ראש עיריית ראשון לציון – רז קינסטליך, אמר היום בוועדת הכספים: “חייבים לשנות את מנגנון הפיצוי.העסקים כאן לפני פשיטת רגל”

ראש העיר רז קינסטליך נלחם למען העסקים בועדת הכספים של הכנסת. צילום: דוברות העירייה.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, הגיע הבוקר (ב’) לדיון מיוחד בוועדת הכספים שהתכנסה לדון בהרחבת מתווה הפיצויים לטווח של עד 40 ק”מ מהעוטף וליישובי רמת הגולן.

בפתח דבריו, פנה קינסטליך אל יו”ר הוועדה, ח”כ משה גפני, וסיפר כי “ראשון לציון לא מתפקדת. העיר ראשון לציון היא מהמטווחות ביותר במדינת ישראל. אין יום שאין לנו אזעקות בעיר”.

קינסטליך הציג בפני הוועדה את נתוני השימוש בכרטיסי האשראי לחודש החולף לפיהם ראשון לציון מדורגת במקום העשירי בארץ (יחד עם העיר אשדוד) עם ירידה של למעלה מ-23% בשימוש בכרטיסי אשראי. “העסקים בראשון לציון נמצאים רגע לפני פשיטת רגל. אתה מסתובב ברחובות העיר – ואף אחד לא יוצא. כל הזמן יש אזעקות. ההורים שומרים על הילדים בבתי הספר”.לכן, “חייבים לשנות את מנגנון הפיצוי. המנגנון חייב להיות דיפרנציאלי – מי באמת נפגע ולא לפי טווח קילומטראז’. חייבים לחשוב שונה. זה לא הוגן שהעיר הכי מטווחת לא נמצאת בכלל במתווה של האוצר”.

ראש העיר רז קינסטליך בועדת הכספים של הכנסת. צילום: דוברות העירייה.

מאז החלה המלחמה נרשמו בראשון לציון 114 התרעות על שיגורים. העיר ספגה 7 פגיעות ישירות בבתים עם עשרות פצועים ומאות רסיסים שגרמו נזק רב לרכוש ולתשתיות. עם זאת, באופן תמוה ראשון לציון נשארה מחוץ למתווה האוצר – על אף שהיא נחשבת כאמור לאחת מהערים המטווחות ביותר בישראל.

בעקבות כך, פנה קינסטליך לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ’, במכתב חריף שבו דרש ממנו להכליל את העיר ראשון לציון במתווה הפיצוי לבעלי העסקים שנפגעו משמעותית – בדומה לאשדוד ובאר שבע. קינסטליך אף הבטיח כי לא ייתן “שבעלי העסקים בראשון לציון ייפלו בין הכיסאות ולא יכללו במתווה, ואם צריך נגיע עד לבית המשפט כדי לקבל תשובות. לא ניתן שהחלטות בעת הזו יילקחו באופן שרירותי״.

השארת תגובה