בכל דקה ללא טיפול באירוע לבבי פוחתים סיכוי ההישרדות של החולה ב-7%-10%-תושבי שכונת מישור הנוף מודים לעיריית ראשון לציון

בכל דקה שחולפת ללא טיפול באירוע לבבי פוחתים סיכוי ההישרדות של החולה ב-7%-10%, ולכן חיוני להחזיק מכשיר החייאה בהישג יד, במשרד ובבית

לאחר שקוראים המלצות אלו אלו מבינים שמדובר במכשיר מציל חיים. העירייה החלה בפיילוט לפי מספר חודשים ומשתמשת בתאי הטלפון הציבורי הישן שמפוזרים במרחבים הציבוריים בעיר ובמקומם מתקינים את העמודים ומכשירי הדפיבילטור.

ועד הפעולה בשכונה עידן אברהם ומיקי אלון פנו לפני מספר שבועות לעיריית ראשון לציון בבקשה להתקין את המכשיר במרכז השכונה אשר בגינה המרכזית ברחוב פיינשטיין, במקומו של הטלפון הציבורי שהיה במקום.

העמוד החדש שהותקן בגינת מישור הנוף. נשאר להתקין את הדפיברילטור. צילום:עידן אברהם ועד הפעולה בשכונה.

הנושא הובא לפתחו של ראש העיר רז קינסטליך והוא אישר את הצבת מכשיר הדפיבילטור בשכונת מישור הנוף, תושבים רבים מהשכונה ששמעו וראו את תחילת העבודות שמחו ומודים לראש העיר ולעיריית ראשון לציון על ההבנה והדאגה לבריאות ולחיי תושבים.

תחילת העבודה בשכונה. צילום: עידן אברהם.

מגן דוד אדום מתקין את הדור החדש של מכשירי ההחייאה: דפיברילטור CR2 ו Heartsine 350P שהינם פשוטים לשימוש ובטיחותיים, חצי-אוטומטים, כולל הוראות קוליות בעברית.

תכונות הדפיברילטור (מכשיר החייאה) ויתרונותיו הייחודיים של המכשיר:

• המכשיר פשוט לשימוש על ידי כל אדם (לא נדרשת הכשרה רפואית), בטיחותי וחצי אוטומטי. 

• בזמן ההחייאה המכשיר מכתיב את קצב ההחייאה ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות בעברית (ניתן בקלות לשנות את השפה).

• באישור משרד הבריאות, אמ”ר ומכון התקנים.

מימין עידן אברהם ומיקי אלון. מודים לראש העיר רז קינסטליך על ההבנה ודאגה לחיי אדם.

במקרה של דום לב כל שנייה היא קריטית וסיכויי ההישרדות של המטופל גדלים ככל שמקדימים להעניק שוק חשמלי ולחדש את פעילות הלב. שוק חשמלי כזה ניתן באמצעות דפיברילטור, מכשיר החייאה שקיים היום גם בדגמים המיועדים לשימוש לחסרי הכשרה רפואית. בהתאם לחוק, מכשיר דפיברילטור חייב להימצא במקומות ציבוריים שונים והחל משנת 2019 גם בבתי הספר. 

השארת תגובה