רוצים לתמוך במשפחות שחוו אובדן? עיריית ראשון לציון מחפשת אתכם

עיריית ראשון לציון תקים מערך תמיכה שנועד לתת מענה מיידי למשפחות שחוו אובדן של בן משפחה על רקע שכול אזרחי דוגמת תאונות, מחלות ואובדנות.

בשנים האחרונות עולה המודעות להכרה בחוויית האובדן של משפחות שיקיריהן נפטרו בטרם עת ואינן מוכרות במשרד הביטחון או בביטוח הלאומי. בחודשים האחרונים, החל המינהל לשילוב חברתי באמצעות אגף תמיכה ושילוב בעירייה, להציע שירות של טיפולים פרטניים בנושא של שכול ואובדן בתחנה לטיפול אישי, זוגי ומשפחתי.

במקביל, האגף לפיתוח שירותים חברתיים, בשיתוף עמותת “יקיר לי”, מרחיב את התמיכה במשפחות השכול האזרחי ומציע הכשרה מיוחדת לתושבים שחוו אובדן בעצמם או לתושבים שמעוניינים להוות מעטפת תמיכתית.

במסגרת תוכנית “היום השמיני”, ילמדו המשתתפים מיומנויות מיוחדות לניהול תקשורת נכונה ואפקטיבית עם המשפחות השכולות; ילמדו על זכויות ייחודיות ויהוו רשת תמיכה גם למלווים עצמם. המתנדבים ילוו משפחות שיהיו מעוניינות בשירות מיד לאחר ההכשרה, במטרה לחזק אותן וליצור קהילה תומכת.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: “חשוב לנו שהמשפחות ידעו שהן לא לבד. הכאב שלהן עצום ומלווה אותן מדי יום, ומחובתנו לעשות הכול על מנת לתמוך, לנחם ולחזק את המשפחות שאיבדו את היקר להן מכול ושחייהן השתנו לעד. נפעל בכל דרך אפשרית על מנת להקל על כל אחד ואחת מהתושבים שלנו ולסייע להם לחזור לשגרה ככל הניתן. אני קורא לכל מי שיכול להתגייס למיזם ‘היום השמיני’, ובכך ליצור שינוי בחיים מלאי כאב וצער של אנשים שחוו אסון אישי ומשפחתי”.

למעוניינים להתנדב במיזם ליווי משפחות שכולות, לחצו על הקישור: לחצו כאן

למעוניינים בטיפול על רקע שכול אזרחי, ניתן לפנות לתחנה לטיפול אישי, זוגי ומשפחתי בטל’: 03-9487468.

השארת תגובה