מדהים! האם בקרוב נוכל לעקוף את הפקקים בעזרת מונית אווירית והמשלוח שהזמנו לצהריים יגיע עם רחפן? כולל סרטון וידאו.

צילום: דוברות עיריית ראשל”צ.

העתיד כבר כאן: מיזם הרחפנים הלאומי הגיע לראשון לציון

צילום: דוברות עיריית ראשון לציון.

האם בקרוב נוכל לעקוף את הפקקים בעזרת מונית אווירית והמשלוח שהזמנו לצהריים יגיע עם רחפן? במהלך השבוע האחרון (17-20.3), נערכו במרחב האווירי של ראשון לציון שלל ניסויים והדגמות של טכנולוגיות רחפנים. זאת, במסגרת מיזם הרחפנים הלאומי של ישראל, בשיתוף משרד התחבורה, הרשות לתעופה אזרחית, רשות החדשנות וחברת נתיבי איילון.

צילום: דוברות עיריית ראשון לציון.

טיסות ההדגמה נערכו במערב העיר ראשון לציון, ובהן התבצעו, בין היתר, טיסות ניטור ואבטחה לאורך החוף, הדגמה של שינוע משלוחים מתוך מרכז ניהול התנועה, טיסות לבחינת פתרונות תקשורת ועוד. כמו כן, במנחת ראשון התקיים לראשונה ניסוי המשלב מספר סוגי כלים – מסוק, eVTOL (כלי טיס שיכולים להמריא ולנחות אנכית) ורחפנים.

צילום: דוברות עיריית ראשון לציון.

ראש העירייה, רז קינסטליך, שצפה אתמול (ד׳) בניסוי, אמר: “העתיד כבר כאן! עיריית ראשון לציון רואה חשיבות רבה בניסוי שעתיד לעזור לנו לנטר את התנועה, לצמצם את הפקקים, להעביר חבילות או ציוד רפואי ולתת שלל פתרונות יעילים לטובת התושבות והתושבים שלנו ולשפר את איכות חייהם”.

צילום, דוברות עיריית ראשון לציון.

מיזם הרחפנים הלאומי פועל להכשיר את התשתית בישראל לשימוש בכטב”ם ותומך בהתפתחות תעשייה משגשגת לתועלת הציבור. במסגרת הטיסות שמבצע המיזם ברחבי הארץ, נבחנים השימושים ברחפנים למשלוחים, לשינוע תרופות ומוצרי רפואה, לניטור, לביטחון, למוניות אוויר שמטיסות אנשים וכלים לוגיסטיים שמטיסים משקלים כבדים.

צילום: דוברות עיריית ראשון לציון.

כמו כן, מפעיל המיזם תשתית לניהול המרחב האווירי – מערכות שליטה ובקרה המייצרות תמונת שמיים ארצית ומאפשרות תנועה בטוחה של הכלים ברום הקרוב לקרקע.

השארת תגובה