מדד דיגילוקאלי קבע: עיריית ראשון לציון במקום הראשון עם ציון 100 במתן שירותים מקוונים לתושבים ולבתי העסק
עיריית ראשון לציון ניצבת שוב בראש מדד דיגילוקאלי של חברת דלויט, הבוחן את היצע השירותים הדיגיטליים לתושב ולעסקים בכ-255 הרשויות המקומיות בישראל. לשם השוואה, הציון הארצי הממוצע במדד עומד על 57. ראש העירייה, רז קינסטליך: "כעיר חכמה הדוגלת בשקיפות ובדיגיטציה ושהסיסמה שלה היא 'התושב במרכז', נמשיך לעשות הכול על מנת לספק עבור התושבות והתושבים שלנו פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ונגישות לכלל השירותים – כדי שאיכות החיים שלהם תהיה טובה יותר"
תואר נוסף לעיריית ראשון לציון: ציון 100 (!) הממצב אותה במקום הראשון במדד דיגילוקאלי, הבודק את היצע השירותים הדיגיטליים לתושבים ולבתי העסקים בכ-255 הרשויות המקומיות בישראל.
המדד, שפותח על ידי חברת דלויט, פירמת הייעוץ וראיית החשבון מהמובילות בעולם בשיתוף עם המרכז הבינתחומי הרצליה, סוקר 38 קריטריונים שונים בתחום השירות הדיגיטלי בתחומים הבאים: שירות לתושב, שירות לעסק, נגישות ושירותי תכנון והנדסה ועוד.
לשם השוואה, הציון הארצי הממוצע במדד הנוכחי עומד על 57, בעוד שעיריית ראשון לציון קיבלה כאמור את הציון 100 (!). כמו כן, מדובר בשיפור דרמטי שכן בשנת 2018 דורגה ראשון לציון במקום ה-50 בדירוג הארצי עם ציון של 61 נקודות.
מעל ל-60 פעולות מקוונות באתר
בשנים האחרונות פיתח התקשוב העירוני, בשיתוף פעולה עם מינהלים ואגפים רבים בעירייה, שירותים מקוונים בנושאים רבים, במטרה לשפר את השירות שמוענק לתושבים ולבתי העסק בעיר במטרה להקל עליהם מלהגיע למשרדי העירייה ולזרז את הטיפול בפנייתם. לאור השדרוגים המקוונים, יכולים כיום תושבי ובעלי העסקים בעיר לבצע מעל ל-60 פעולות מקוונות שונות באתר האינטרנט העירוני.
רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: "אני שמח וגאה להוסיף תואר נוסף ומכובד לרשימת התארים שלנו, אחרי שקיבלנו שוב חותמת להשקעה הרבה שלנו בשירות לתושבים ובעלי העסקים עם ציון 100 עגול במדד הדיגילוקאלי. כעיר חכמה הדוגלת בשקיפות ובדיגיטציה ושהסיסמה שלה היא 'התושב במרכז', נמשיך לעשות הכול על מנת לספק עבור התושבות והתושבים שלנו פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ונגישות לכלל השירותים – כדי שאיכות החיים שלהם תהיה טובה יותר".
מעין פלח-שדה, מחזיקת תיק עיר חכמה וחדשנות, מסרה: "עיריית ראשון לציון עברה תהליך עמוק בשנים האחרונות, שבמהלכו נוספו שירותים מקוונים רבים שהקלו על התושבים ועל בתי העסק בעיר. עם כניסתי לתפקיד שמתי לי למטרה להנגיש את השירותים לתושב באופן דיגיטלי. הזכייה שוב במקום הראשון והשיפור במדדים משקפת את ההשקעה האדירה שלנו בתחום, ואנחנו מתכוונים לא לעצור ולהמשיך ולשדרג את השירותים עבור התושבות והתושבים שלנו ובעלי העסקים בעיר.
"אני רוצה להודות לאגף התקשוב בעיריית ראשון לציון ולעומד בראשו רועי עזרא, ולסגניותיו יערה ליפשיץ אריה ואירית פוטשניק, המובילות את העבודה על השירותים המקוונים".
רועי עזרא, מנמ"ר העירייה, הוסיף: "אני רוצה להודות לראש העירייה – רז קינסטליך, ולמחזיקת תיק עיר חכמה וחדשנות – מעין פלח-שדה, על הבנת החשיבות באיכות השירותים שניתנים לתושבות ולתושבים והשקעת המשאבים לצורך כך. נמשיך לפעול כדי שהתושבים שלנו יקבלו את השירות הכי מתקדם, שקוף ויעיל שיש – כפי שמגיע להם".
צעד נוסף במהפכת השירות לתושב
נזכיר, כי לאחרונה ביצעה עיריית ראשון לציון צעד ענק נוסף במהפכת השירות כשהשיקה את R!ZONE – שירות שמייעל באופן משמעותי את הטיפול בפניות תושבים ומספק אזור אישי ידידותי למשתמש, הכולל תמונת מצב מלאה ושקופה של כלל פעילות התושב אל מול יחידות ואגפי העירייה. המערכת מאפשרת להגיש בקשות בצורה מקוונת, לפתוח פניות ליחידות העירייה השונות, לברר את סטטוס הפניות 24/7, לבצע זימון ועדכון פגישות מול כל המחלקות, לבדוק מצב חשבון ובמידת הצורך גם לבצע תשלומים.
מדד דיגילוקאלי פותח בשנת 2017 ומסייע למספר רב של רשויות מקומיות בישראל לשפר את השירות הדיגיטלי לתושב ולעסק באופן משמעותי. במסגרת המדד נאספים כ-10,000 נתונים על הרשויות המקומיות בישראל, והוא מתבסס בעיקרו על בחינת השירותים הדיגיטליים המוצעים באתרי האינטרנט, וכן ברשתות החברתיות.