גם בזמן מלחמה, יש מי שעבורן גם הבית לא בטוח, עיריית ראשון לציון תציין את יום המאבק לאלימות נגד נשים באירועים ופעילויות

יום המאבק למניעת אלימות כלפי נשים חל אתמול (שבת, 25.11.23), ועיריית ראשון לציון תציין אותו בשלל אירועים, הרצאות, סדנאות ופעילויות החל מהיום (א’). בין היתר, יתקיימו פעילות לזיהוי תמרורי האזהרה ולהיכרות עם גורמי הסיוע העירוניים; הרצאה בנושא השפעת המלחמה על אלימות במשפחה; תערוכת צילומים מיוחדת בנושא הטרדות מיניות; סדנת שירה ואומנות בנושא החוויה הנשית; סדנת הגנה עצמית לנשים; סדנה לניהול כלכלי מיטבי בשעת חירום ועוד

לרשימת האירועים המלאה לחצו על הקישור:
לחצו כאן!

יותר מ-200 אלף נשים נפגעות מאלימות מדי שנה_
בבתים שבהם ישנה אלימות המאבק הוא יומיומי, ובימי מלחמה – האלימות שבבית עלולה להחריף. על פי נתוני שדולת הנשים, יותר מ-200,000 נשים בישראל נפגעות מאלימות מדי שנה, ורק רבע מהן מדווחות לרשויות. בממוצע נרצחות 20 נשים על רקע מגדרי כל שנה, כשהנתונים מראים שיותר ממחצית מהן הכירו את הרוצח שלהן.

כמו כן, מנתונים שפרסם לאחרונה משרד הרווחה והביטחון החברתי עולה כי מספר הבקשות לעובד הסוציאלי הממונה במשרד הרווחה על ביצוע הערכת מסוכנות לגברים שביקשו לשאת נשק, ואשר לגביהם עולה חשש עקב הימצאותם במעגל האלימות – יותר מהוכפל.

מספר הפניות עלה מ-6 בקשות בלבד בשנת 2022 כולה, לעומת 18 בקשות שהוגשו מאז הוחלט על ההקלה בקריטריונים לנשיאת נשק.

רק החודש, נרצחו שתי נשים בעקבות אלימות במשפחה – מאיה גלוגובסקי ז”ל, שנרצחה על ידי בן זוגה שעל פי החשד רצח אותה לאחר שסירבה להתחתן וביקשה להיפרד ממנו; וזהבה דמרי ז”ל שהגרוש שלה דקר אותה למוות. דמרי התלוננה בעבר במשטרה על אלימות מצדו.

ראש העירייה רז קינסטליך: “מלחמה, אלימות, הרס. את כולם למדנו בעל כורחנו בחודש וחצי האחרונים. אנחנו נלחמים על הבית, אבל יש כאלו שהמלחמה שלהן היא בתוך הבית – וגם היא קשה ואכזרית. יש לנו אפס סובלנות לאלימות, ואנו פועלים מדי יום כדי להעלות את המודעות, לטפל בה, למנוע אותה ולסייע לנשים לצאת ממעגל האימה.

״אלימות היא לא רק אלימות פיזית, אלא גם נפשית וכלכלית – וגם במקרה הזה אנחנו פועלים כדי להעלות את המודעות לתמרורי האזהרה. אני מזמין את כולם וכולן להשתתף בכלל הפעילויות שלנו כדי להרחיב את היעד ולהכיר את אפשרויות הסיוע במצבי אלימות כלפי נשים.

בכל מקרה של אלימות, מוקדי הסיוע העירוניים זמינים בכל עת:
*המרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה: 838 / 807 / 03-9689804
*לאחר שעות הפעילות ניתן לפנות למוקד העירוני בטל’ 106 או למוקד הארצי של משרד הרווחה 118
*מ.נ.ע – מרכז זכויות נשים עירוני: 03-9678247 / וואטסאפ: 0542455260
*היחידה למניעת אלימות בקרב אזרחים ותיקים: 03-9547909
*קו לגברים: 1-800-39-39-04

השארת תגובה