לתמנונים יש השפעות חיוביות על פגים, שולה בן שמואל מאחוזת ראשונים ראשון לציון התנדבה למיזם

תמנונים סרוגים טובים לפגים. צילום: אחוזת ראשונים.

דיור מוגן אחוזת ראשונים גאים ונרגשים לקחת חלק במיזם סריגת תמנונים המיועדים לפגים, זאת לאור מחקר המוכיח את ההשפעות החיוביות של תמנונים באינקובטורים על הפגים. הפרויקט “תמנונים לפגים בישראל” של עמותת לה”ב – למען הפגים בישראל

צילום: אחוזת ראשונים.

הפרוייקט מופעל כולו על ידי מתנדבים בלבד, התמנונים נסרגים ע”י מתנדבים בכל רחבי הארץ. הם עוברים מיון, כביסה ואריזה כדי לעמוד בתקני בטיחות מחמירים, ומועברים לפגיות השונות, במטרה שאף תינוק לא יהיה לבד באינקובטור.

בשנת 2013, נוצר התמנון הראשון בדנמרק. אבא לפגה תכנן את בובת התמנון הראשונה לבתו שנולדה מוקדם מהצפוי, במטרה ליצור חוויה דומה ככל הניתן לרחם. זרועות התמנון מרגישות כמו חבל הטבור של האם, מנחמים את התינוק ומפחיתים את הסיכון שהפג הקטנטן ימשוך את הצינורות הרפואיים המחוברים אליו, ובכך יגרום לבעיות חמורות. מדיווחים ברחבי העולם עולה כי הנוכחות של התמנונים באינקובטור משפרת את קצב הנשימה והלב של התינוקות, ונמצא שמקדמת את מעורבות ההורים בטיפול בפג. מאז, התרחב הפרויקט למדינות רבות בעולם, ביניהן ישראל, ואלפי תמנונים נסרגים בהתנדבות מידי שנה.

צילום: אחוזת ראשונים.

מי שהתגייסה כל כולה לטובת המיזם המקסים היא הדיירת שולה בן שמואל אשר סרגה עשרות תמנונים. במפגש בינה לבין רותם, מתנדבת מטעם עמותת לה”ב נולד חיבור וקשר מרגש שבו בקשה רותם משולה ללמד אותה לסרוג, שולה כמובן נענתה בשמחה. התמנונים המקסימים ייתרמו לפגיות בבתי חולים. בימים אלו הבית נערך לסריגת המשלוח הבא שיועבר אף הוא לפגיות ברחבי הארץ.

תגובה אחת

  1. אזולאי דינה הגב

    בוקר טוב
    פרסמתם בכתבה את אמא שלי שולה בן שמואל במייזם סריגה לפגייה בבתי החולים
    אשמח אם תשלחו לה או לי את העיתון.

    שולה בן שמואל אחוזת ראשונים רחוב הנחשול 30 ראשון דירה 217
    או אלי
    דינה אזולאי רחוב גבעת התחמושת 29 דירה 42 חולון

    תודה מראש
    דינה
    0508212278

השארת תגובה