דוד ציפרמן ז״ל מראשון לציון הוא ההוכחה שהחיים ממשיכים גם אחרי שנפרדים

להשאיר חותם – החיים מלאי המשמעות בבית עד 120, ממשיכים גם אחרי שנפרדים בבית הדיור המוגן ״עד 120״ בראשון לציון התגורר אדם מיוחד, דוד ציפרמן ז״ל.

קרדיט לצילום: שי אפגין

לפני כ-13 שנים, דוד הכיר את אלכס גליצקי- המורה של הבית בחוג גילוף עץ.
דוד התאהב ביצירה בגילוף בעץ ולא פספס לעולם אף שיעור, הגילוף הפך לחלק גדול בחייו. מערכת היחסים שנבנתה בין אלכס לדוד הייתה קרובה ומיוחדת מאוד.

לפני כחודש, דוד אושפז בבית החולים רק שהפעם שלא כמו בכל יום חמישי דוד לא הגיע לשיעור הגילוף והתקשר לאלכס להודיע שיפספס את השיעור הראשון שפספס אי פעם, ביום ראשון שלאחריו דוד נפטר.

קרדיט לצילום: שי אפגין

לאחר מותו של דוד, פנה אלכס לילדיו של דוד ושיתף אותם בפתיחת עמותה – “תדי” – (תמיכה דרך יצירה, שמטרתה לסייע לאנשים דרך האומנות בגילוף בעץ, אוכלוסיות היעד הן קשישים, עולים חדשים, מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, מנטלית וגופנית, חולים בשיקום וקבוצות נוספות אשר ידם אינה מסגת) אלכס ביקש את הסכמתם להקדיש את שם העמותה על שמו של דויד ובכך להמשיך ולהעביר לאחרים את האהבה והתשוקה של דויד ליצירה, הילדים של דוד התרגשו מהמחווה.

קרדיט לצילום: שי אפגין

ביום רביעי האחרון הוצגה בבית עד 120 ראשון לציון תערוכה לזכרו של דוד, טעימה מופלאה ממגוון היצירות שהכין, בנוכחות דיירי הבית וילדיו של דוד.

מיה שאולוב-יפה, מנהלת התרבות בבית:
“זו הייתה פתיחת תערוכה אחרת, מרגשת ומכובדת. לחלוק כבוד אחרון ליוצר ואיש מופלא, חבר יקר ואהוב של דיירי הבית והצוות, שללא ספק הטביע חותם בעשייתו המופלאה לעוד שנים רבות, יהי זכרו ברוך”

השארת תגובה