אסף דעבול נערך לקדנציה נוספת במועצה, מציין שלושה עשורים של עשייה מקומית

אסף דעבול לא מפסיק את העשייה גם הפעם

את הפגישה עם אסף דעבול קיימנו בלשכתו. כמשנה לראש העיר הפועל בהתנדבות מלאה, בין השאר, כמ”מ יו”ר החברה הכלכלית, יו”ר וועדת מכרזים, יו״ר מתנ״ס רמת אליהו וידו עוד נטויה. 

נכון לומר כי הוא אחד האנשים הפעילים ביותר בראשון לציון.

שולחן העבודה העמוס במשרדו מלמד שהוא כבר ערוך להמשיך את תנופת העשייה ששינתה את פני העיר. כבר בחודשים הקרובים יתחיל שלב האכלוס בשכונת נחלת יהודה (אליה יעברו 61 משפחות לביתם החדש )כחלק מפרויקט פינוי-בינוי ברמת אליהו הגדול ביותר במדינה והכל קורה במקביל לפיתוח של השכונות החדשות:
רקפות, נרקיסים , נוריות , חצבים,  ומתחם ה-1000.

” ‘התחדשות עירונית’ היא הדבר המדובר ביותר כיום ולא בכדי, זוהי בשורה ענקית לתושבי העיר וכשהיא מתממשת, אין נרגש ממני על כך, עבורי, תושבי רמת אליהו היום מהווים משפחה ובית חם.
אחד האתגרים שעמדו בפנינו היה לתת מענה מדויק למשפחות, לבנות מקום שיציע חינוך איכותי, מקומות מסחר וגישה נוחה לצירי תנועה מרכזיים. כל זה, כמובן, תוך ליווי צמוד לדיירים במסגרת התהליך. בחירתנו במקום ראשון בתחרות ‘מצוינות וחווית לקוח במגזר הציבורי’ משקפת את זה היטב.

נעשים כאן המון דברים טובים, בהיקף כמעט חסר תקדים.”

מה לדעתך איפשר את הצלחת פרויקט פינוי בינוי ברמת אליהו ?

“נפלה בחלקי הזכות לעבוד לצד שותפים מוכשרים וחכמים שלא חוששים להתמודד עם מהלכים מורכבים.
רז קינסטליך ראש העיר רואה את טובת התושב ואני גאה לעבוד איתו בשיתוף פעולה מלא ופורה. על פי הגישה הזו הצלחנו לייעל מהלכים בירוקרטיים ולשנות את האופן בו ניתן בפועל לפתח את העיר. קיבלנו על כך משוב חיובי במיוחד כשראשון לציון קיבלה 100% בממד השקיפות ומקום ראשון בשביעות רצון התושבים

מתחם ה 1000- , הנמצא תחת אחריותו עומד להיות “עיר עתידית“ בפני עצמה

״זהו פרויקט חדשני המשלב מגורים מסחר, מלונות ומוקדי בילוי תיירותיים שאין לו אח ורע בישראל. 

התוכנית כוללת כ-5400 יחידות דיור ,כ-  1,750,000 מ”ר שטחי תעסוקה וכ- 160,000 מ״ר שטחי מסחר.                  מדובר בכ- 100,000- מקומות תעסוקה חדשים כך שאני מאמין שרבים מהתושבים יוכלו למצוא עבודה בקרבת הבית ולא לבזבז שעות בכבישים – כך נשפר גם את איכות החיים וגם נדאג לסביבה! כל זה קורה בין השאר הודות לעבודה המצוינת של עובדי החברה הכלכלית שאני קורא להם “סיירת מטכ”ל” , חדורים ממוקדים ומקצועיים” 

מה החזון שלך עבור ראשון לציון בשנים הקרובות, למה נוכל לצפות?

“אני יודע ומאמין שראשון לציון תהיה מודל לחיקוי בכל תחום הפינוי-בינוי בארץ, הנחנו תשתיות מצוינות,
אבל זה לא מספיק. צריך להשקיע משאבים נוספים בשיפור פני העיר ובמרחבים הציבוריים. אנחנו העיר הרביעית בגודלה וישנן שכונות רבות שזקוקות לטיפוח והשקעה יסודית ומקיפה ברמת הנראות וההנגשה.
אנחנו במקום טוב אבל יש עוד מה לעשות- קיבלנו לאחרונה 5 כוכבים בתחום ‘קריה יפה ומקיימת בישראל’ ובכוונתי להמשיך לפעול על מנת שכל תושב בעיר יחווה זאת כשהוא מגיע הביתה. כפי שאני רואה את זה עדיין קיים פער גדול בנראות בין השכונות הוותיקות לחדשות ובכוונתי לטפל בכך לעומק.  

