כנס לזכרו של משה זנבר ז”ל במכללה למינהל ראשון לציון

“אי שיוויון פיננסי בחברה הישראלית” כנס לזכרו של משה זנבר ז”ל נגיד בנק ישראל השני ויו”ר בנק לאומי 

צילום: המכללה למינהל

ברקע השינווים הקיימים כיום במערכת הפיננסית במדינת ישראל התקיים היום (ד’) כנס שעסק בנושא, של המכון לחקר הכלכלה הציבורית והעסקית על שם זנבר, בפקולטה למינהל עסקים במסלול האקדמי המכללה למינהל . מטרת הכנס היתה להנגיש לסטודנטים ולציבור את הבעיה מולה אנו ניצבים במערכת והאי שיווויון שעלינו כחברה וכציבור להיות מודעים לו ולחפש פיתרונות.

בכנס הוצגו שני מחקרים  שנעשו במימון מכון זנבר. מחקר ראשון בנושא “The disparate effect of nudges on minority groups”  שנחקר על ידי פרופ’ אורלי שדב וד”ר מאיה הרן רוזן ומחקר שני בנושא “Towards a more inclusive society” “ שנחקר על ידי ד”ר גלי גוטמן. כמו כן, דבר פרופ’ מיקי מלול, דיקן הפקולטה לניהול מאוניברסיטת בן גוריון, על יוקר המחיה ומדד המחירים בישראל.

הכנס התקיים בהשתתפות בכירים אקדמאיים רבים, פרופ’ תמר אלמור דיקנית הפקולטה למנהל עסקים במכללה למינהל, וכן מנחת הכנס ד”ר גלי אינגבר מרצה בפקולטה.

נוסף התקיים פאנל שעסק בנושא דיור בר השגה בו השתתפו: כמור סגול, שמאי מקרקעין, אמיר חרמון שמאי מקרקעין, עו”ד נחי סבג מסבג נדל”ן וליאור כהן, מנהל מוצר משכנתה מבנק ירושלים.

תמר אלמור, דיקנית הפקולטה למנהל עסקים במכללה למינהל אמרה כי “המשבר הגדול בו אנו נמצאים היום, הכולל את ההפיכה משטרית והאיום על החופש במיוחד של נשים,  הוא תולדה, בעיניי לפחות, מהפערים הגדולים שקיימים בחברה הישראלית. עד שלא נתקן את המצב ונמצא דרך להקטין את הפערים הכלכליים, אך גם החברתיים, צפויה להיות בעיה גדולה להישאר מדינה אחת. כנס זה מיועד, בין היתר, לדבר על נושאים אלו, לחשוף אותם ולדון בהם.”

השארת תגובה