“עם אחד אנחנו”: עיריית ראשון לציון יוצאת בקמפיין מיוחד לציון יום השואה והגבורה, בהשתתפות שורדי שואה תושבי העיר

ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה יצוין הערב (שני), ועיריית ראשון לציון יוצאת בקמפיין אקטואלי שמטרתו לשמר את זיכרון השואה ולאחד את העם בעת הזו. ראש העירייה, רז קינסטליך: “כדור שלישי לשורדי שואה, זהו יום חשוב מאוד עבורי. אני נרגש, זו השנה החמישית, לראות את הקמפיין שלנו ברחבי העיר, והפעם תחת המסר המאחד – ‘עם אחד אנחנו’, שנועד להזכיר לנו כי אחים אנחנו וכי אנו כאן היום בזכות אותם ניצולים שנרדפו רק בשל היותם יהודים”

ערב יום השואה והגבורה מצוין הערב (ב’, 17.4), ועיריית ראשון לציון יוצאת, זו השנה החמישית, בקמפיין שמטרתו להעלות את המודעות לזיכרון השואה והגבורה ולשורדות ולשורדי השואה. השנה, מעביר הקמפיין מסר של אחדות העם בצל המחאות בשבועות האחרונים.

הקמפיין נתלה בשילוט חוצות בכל רחבי העיר ובו המסר: “עם אחד אנחנו!”, לצד תמונותיהם של שורדות ושורדי שואה, תושבי העיר: נחום בורמן, רחל קלדרון, מרדכי ואזנה, יהודית ירושלמי, פרץ בן ארי, איתמר פיש וצילה גורליק. הקמפיין נועד להזכיר לנו היום יותר מתמיד את חשיבות האחדות והסולידריות.

חברות השילוט חוצות זהב, מבט ראשון, מקסימדיה ונור סטאר – תרמו את השילוט ברחבי העיר (שלטי חוצות, טוטמים, בילבורדים, גשרים, תחנות אוטובוס ומכוונים). נזכיר, כי מדובר בקמפיין שרץ כבר חמש שנים בעיר מאז כניסתו של ראש העירייה, רז קינסטליך, לתפקיד ובעקבותיו גם החלו לעשות קמפיינים דומים בערים נוספות.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “כדור שלישי לשורדי שואה, זהו יום חשוב מאוד, עצוב ומטלטל עבורי. אני נרגש, זו השנה החמישית, לראות את הקמפיין שלנו ברחבי העיר, והפעם תחת המסר המאחד – ‘עם אחד אנחנו’, שנועד להזכיר לנו כי אחים אנחנו וכי אנו כאן היום בזכות אותם ניצולים שנרדפו רק בשל היותם יהודים. לצערנו, דור שורדי השואה הולך ונעלם ובעוד כמה שנים כבר לא יהיו בנינו ניצולים, ולכן זאת חובתנו המוסרית לעטוף ולחבק את השורדות והשורדים, לשמוע ולהשמיע, לזכור ולהזכיר – את הזוועות ואת סיפורי הגבורה – ולדאוג שלעולם לא יישכחו”.

סגן ומ”מ ראש העירייה ומחזיק התיק לשילוב חברתי, מוטי עג’מי: “זיכרון השואה חייב להישמר לדורות הבאים, והשנה שם הקמפיין שלנו במרכז את המסר כי עם אחד אנחנו – ואל לנו לשכוח זאת לעולם. מעבר לעשייה המרשימה של האגף לאזרחים ותיקים והאגף לפיתוח שירותים חברתיים לאורך כל השנה, אנו רואים בשורדות ובשורדי השואה שותפים לעשייה, ובאמצעות קבוצות פעילים שכונתיות אנו מפתחים מענים המותאמים להם. זהו כבוד גדול עבורנו לראות אותם לוקחים חלק פעיל בטקסים, בתכנון מענים ובחיבור עם ילדים, בני נוער והורים. אנו מחויבים לעשייה עבורם לאורך כל השנה הן במענים כלכליים, והן במענים חברתיים ורגשיים”.

בראשון לציון מתגוררים כיום כ-5,200 שורדי שואה. לכל אורך השנה מפעילה עיריית ראשון לציון, באמצעות פרויקט “פרח לניצול” במינהל לשילוב חברתי, מגוון רחב של מענים עבורם, ביניהם: קו חם טלפוני ייחודי המהווה אוזן קשבת בעזרת מתנדבים, מיצוי זכויות, שיפוץ בתים, התקנת גלאי עשן המתריעים על שריפה, מסיבות, קבלות שבת שנועדו להפיג בדידות בסופי שבוע, קבוצות חברתיות שפועלות ברחבי העיר, ואף פרויקט “דור לדור” שבאמצעותו מאמצים תלמידי בתי הספר שורדי שואה בקרבת מגוריהם.

השארת תגובה