טל הורביץ אשת עסקים ומאמנת “מנטלית” מראשון לציון מספרת: כשכולם עצרו הכל, היא החליטה לזוז ולגדול

טל הורביץ היתה בהלם אבל התעשתה מהר. צילום: פרטי.

ה-7 באוקטובר יום שבת, אזעקה, 6:31 בבוקר והנשימה נעצרה. היום הזה שינה את פני ההיסטוריה, על זה כולם יסכימו. אבל האם הוא גם שינה את פני ההיסטריה? תיכף נראה

ממש כמוכם, יומיים שלמים הייתי בהלם, התנתקתי. השתתקתי. לא היה לי מושג מה לעשות או להגיד שזה אירוע נדיר בעצמו. התבטלו לי 3 הרצאות ו-5 פגישות עם לקוחות חדשים והכל הרגיש כמו כאוס.
אבל אז החלטתי להתחיל להתמתח, לפרוש ידיים לצדדים ולהתיישב מול המחשב עם מטרה אחת: “איך אני יכולה לעזור לאחרים ואחרות לצאת מהקיפאון?”

נעים להכיר, טל הורוביץ. אשת עסקים בת העיר ראשון לציון. אני מאמנת מנטלית או בשם המוכר יותר לקהל שלי “המנטליסטית”. מגשימה חלומות לנשים ונערות בתחומים של התפתחות אישית, ביטחון עצמי, פירוק חרדות ופחדים ופיתוח אישי על טורבו. כל מי שמכיר אותי יעיד שאני פצצת אנרגיה, תמיד חיובית, פרודוקטיבית ובעשייה.

טל הורביץ מוכרת בשם ה-“מנטליסטית”. צילום: פרטי.

לקפוא במקום ליומיים שלמים זה אירוע נדיר וכשהרגשתי את החרדה הכלכלית מנסה להרים ראש, הרמתי את הראש בעצמי והחלטתי “חלאס, אנשים צריכים אותי!”

אחרי פחות משבוע, מצאתי את עצמי מוציאה את כל המשאבים הרגשיים שלי החוצה. פתחתי מפגשי זום חברתיים, שיתופים, הרצאות וסדנאות כתיבה אינטואיטיבית שעוד נדבר עליה תיכף. אנשים זרים התחילו לעלות ובלי להכיר אחד את השני, מצאו את עצמם מדברים, שותקים, אוכלים, בוכים וצוחקים ביחד. אבל בעיקר… יצרתי מרחב שיתופי מאפשר לאנשים להיות ביחד. הרי לא סתם נאמר שביחד ננצח.

אז עכשיו, בואו נדבר על כתיבה אינטואיטיבית. כתיבה אינטואיטיבית או כתיבת רצף, כמו שאפשר לקרוא לה, היא כתיבה חופשית ללא הפסקות או עריכות, ומאפשרת לנו להוציא החוצה במילים כתובות את כל מה שאי אפשר לבטא בקול רם. הדף לא ישפוט אותנו בחיים, אז מי אנחנו שנשפוט את עצמנו?

כשהבנתי שהמלחמה הזו כאן כדי להישאר תקופה, החלטתי קודם כל להתרחק באופן יזום מהחדשות. למעט זמן קצוב וקבוע מראש שאני מתעדכנת, הטלויזיה סגורה. ואז, לקחתי את הכתיבה צעד אחד קדימה ולשחק משחקי מילים עם 3 חברים קרובים אליי. ממש פינג-פונג מילולי שריענן ועדכן את המחשבות והרעיונות שלי. המוח היצירתי שלי, ישר פיתח מודל שלם שעובד על בסיס הפינג-פונג הזה, ומאפשר ממש ברגעים אלו, למאות נשים להשתמש בו ולנצל אותו לטובת פיתוח אישי ועסקי. אותו משחק חידש ויצר רצף של רעיונות, יוזמות והחלטות חדשות, שאיפשרו לי ולנשים נוספות ממש בימי המשבר האלו, לפרוץ קדימה ולקפוץ על הזדמנויות שנוצרו דווקא בימים האלו.

