בכורה עולמית בקונצרט פתיחת העונה של התזמורת הסימפונית ראשון לציון במפגש ייחודי בין מוסיקה רוסית ל-ים תיכונית

יצירה מיוחדת במינה, און יוסף קדוש. צילום:יח”צ

התזמורת הסימפונית ראשון לציון פותחת עונה חדשה ואת שנת ה 35 במפגש ייחודי בין מוסיקה רוסית למוסיקה ים תיכונית. התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון חוגגת 35 שנים ופותחת את עונת הקונצרטים החדשה עם קונצרט מיוחד במינו המשלב מוסיקה רוסית ומוסיקה ים תיכונית. מדובר בבחירה מיוחדת של שתי יצירות שהן להיטים עולמיים והחיבור בניהם מהווה חוויה שלא נשמעה עד כה.

הקפריצ’יו האיטלקי של צ’ייקובסקי שמבטא את התלהבותו מביקוריו באיטליה מן המוסיקה מן הנופים ומנציח את חוויותיו במוסיקה. באותה תכנית תמונות בתערוכה, התרשמותו הצלילית של מודסט מוסורגסקי מציוריו של חברו ויקטור הרטמן. שתי היצירות הרוסיות נפתחות בתרועת חצוצרות ואין כמו תרועת חצוצרה לשוות חגיגיות לפתיחת העונה השלושים וחמש. על סדרת הקונצרטים הראשונה ינצח ג’ורג’ פחליבניאן האמריקני שהתארח על בימת התזמורת בעבר.

שילוב ייחודי ומקורי, און יוסף קדוש. צילום: יח”צ

הפתעת הערב היא הבכורה של יצירתו המקורית של המלחין הישראלי הצעיר און יוסף קדוש, “הר השמש קונצ’רטו לעוד ולתזמורת” אותה יוביל בניצוחו פחליביאן. קדוש מכונה אחד הנציגים הבולטים והמבריקים של המוזיקה הישראלית הקלאסית המודרנית. און יוסף קדוש נולד בשנת 1998 בתל אביב וקיבל תואר ראשון בקומפוזיציה מבית הספר למוסיקה ע”ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב. בצמוד ליצירותיהם של צ’ייקובסקי ומוסורגסקי, “הקונצרט לעוד”, יצירה המביאה צליל מזרח תיכוני לעולם הסימפוני, תהווה תגלית בלתי צפויה ומיוחדת עבור הקהל.

און יוסף קדוש, מגדיר את יצירתו כביטוי של התהליך המוזיקלי האישי שלו. “אני מנגן על עוד מגיל 11, היצירה הזו היא למעשה מחווה שלי לכלי וסיכום של הדרך המוזיקלית שלי מתחילת דרכי עם הכלי ועד היום. מגיל צעיר אני מחובר למוזיקה הערבית ומאוד עניין אותי לעשות את החיבור הייחודי בין היצירה הזו לתזמורת המזוהה בעיקר עם המוזיקה המערבית”.

ג’ורג’ פחליבניאן , מנצח
און יוסף קדוש, עוד
יום שלישי 26/9 בשעה 20:00 היכל התרבות ראשון לציון
יום רביעי 27/9 בשעה 20:00 בית האופרה תל אביב
יום חמישי 28/9 בשעה 20:00 בית העם רחובות

כרטיסים:

לחצו כאן !

השארת תגובה