אילנית הרוש, חברת מועצת העיר ויו״ר סיעת מרצ ראשון לציון,העלתה לסדר היום של המועצה הצטרפות ראשון לציון למיזם “נעים בסופ”ש”

אילנית הרוש נלחמת . צילום:פרטי.

אילנית הרוש מעוניינת בהקמת פורום מקצועי ,היא מעדכנת שזימנה את הוועדה שנקבעה ואת הפורום המקצועי לישיבה ב15.08.

הרוש ממשיכה להיות היחידה שנאבקת על סדר היום למען הציבור החופשי והליברלי. הנושא שעליו היא ממשיכה לעבוד באומץ ותעוזה מתחילת הקדנציה תחבורה ציבורית בשבת ולחבר את העיר ראשון לציון אל מיזם ״נעים בסופ”ש״ ולאפשר לראשל”צים החפצים בכך להגיע בקלות, בחינם ובמהירות למקומות הבילוי בעיר, לחוף הים וגם לתל אביב או לערים אחרות מבלי לעלות על ההגה. הרוש הציעה בהצעה והלוואי שתוכל ראשון לציון להצטרף למהפכה שהחלה לפני ארבע שנים בתחבורה הציבורית בישראל.


המיזם הפופולרי ״נעים בסופ”ש״ מניע גלגלים בשורת ערים מרכזיות ופריפריאליות ומאפשר לעשרות, אם לא מאות אלפי ישראלים להגיע למוקדי בילוי בשבת ובחינם. המיזם עומד בדרישות המשפטיות של הסטטוס קוו הישראלי בכל הקשור לתחבורה ציבורית משום שהוא ממומן מכספים פרטיים של העיריות השותפות לו, ועלויותיו מתחלקות בין העיריות השותפות; כך, שנסיעה בין ת”א לראשל”צ עלותה תיגבה מהעיריות הללו וככל שיהיו יותר רשויות שיצטרפו למיזם ויפעילו קווים ביניהן – כך העלות היחסית לכל רשות תקטן.
היתרונות של המיזם נוגעות למרבית תחומי החיים החשובים לכל תושב ותושבת, כפי שמסבירה הרוש:
״מעבר לכך שבילוי של שישי בערב הופך נעים יותר ללא אחריות של נהג תורן והוצאות דלק וחנייה, ההשפעה של המיזם תורגש קודם כל בכבישים שלנו שיהיו פקוקים פחות, כתוצאה מכך זיהום האוויר יקטן, הרעש יפחת וכמובן יצטמצם מספר תאונות הדרכים ובוודאי חיים ישמרו כתוצאה מכך. צוות של מומחי תחבורה מקצועיים יתכננו את המסלולים והתפעול של הקווים כך שהאוטובוסים לא יעברו בשכונות בעלות צביון דתי, ובכך יישמר הכבוד הראוי לאוכלוסיות אלו.

חשוב לציין שלראשונה הנושא עלה לסדר היום של המועצה ,בעקבות הצעתה ורואה בכך התקדמות לעבר המטרה. הצעתה לסדר של חברת המועצה הרוש תבחן את הפעלתם של קווים עירוניים ובינעירוניים בשעות הפעילות של מיזם ״נעים בסופ”ש״ ביום ו’ בין השעות 17:00 עד 02:00 וביום שבת בין השעות 9:30 עד 18:00. חברת המועצה הרוש רואה גם אפשרות להרחבת שיתוף הפעולה של המיזם לערים כמו חולון, בת ים, נס ציונה ורחובות, תוך הפעלת צוות מומחים אשר יתכנן את תפעול הקווים בתדירות של מדי כ-20 דקות.

השארת תגובה