לא תאמינו כמה עולים חדשים הגיעו לראשון לציון השנה!

קניון רוטשילד ראשון לציון

היום (א’) נערך סיור מיוחד של ועדת העלייה והקליטה של הכנסת בראשות ח”כ עודד פורר ממפלגת ישראל ביתנו, בעיר ראשון לציון. במסגרת הסיור סיירו באולפן ללימודי עברית ובמקבצי דיור לעולים, יחד עם נציגים מטעם משרדי הממשלה, העירייה והאולפנים.

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

למרות התחזיות הקודרות הגיעו יותר מ-3,000 עולים חדשים לראשון לציון השנה.

ח”כ עוד פורר:

” שמחתי לפגוש ולדבר עם העולים החדשים, שאחרי המתנה ארוכה, ניתנת להם ההזדמנות ללמוד עברית, בזכות העובדה שישנה היום האפשרות ללמוד גם באמצעות ‘ואוצ’רים’ באופן פרטי. לימודי העברית הם בסיס נדרש כדי לאפשר להם להשתלב בחברה ובשוק העבודה הישראלי.

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לאחר מכן, סיירתי במקבצי הדיור לאוכלוסיית העולים המבוגרים. זהו הפתרון הטוב ביותר לאוכלוסייה שזקוקה לסיוע בדיור, בעיקר בגילאים המבוגרים. ניצול נכון של המשאבים יאפשר מסגרת מכובדת וראויה שבה אנשים חיים בכבוד וגם נהנים ממכלול פעילויות תרבות ופנאי עירוניות 🏡

סיכמנו את הביקור בישיבת עבודה עם ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, והמשנה לראש העיר, חבר המועצה יבגני ברחמן וחבר המועצה מיכאל רייף. בסיכום ציינתי כי העיר מהווה דוגמה ומופת לדרך שבה צריך לקלוט עולים חדשים בארץ. כיום רוב העול של קליטת העלייה נופל על הרשויות המקומיות. ראשון לציון היא עיר חזקה שמשקיעה בקליטה והתוצאה ניכרת.

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אבל האתגר הגדול ביותר שהמדינה נכשלת בו כרגע הוא לימודי העברית. העובדה שעד לרגע זה המדינה אפילו לא מנהלת משא ומתן רציני על הסכם שכר עם מורי האולפנים, בה בעת שעולים ממתינים קרוב לשנה כדי להיכנס לאולפן, היא שערורייה.

הממשלה חייבת להבין שזוהי הזדמנות לאומית לקלוט עלייה בכבוד. מדינת ישראל צריכה לתת לעולים החדשים את הסיבות להישאר, ואני אמשיך לדאוג לכך בעזרת הכלים שניתנו לי בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות. “

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

השארת תגובה