בין מכתש רמון לכותל המערבי – תלמידי מקיף ד’ ,גימנסיה גן נחום ראשון לציון יצאו למסע ישראלי

פ

צילום מסע ישראלי.

לראשונה מפרוץ המלחמה יצאו תלמידי שכבת יא’ ממקיף ד’ גן נחום בראשון לציון למסע ישראלי בן 6 ימים שעסק בחיבור לארץ, לעם ולמדינה וכלל טיולים בטבע ויום התנדבות בקהילה

צילום: מסע ישראלי.

תלמידי שכבת יא’ ממקיף ד’ גן נחום בראשון לציון יצאו בשבוע שעבר למסע בן 6 ימים של עמותת “מסע ישראלי”, במהלכו עברו סדרת חוויות מעצבות, תוך קיום שיח עמוק ואמיתי המעצים את תחושת השייכות והקשר לארץ, למדינה ולעם.

כ-110 תלמידי ותלמידות השכבה פתחו את המסע בהר סהרונים במכתש רמון , משם המשיכו לשדה בוקר. את היום השלישי למסע הקדישו לפעילות התנדבותית בקרית גת ומשם נסעו מזרחה לטיול רגלי בהרי ירושלים ואזור בית שמש. את סוף השבוע העבירו התלמידים בירושלים, בה ערכו קבלת שבת בכותל המערבי.

אחרי חודשים בהם הוקפאו המסעות לתלמידי ישראל על רקע המלחמה, חידשה לאחרונה עמותת “מסע ישראלי” את מסעותיה לתלמידי ישראל, שהצורך בהם מתחדד בימים אלו, הן בשל החיבור שהם יוצרים לארץ ולמדינה, שנלחמת על עתידה, והן בשל העובדה שהם מספקים חוויה חברתית שוברת שגרה, המאפשרת לבני הנוער לעבד גם את תחושותיהם בימים מורכבים אלו.
במסגרת מסע ישראלי, כל יום מוקדש לנושא אחר: אני ועצמי, אני והקבוצה, אני והקהילה, אני והעם בארץ, אני והמדינה ואני והיהדות, כאשר לצד הטיולים בטבע והמפגש עם נופי הארץ מתקיימים מעגלי שיח, בהם חולקים הילדים שיח משותף, שמעמיק את הקשר שלהם לעם, לארץ ולמדינה, ובכך גם מסייע הלם לעצב את זהותם.

עידו אהרונוביץ’, מנהל מסע ישראלי: “בעבור רבים מהתלמידים, מסע זה הוא היציאה הראשונה לשטח מזה חודשים רבים, והוא מאפשר להם להתאוורר ולקיים מפגש משמעותי ומעצים עם חבריהם לכיתה ולשכבה, כמו גם מפגש עם חלקיה השונים של החברה הישראלית”.

עוד הוסיף אהרונוביץ’: “בני הנוער האלו הם דור המנהיגות הבא שלנו, מי שבשנים הקרובות יעלו על מדי צבא ויהפכו לחיילי צבא הגנה לישראל. במסע בן שישה ימים אנו מעמיקים את הקשר של כל אחת ואחד מהם עם הארץ, המדינה והעם שלנו ומציידים אותם בכלים שבאמצעותם יוכלו לראות את האחר, להקשיב ובעיקר לעשות טוב.”

חגי בן אברהם, מנהל מקיף ד’ גן נחום: “מסע ישראלי, כשמו כן הוא, מסע חיבור לישראל על כל גווניה ומאפייניה. כבכל שנה בשנים האחרונות, יצאו תלמידנו למסע, שהחשיבות שלו כיום מתחדדת שבעתיים על רקע התקופה המורכבת שבה אנו מצויים. במשך 6 ימים עברו בני הנוער שלנו חיבור מחדש לעם ולמדינה, ולא פחות חשוב מכך – הם חוו חיבור לעצמם ולזהות שלהם, ועברו חוויה מגבשת ביחד עם חבריהם לכיתה ולשכבה ועם הצוות החינוכי שהיה איתם 24 שעות ביממה. ראיתי איך על אף הקשיים בעליות המפרכות למכתש הגדול הם לא ויתרו לעצמם, ואיך ביום ההתנדבות בקרית גת עבדו בצורה מעוררת השראה עם אוכלוסיות בעלי צרכים מיוחדים ונמלאתי גאווה על התלמידים המופלאים שלנו. תודה לצוות המחנכות, לרכזת השכבה ולמורי של״ח על ההובלה. אני רוצה להודות לרשות המקומית, לאגף החינוך ולוועד ההורים על התמיכה והאפשרות להעניק לילדינו את החוויה הזו, שהופכת אותם לבני נוער ערכיים יותר ומחוברים הרבה יותר למדינה ולעם המיוחד שלנו”.

תגובה אחת

  1. אני. הגב

    מההה דחוף לכם להוציא לטיולים ומסעות ? כששום מקום לא בטוח.
    ועוד להשתחצן בקבלת שבת בכותל המערבי.
    לא בושה להמתין ולהבין שעוד מסוכן.

השארת תגובה