לכתיבה יש כוח, היא מציפה את תת המודע שלנו ומוציאה אותו החוצה. כל מה שצריך הוא להתמסר ולתת לה חופש ביטוי. לא לעצור, לא להיבהל ולהגיע נטולי מניירות או פילטרים.

אז מה בעצם אפשר לעשות כדי לעורר את היצירתיות ולפרוץ החוצה, דווקא בימי המשבר?

זה פשוט: קחו לעצמכם 1-10 דק’ של כתיבה חופשית אינטואיטיבית. תקפידו שזה יהיה כתיבה בדף ועט, יש לזה משמעות, ואז תתנתקו מהדפים למשך שעה-שעתיים לפחות. כשתחזרו לדפים, שקפו לעצמכם את כל מה שעלה, תמצאו מילות מפתח, רעיונות ומחשבות מרכזיות שעלו לכם.

אני נוהגת גם לשתף לפחות 2-3 אנשים קרובים אלי, מחוייבים וכאלו שאני סומכת עליהם על מלא: בן זוג, משפחה, חבר או קולגה ואפילו איש מקצוע רגשי או עסקי שמלווה אותי. כל אחד מה שמתאים לו ואין לזה חוקים.
יכול להיות שתתנו להם לקרוא את הכל As-is ויכול להיות שרק תשתפו אותם ברעיונות. אני יכולה להבטיח לכם דבר אחד: יעלו רעיונות נוספים, שאלות, דיוקים, תשובות והבהרות רבות למה שמעסיק ומטריד אתכם.
וביום למחרת? תמשיכו לכתוב. מתי וכמה שנוח לכם. התירגול וההעמקה האלו, יהפכו את זה להרבה יותר מהודק. תתפלאו כמה מטרות ברורות, החלטות ופעולות לביצוע מיידי תמצאו בין המילים.

תנסו אותי, זה עובד וזה כלי חינמי שכל אחת ואחד יכול לתרגל בכל רגע נתון כדי לצאת מהתקיעות ולזוז. האחריות על הפעולות שנעשה או לא נעשה, היא מאה אחוז שלנו.

אוטוטו חודשיים לתוך המלחמה, והעסק שלי ושל כל הנשים שסביבי ממשיך לגדול, להתפתח ולהתקדם דווקא בימים האלו. אחרי הקיפאון שתקף את כולנו, ובצדק, הבנתי ששלמרות הכל ועם הכל, צריכים אותי ואת השירות שלי דווקא עכשיו, אפילו יותר מבדרך כלל.
ביטחון עצמי, חוסן מנטלי, יכולת קבלת החלטות מהירה ושחרור מפחדים, התנהגויות וזכרונות שצרובים לנו כטראומות – נצלו את זמן המלחמה לעבוד על כל אלו, דווקא עכשיו, כדי שביום שאחרי המלחמה, יהיה לכם יתרון, ותהיו בגרסה משופרת של עצמכם.

על הכותבת ומפתחת השיטה: טל הורוביץ. “המנטליסטית”, מאמנת מנטלית, מרצה ומנחת סדנאות לפיתוח ביטחון עצמי והעצמה, באמצעות כלים מעולם האימון המנטלי, NLP, פסיכולוגיה חיובית, פילוסופיה וכתיבה אינטואיטיבית. מאמנת בראשון לציון, בגדרה ובזום.

טלפון ליצירת קשר: 052-5777024

אינסטגרם: לחצו כאן !

דוא”ל: horovitztal@gmail.com

יחד ננצח !

2 תגובות

  1. מור הגב

    טל את מהממת, תודה על טיפים חשובים וגישה יפה לחיים בזמן הנוכחי.

  2. סמדר יונה הגב

    מדהימה שאת,
    מהיכרות אישית קצרה יחסית אני יכולה להעיד שעבור טל השמים הם לא הגבול, ומי שבאמת רוצה לעשות שינוי משמעותי בחייו טל היא הכתובת המדוייקת.
    אלופת על-חלל

השארת תגובה