דור הטיקטוק והאינסטגרם מתחבר לביאליק ועגנון דרך מפגש בין דורי עם דיירי אחוזת ראשונים…גם ה”דג נחש” שם

בשנים האחרונות נרקם פרויקט חינוכי וחברתי מרגש במיוחד בין דור המייסדים לדור הצעיר מביה”ס התיכון מקיף י’, פרויקט חינוכי אשר הוצג בשבוע שעבר במסגרת חגיגות 140 שנה לעיר ראשל״צ, בבינאלה לחינוך במרכז פיסג”ה בעיר

באירוע הוצגו, בין היתר, הקשרים הייחודיים שנוצרו דרך המפגשים השונים בין בני הנוער למבוגרים” שיעורי ספרות והיסטוריה משותפים, מפגש סביב השואה דרך סיפור ושיר ועוד. דור הטיקטוק והאינסטגרם לומדים טקסטים ספרותיים של עגנון, אלי עמיר וביאליק דרך מעגלי שיח ודיונים המתקיימים בשיתוף פעולה עם דיירי/ות ״אחוזת ראשונים״.

ניתוח הטקסטים הספרותיים נעשה במשותף, כאשר כל אחד מהמשתתפים מעלה את נקודת המבט וההסתכלות שלו על השיר והסיפור. וכך, במהלך כל שנה מתקיימים מספר מפגשים שבהם דנים וניתחו למשל: את שירת ״הסטיקר״, ״של ״הדג נחש״, ניתוח שירי אהבה, קריאת ספרים מתוך סיפורים אישיים של ניצולי שואה ועוד.

מירי ליזרוביץ ודורית קאלימי, המשתתפות בקביעות במפגשים אלה שיתפו באירוע עד כמה הן נרגשות לשיח הבין דורי. הרעיון של ללמוד ספרות ולעודד את התלמידים לאהבת הספר דרך מפגש מהסוג הזה הוא יוצא מן הכלל ותורם לכולנו,, מספרת קאלימי, ” אני נהנית מהשיח עם בני הנוער, זהו פרויקט שבהחלט הייתי ממליצה להעתיק אותו גם למקומות אחרים ונוספים, כך שכולם, הן הדור הצעיר והן הדור המבוגר ייצאו נשכרים״.

לדברי טלי שקרצי, מנהלת תרבות ב״אחוזת ראשונים״: “הקשר הרצוף וארוך השנים עם מקיף י’ הוא נפלא ומבורך. אנחנו מקבלים את בני הנוער בזרועות פתוחות, גם מתוך אמונה שחיבור רציף בין הדורות הוא המפתח ליצירת חברה ישראלית חזקה, בעלת ערכים משותפים”.

השארת תגובה