זינוק בתחלואת השפעת, עלולה להיות מסוכנת ומדבקת, ועדיין לא מאוחר להתחסן!

צילום: דוברות כללית.

נתוני משרד הבריאות שפורסמו לאחרונה מצביעים על עלייה גבוהה בתחלואת השפעת. ב’כללית’ מחוז מרכז קוראים לכלל הציבור להגיע להתחסן על מנת לשמור על הבריאות ולמנוע סיבוכים

עונת השפעת נמצאת בימים אלה בעיצומה ובבתי החולים ובקופות החולים מדווחים על עומסים כבדים. גם מנתוני משרד הבריאות, שפורסמו לאחרונה עולה כי ישנו זינוק חד בכל הקשור להתפשטות מחלות נשימתיות וביניהן גם מחלת השפעת.

על פי הדיווחים, שעור ההדבקה השנה הינו גבוה מאד וגם תסמיני המחלה קשים יותר בהשוואה לשנה שעברה. חשוב לציין כי השפעת החלה השנה מאוחר יותר מהרגיל ובעצימות גבוהה מאוד, ועל כן צפויה להימשך זמן רב יותר.

השפעת הינה מחלה ויראלית הבאה לידי ביטוי בתסמינים כמו חום גבוה, כאבי שרירים, כאבי ראש, שיעול, נזלת, חולשה והרגשה כללית רעה. המחלה עלולה להיות מלוּוה גם בכאבי גרון, בדלקת בלחמיות העיניים ובהגדלת קשרי הלימפה בצוואר. רוב התסמינים חולפים בתוך שבוע, עם זאת יתכנו סיבוכים של המחלה שעלולים להסתיים באשפוז.
חיסוני השפעת ניתנים בכל תחנות האחיות במרפאות של כללית באזור המגורים.

חתונה אנוכשווילי האחות המחוזית בכללית מחוז מרכז אומרת כי, “השפעת הינה מחלה מסוכנת ומדבקת שמועברת באוויר . גם כעת, כשאנו נמצאים בעיצומה של עונת השפעת עוד לא מאוחר מידי להתחסן וחשוב לעשות זאת בימים הקרובים על מנת לעבור את החורף בריאים וללא סיבוכים”.

השארת תגובה