מרגש: עיריית ראשון לציון חגגה החודש יום הולדת לכ-100 אזרחים ותיקים

מרגש: עיריית ראשון לציון חגגה החודש יום הולדת לכ-100 אזרחים ותיקים ילידי ינואר-פברואר, ללא עורף משפחתי או הסובלים מבדידות

עיריית ראשון לציון חגגה החודש יום הולדת לכ-100 אזרחים ותיקים ילידי ינואר-פברואר, ללא עורף משפחתי או הסובלים מבדידות, במסגרת התוכנית “שייכות ראשונית” המופעלת במינהל לשילוב חברתי.

מתנדבים במחלקת ההתנדבות העירונית אשר מלווים את הקשישים בימי שגרה, מקבלי מלגה שלוקחים חלק בביקורי בית להפגת הבדידות ותלמידי בית הספר “עדיני” בעיר והוריהם – הגיעו לבתיהם של האזרחים הוותיקים עם עוגת יום הולדת והרבה שמחה והתרגשות.

אפרת מימון, תושבת העיר שמלווה באופן קבוע את רינה בובליל שחגגה החודש יום הולדת וקיבלה גם היא מהעירייה עוגה מיוחדת, מספרת ש”רינה כל כך העריכה את הרגע הזה והתרגשה מהמחווה”.

אפרת, שהחלה להתנדב בקורונה עם אזרחים ותיקים ומלווה מאז גם את רינה, מספרת על החיבור ביניהן: “הייתה בינינו כימיה מהרגע הראשון, במיוחד בגלל שרינה מתעסקת באומנות וזה שבה את ליבי. כך נוצר הקשר. פעם בשבוע אני מגיעה אליה ואנחנו משוחחות, לפעמים אני מגיעה עם הילד הקטן שלי. הילדים שלי הם כמו הנכדים שלה.

“בכל מפגש היא מודה לי מכל הלב עשרות פעמים ושמחה שאני מגיעה. זה מחמם לי את הלב ועושה לי טוב על הנשמה, אני מרגישה ממש תחושת שליחות”.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “אנחנו לא משאירים את האזרחים והאזרחיות הוותיקים שלנו לבד! מחמם את הלב לראות את החיבורים המרגשים בין המתנדבות והמתנדבים לבין האזרחים הוותיקים, שהפכו בעקבות התוכנית למשפחה אחת גדולה. אני מזמין את כולם להתנדב ולהפיג את הבדידות עבור אלה שזקוקים לכך. תשומת לב, שיחת טלפון או ביקור קצר – יכולים לעשות את ההבדל עבור אותו אזרח ותיק שנמצא לבדו”.

מענה משמעותי בהפגת הבדידות
תוכנית “שייכות ראשונית” הוקמה על ידי האגף לפיתוח שירותים חברתיים ובשיתוף האגף לאזרחים ותיקים בעירייה, וכיום פעילים בה למעלה מ-300 אזרחים ותיקים בודדים וכ-300 מתנדבים ומקבלי מלגה.

“שייכות ראשונית” נותנת מענה משמעותי בהפגת הבדידות לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים, באמצעות שיבוץ מתנדב/ מלגאי קבוע המלווה את האזרח הוותיק בקשר טלפוני ובביקורי בית. התוכנית מסייעת בהגברת תחושת המעורבות, השייכות והדדיות בקרב האזרחים הוותיקים, באמצעות יצירה ופיתוח של קשרים חברתיים ושיח קבוע בין אוכלוסיית האזרחים הוותיקים לבין מתנדבי התוכנית.

רוצים ללוות אזרח ותיק? פרטים בקישור המצורף: לחצו כאן

השארת תגובה