצאת לדרך חדשה ועל הבושה שעוברת צד.

ב-19.3.23 יתקיים כנס בריאות ממבט נשי עם שלל הרצאות בנושאי בריאות מגדרית ואבחון מותאם מגדר, טיפים להכנה ולהתמודדות עם גיל המעבר, איך להקשיב לעצמנו, להתמודד עם האתגרים ולפגוש את עצמנו מחדש. ההשתתפות ללא תשלום, בהרשמה מראש.

בנוסף יתקיימו סדנת הגנה עצמית, סדנת הנדיוומן, פעילויות ספורטיביות, תערוכות ועוד מגוון כנסים והרצאות השראה נשית.

לחוברת האירועים המלאה לחצו על הלינק:

לחצו כאן

ראש העירייה, רז קינסטליך: “בכל שנה, ביום האישה הבינלאומי, אנחנו מקבלים הזדמנות לעצור לרגע את מרוץ השגרה ולבחון שוב – אילו צעדים נעשו, אילו חוקים חוקקו, מה השתנה בשיח, כמה דלתות נפתחו והאם תקרות זכוכית חדשות נופצו במאבק לשוויון מגדרי. יום האישה 2023 יתפרש בראשון לציון על פני חודש שלם תחת הכותרת ‘נשים משנות עולמות”, והוא יוקדש כול כולו לתכנים שנועדו לפקוח עיניים נוספות, לחדד מסרים, להעשיר, ליידע, לרתום לעשייה ולהוביל אותנו צעד נוסף במסע הארוך בדרך אל השוויון. אני מזמין את כולן וכולם לקחת חלק בשלל האירועים המיוחדים”.

מ”מ וסגנית ראש העירייה, יו”ר ועדת מעמד האישה – ליאל אבן זהר: “ביום האישה אנו מציינות את הדרך הארוכה שעברנו במאבק אל השוויון, חוגגות את ההצלחות ומציינות את העבודה שעוד לפנינו. ראשון לציון מובילה בפעילות לשוויון מגדרי ומקיימת קשרי עבודה עם רשויות שונות בארץ ובעולם. אני מזמינה את נשות העיר לקחת חלק בפעילויות המגוונות שלנו ולהיות חלק ממעגלי ההשפעה העירוניים”.

לפרטים נוספים ולהרשמה במשרד לקידום מעמד הנשים, בטל’: 03-9682431, או במייל: danae@rishonlezion.muni.il

השארת תגובה