בית המשפט הרשיע את יאנה בלום מראשון לציון

בתמונה: יאנה בלום מראשון לציון, צילום: אינסטגרם

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע על פי הודאת
את יאנה בלום מראשון לציון בהמתה בקלות דעת, נהיגה בשכרות ועוד. זאת לאחר שבמהלך יום העצמאות האחרון בעודה נוהגת תחת השפעת אלכוהול גרמה לתאונת דרכים בה נהרג תינוק כבן 10 חודשים.

במסגרת הסדר טיעון שנחתם בין הצדדים, ואינו כולל הסכמות על העונש, הוגש על ידי עו”ד עידן איבגי ואברהם ביטון מפרקליטות מחוז דרום, כתב אישום מתוקן, ממנו עולה כי במהלך יום העצמאות עבדה בלום במסיבת טבע, שהתקיימה בדרום הארץ. במהלך עבודתה שתתה מספר משקאות אלכוהוליים ולאחר סיום המשמרת שתתה בלום עוד מספר משקאות אלכוהוליים. בשעות הצהריים של אותו היום בלום יצאה מהמסיבה כאשר היא שיכורה משתיית האלכוהול ובדמה נמצא ריכוז נמוך של סם הקנאביס. בשלב מסוים של הנסיעה, בלום החלה בנהיגה מסוכנת שחייבה חלק מהרכבים לרדת לשול על מנת להימנע מתאונה ותוך עקיפה באמצעות נתיבי השתלבות.

התינוק שנהרג מעיין דומנוביץ’, צילום: באדיבות המשפחה

בשלב מסוים, מהכיוון הנגדי לנסיעתה של בלום רכב עם זוג הורים וארבעת ילדיהם הקטנים הנהג אשר הבחין ברכבה של בלום נוסע מולו בנתיב הנגדי, ניסה לסטות לשול הימני כדי להתחמק מההתנגשות עמו, אך למרות זאת, חזית רכבה של בלום פגע בעוצמה רבה ברכבו. כתוצאה מהתאונה נהרג תינוק כבן 10 חודשים. בנוסף, זוג ההורים ושלושת ילדיהם הקטנים שנותרו בחיים נחבלו חבלות חמורות ופונו לחדר טראומה בבית החולים סורוקה. בלום אף היא נחבלה ונזקקה לטיפול רפואי.

בהתאם להודאתה הרשיע שופט ביהמ”ש המחוזי בבאר שבע יובל לבידרו את בלום בעבירות של המתה בקלות דעת, חבלה חמורה, נהיגה בשכרות ונהיגה ללא רישיון רכב.

התיק נחקר על ידי יחידת הבוחנים של מרחב נגב במשטרת ישראל.

מצ”ב כתב האישום המתוקן והכרעת הדין.
אגף דוברות הסברה ותקשורת | משרד המשפטים

השארת תגובה