יום הבוחר 2024: המדריך המלא שיעשה סדר בבחירות המקומיות עבור אנשים עם מוגבלות

בעוד פחות מ-24 שעות ייפתחו הקלפיות ברשויות המקומיות ברחבי הארץ, ומיליוני ישראלים יממשו את זכותם הדמוקרטית לבחור את ההנהגה המקומית לחמש השנים הבאות. אקים, יחד עם משרד הפנים, הכינו את המדריך המונגש לבחירות המוניציפליות

המדריך מיועד לאנשים עם מוגבלות, ובו הדרכה פשוטה ונגישה לכל מה שצריך לדעת על הליך הבחירות.

ב-242 רשויות מקומיות בישראל, ייערכו מחר הבחירות המוניציפליות, אלה שיקבעו את זהותם של אנשי השלטון המקומי לחמש השנים הבאות. הקלפיות ייפתחו בשעה 07:00 בבוקר, ויינעלו בשעה 22:00. בכל רשות מקומית, יוצבו בקלפיות פתקים עם שמות המועמדים לראשות הרשות המקומית (פתק צהוב), הרשימות המועמדות לחברות במליאת המועצה (פתק לבן) ובמועצות האזוריות יתווסף אליהן פתק נוסף (כחול)- לבחירת הוועד המקומי.

ארגון אקים, הכין עבור משרד הפנים חוברת מיוחדת (הזמינה להורדה בחינם) בעברית ובערבית, המנגישה את הליך הבחירות כולו לאנשים עם מוגבלות. בין היתר, כוללת החוברת הסבר על מה הן הבחירות, על הזכות שלהם לקחת חלק בבחירות, איך מתבצע התהליך, מה מותר ומה אסור לעשות כשבאים להצביע ועוד.

אז מה כדאי לאנשים עם מוגבלות לדעת לקראת הבחירות בשלטון המקומי?

  1. לכל אדם מעל לגיל 17, שהוא אזרח או תושב ישראל, שמתגורר ברשות מקומית ומופיע בפנקס הבוחרים, יש את הזכות להצביע בבחירות. חשוב שתדעו- לכל אדם עם מוגבלות יש את הזכות להצביע ולהשפיע!!
  2. לראשונה, השנה יום הבחירות לרשויות המקומיות הוא יום שבתון, שבו מרכזי היום ומרכזי התעסוקה יהיו סגורים.
  3. אנשים עם מוגבלות בניידות יכולים להצביע בקלפי נגישה בישוב או בעיר שלהם. בכל רחבי הארץ פזורות סך הכל 2,757 קלפיות נגישות. מעוניינים לדעת איפה הקלפי הנגישה הקרובה אליכם?
  4. לחצו כאן !
  5. או בטלפון: 1-800-101-975 או 073-2458358
  6. זקוקים לעזרה בביצוע הפעולה הפיזית של בחירת הפתק והכנסתו למעטפה? דעו כי אתם יכולים להיכנס לתא ההצבעה עם מלווה. על פי חוק, המלווה אינו רשאי ללוות יותר משני בוחרים, ואינו יכול להיות מנהל או מדריך במסגרת הדיור שבה אתם מתגוררים.
  7. לאנשים עם מוגבלות שיש ברשותם תעודת ‘פטור מתור’- הציגו את התעודה בקלפי וקבלו פטור מעמידה בתור.
  8. הקלפיות יפעלו בין השעות 07:00-22:00 ברציפות. ברשויות קטנות (שבהם עד 350 בוחרים בלבד), ייסגרו הקלפיות כבר בשעה 20:00.
    המידע המלא והמונגש מופיע בחוברת שהוכנה ע”י מכון אקים להנגשה קוגניטיבית (עמותת אקים) עבור היחידה לפיקוח ארצי על הבחירות במשרד הפנים, ומסבירה לראשונה בשפה פשוטה ופישוט לשוני על זכות ההצבעה והליך הבחירות לרשויות המקומיות.
    אקים הפיקה חוברות מידע לאנשים עם מוגבלות שכלית בפישוט לשוני לקראת הבחירות לכנסת החל משנת 2015. חוברות אלו משמשות ציבור רחב של מצביעים, ובהם אנשים עם מוגבלויות שונות, אנשים זקנים, עולים חדשים, ילדים ועוד.
    לינק לצפיה ולהורדת החוברת הנגישה המלאה:
  9. לחצו כאן !

סיגל פרץ יהלומי, מנכ”לית אקים ישראל: “חברה מכלילה היא חברה חזקה וטובה יותר. כדי לסייע לאנשים עם מוגבלות להיות חלק בלתי נפרד מהחברה ולהשתתף בבחירות המוניציפליות, הכנו באקים מידע בפישוט לשוני. המידע המלא שהונגש בחוברת הבחירות שנערכה במחלקה המשפטית באקים, יאפשר לאנשים עם מוגבלות שכלית לקחת חלק בחגיגה הדמוקרטית החשובה כל כך. אני מאחלת הצלחה למועמדים ברשויות השונות, בתקווה שזכויותיהם של אנשים עם מוגבלות יכללו בסדר היום הציבורי – גם בשלטון המקומי, בחמש השנים הבאות”.

השארת תגובה