“כדי שאוכל להוציא את זה לפועל בכוונתי לקחת על עצמי בקדנציה הבאה את תיק איכות הסביבה ותיק פינוי-בינוי.
תמיכת התושבים תאפשר לי לקדם את הטיפול ביוקר המחייה ולקדם בכל הכוח את נושא דיור בר-השגה בעיר. בניית מעונות הסטודנטים בשדרות רבין הושלמה ומאכלסת כיום 522 סטודנטים ובית מגורים לחיילים בודדים נמצא בביצוע.
בימים אלו אנו עומלים על פרויקטים ייחודיים המאפשרים שכירות לטווח ארוך במחיר מופחת לתושבים חסרי דיור,  ב”קדמת ראשון”, ב-“רקפות”, וב-“תש”ח 2” קומפלקס של כ-140 יח”ד שיכלול מועדון דיירים , קומות חנייה , מסחר ומשרדים. כל זה במיקום אסטרטגי ומבלי להתפשר על איכות הבניה! הזכות למגורים הינה זכות בסיסית ומחובתנו לדאוג למשפחות מחוסרות יכולת לקורת גג נאותה, מחירי הדיור נוסקים מעלה והמטרה היא גם להשאיר את הצעירים שלנו בעיר , אני רוצה לראות כאן יותר ויותר יוזמות כאלה ואני יודע איך להוציא אותן לפועל.”

שיחתנו נקטעת מעת לעת בגלל שיחת טלפון מתושב (הטלפון האישי של דעבול מפורסם בגלוי כבר             כ-31  שנים) וניתן בחפץ לב לכל התושבים , לבסוף הוא מתנצל שהוא צריך לצאת לאירוע בעיר אך מזמין אותי להצטרף אליו. בדרכנו למקום אי-אפשר שלא להתרשם מכמות השלטים בעיר ופניות התושבים אליו


הוא מחייך, “זה ממש משמח ולא ברור מאליו. מדי יום פונים אליי אנשים רבים ומבקשים לתלות שלטים בביתם , אני כל כך מעריך את זה. זכיתי בכבוד הגדול לעזור ולתמוך באלפי משפחות שנתקלו בקושי מול העירייה. מדי שנה לפני החגים פסח וראש השנה אני מקיים מצווה של חלוקת סלי מזון למשפחות נזקקות בפסח האחרון חילקנו למעלה מ- 1000 חבילות. דלתי תמיד הייתה ותהיה פתוחה בפני כל תושב. אני מאמין שהותק, הניסיון שלי במועצת העיר ויחסיי הטובים עם כל עובדי העירייה, החברה הכלכלית והמתנ”ס אלו שמעניקים לי את היכולת להצליח בסיוע לתושבי העיר בנושאים רבים ומגוונים.

זו השליחות שלי. אני כאן בשביל התושבים.

בדרכנו חזרה, מתנ”ס רמת אליהו נראה שוקק חיים. לאחרונה שודרגו במקום הספרייה, הבריכה,
מרכז הטניס ומגרש הכדורגל בהשקעה של כ-20 מיליון ₪ זאת בנוסף לאירועים גדולים של אומנים ידועים עם אלפי משתתפים שמו את המתנ”ס על המפה
מה החשיבות של זה בעיניך?

“כמי שגידל את ילדיו בשכונה, אין תחושת סיפוק גדולה יותר. בימים אלה אני עובד על הקמת גן שיקומי נוסף לילדים בעלי צרכים מיוחדים במקום. מגיע לילדים שלנו ליהנות ולהתפתח בסביבה בטוחה ליד הבית, בשביל זה אנחנו כאן.”

הפעילות של אסף אינה מצומצמת רק פנימה ולא אחת הוא פועל גם בזירה הארצית למען כלל האזרחים במגוון נושאים. 

“ראיה רחבה היא חלק ממני וכשנושאים חשובים מגיעים לפתחי אני לא מתעלם וכתפיסת עולם תמיד חושב שיש תקווה לשנות, מזה מספר חודשים אני עובד מול יו”ר ההסתדרות מר ארנון בר דוד וחברי כנסת מסיעות הבית על מספר הצעות חוק למען הגיל השלישי, אלו שתרמו רבות למדינה. בהעלאת הקצבה , תחבורה ציבורית חינם והטבות נוספות שלדעתי הן הכרחיות כצורך קיומי בגיל זה. 

לסיום אסף , מה אתה מאחל לעצמך בחמש השנים הקרובות ? 

” להמשיך בעשייה הרבה למען תושבי העיר בכל הכוח , אני עובד מבוקר עד לילה, הכל בהתנדבות מלאה. לצערי הרב אשתי ג’נט ז”ל נהרגה לפני כשנה וחצי בתאונה. ג’נט ז”ל היתה כל עולמי. חברה שלי ומנהלת מטה הבחירות . היום היא חסרה לי ביותר בחיי ובחיי יילדי ונכדיי. לשמחתי הרבה אנו משפחה מאוחדת מאוד והציבור המחבק בראשון לציון הפך להיות חלק ממשפחתי, דואגים לי רבות, מביאים לי אוכל למשרד ואני מקבל מהם אהבה רבה שמעניקה לי כוחות להחזיר לתושבים בעשייה 

ומכאן גם בא הסלוגן שלי בקמפיין “עשייה שבאה מאהבה” 

תגובה אחת

  1. ארז הגב

    אני מתגורר במערב ראשון ל ציוןאני רוצה לציין ששכונת אשלים מוזנחת מבחינת הניקיון של השכונה הארננונה גבוהה אבל השכונה מוזנחת להתפאר זה מאד נחמד ולהצטלם בחוצות זה מאד יפה אבל תתחילו לדאוג לנקות את השכונות במדרכות בין הבתים ולא רק מכונה אוטומטית שמנקה את הכביש שרק מעלה אבק בלי טעם

השארת תגובה