מועצת עיריית ראשון לציון אישרה לפני זמן קצר את תקציב העירייה לשנת 2024

צילום: דוברות העירייה.

התקציב לשנה הקרובה יעמוד על 2.718 מיליארד שקל – גידול של 11%. העירייה תקציב 5 מיליון שקלים לטובת אתר הנצחה לחללי ונרצחי מלחמת “חרבות ברזל”; וכן כ-3 מיליון שקל לתגבור האבטחה בשכונות, במקלטים ובמוסדות החינוך. גם השנה תשקיע העירייה סכום נכבד בתקציב החינוך שיגדל ל-38% מסך התקציב הכולל ביחס ל-36% אשתקד, ויעמוד על כ-1.038 מיליון שקל. תקציב הניקיון יגדל גם הוא בכ-13 מיליון שקל לכ-361 מיליון שקל; וכ-511 מיליון שקל יושקעו בפיתוח שכונות חדשות ושדרוג השכונות הקיימות והמרחב הציבורי. ראש העירייה, רז קינסטליך: “התקציב לשנה הקרובה עומד באתגרי העבר וההווה ומסתכל אל עתידה של ראשון לציון. מדובר בתקציב אחראי, מוסרי ומקצועי – בדיוק כפי שמצופה להיעשות כאשר מדובר בכספי ציבור”

תקציב עיריית ראשון לציון לשנת 2024 אושר הערב (ראשון) בישיבת מועצת העיר, ואף שודר בלייב בעמוד הפייסבוק העירוני. התקציב יעמוד על 2.718 מיליארד שקל, זאת לעומת כ-2.450 מיליארד שקל בתקציב המאושר ל-2023 – גידול של כ-11%. תקציב הפיתוח לשנת 2024 יעמוד על 1.127 מיליון שקל.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: “התקציב לשנה הקרובה עומד באתגרי העבר וההווה ומסתכל קדימה אל עתידה של ראשון לציון, אך לוקח בחשבון גם את האתגרים הניצבים בפנינו. לאירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת ‘חרבות ברזל’ הייתה השפעה ניכרת על התקציב השנתי. ראשון לציון התמודדה עם מספר רב של שיגורים, מעל ל-1,100 דירות שניזוקו, פגיעות ברכבים ונזק למרחב הציבורי. כך שהתקציב מורכב השנה, בין השאר, גם מצרכי המלחמה.

צילום: דוברות העירייה.

“החלטנו להקציב 5 מיליון שקלים לטובת אתר הנצחה עירוני לבני ובנות העיר וקרבה ראשונה לתושבי העיר, שנפלו במלחמת “חרבות ברזל”, שנרצחו במסיבת הנובה או בשבי חמאס. כמו כן, הקצנו סכום של כ-3 מיליון שקל לתגבור האבטחה בשכונות, במקלטים ובמוסדות החינוך.

“תקציב 2024 הוא תקציב אחראי, מוסרי ומקצועי – בדיוק כפי שמצופה להיעשות כאשר מדובר בכספי ציבור”.

ממשיכים להשקיע בחינוך העירוני
כיאה לזוכת פרס החינוך הארצי לשנת תשפ”א-תשפ”ב, גם השנה תשקיע העירייה סכום נכבד בתקציב החינוך שיגדל ל-38% מסך התקציב הכולל, ביחס ל-36% בתקציב המאושר ל-2023. הדבר מבטא את חזון העירייה להמשך הפיתוח הפדגוגי של מערכת החינוך בעיר במטרה להמשיך ולהוביל את החינוך בישראל ולהכין את תלמידות ותלמידי העיר אל אתגרי המחר.

תקציב החינוך יעמוד על כ-1.038 מיליון שקל, כאשר ההשקעה העירונית בחינוך נטו תגדל בכ-48 מיליון שקל ותעמוד על כ-375 מיליון שקל. כמו כן, ההשקעה בתלמיד תגדל גם השנה ותעמוד על סך של כ-7,385 שקל לתלמיד – עלייה של כ-693 שקל (המהווה גידול של כ-10%), לעומת ההשקעה בתלמיד בתקציב 2023 המעודכן.

ההוצאה לחינוך כוללת תקציב בסך כ-4.5 מיליון שקל למלגות לסטודנטים ולעידוד אקדמי; כ-1.7 מיליון שקל השתתפות בשכר לימוד בגין תלמידי חינוך מיוחד שמשובצים בגנים שמופעלים על ידי עמותות; סבסוד צהרונים בעלות של כ-3.2 מיליון שקל; כ-11 מיליון שקל עבור תוכנית תקשוב בחינוך; כ-3.1 מיליון שקל לסבסוד קייטנות; כ-1 מיליון שקל לטובת רכישת שירותי ניהול ובקרת מערך ההסעות; ותוספות יוזמות בגין גידול במספר בתי ספר מנגנים, תגבור שפתי בשכבות הגיל הצעירות, תגבור בגרויות ועוד.

בנוסף, תמשיך העירייה להשקיע גם בבניית מוסדות חינוך חדשים; בהקמת מרחבים מוגנים במוסדות חינוך שאין בהם מרחבים מוגנים; בתכנון בינוי מוסדות חינוך עתידיים בשכונת האלף וברחבי העיר ועוד. בסך הכול יעמוד תקציב הפיתוח לחינוך על כ-268 מיליון שקל.

כחלק ממהפכת הניקיון שחלה בשנתיים האחרונות, יגדל תקציב הניקיון בכ-13 מיליון ל-361 מיליון שקל. הסכום נובע מתוספת של כ-3 מיליון שקל בתחום הטיאוט, כ-2 מיליון שקל בתחום פינוי האשפה הביתית, כ-1 מיליון שקל בתחום פינוי הגזם והגרוטאות, כ-4 מיליון שקל בעקבות הגדלת התשומות במכרזי הגינון החדשים; כ-2 מיליון שקל בגין פינוי פחים כתומים; וכ-2 מיליון שקל בגין שינוע פסולת לדרום.

כמו כן, ב-2023 החלה העירייה בפרויקט להחלפת תאורת הרחוב לתאורת לד. בעקבות כך, תקציב תאורת רחוב הופחת בסכום של כ-2 מיליון שקל, זאת למרות הגידול בעיר ועליות התעריפים.

הפעילויות הקהילתיות יתוגברו
במסגרת החזון המעמיד את התושב במרכז הוחלט לתגבר את כל מינהלות שיל”ת (שירות לתושב) ואת הפעילויות הקהילתיות לאורך כל השנה ובחגים; וכן לתקצב השתתפות עירונית בסבסוד מחנות הקיץ של תנועות הנוער. כמו כן, תשקיע העירייה בהמשך ביצוע מרכז המצוינות והספורט בבי”ס “עמית”, בשדרוג אולמות ספורט, בשדרוג תשתיות במגרשי הספורט ובשדרוג היכל התרבות סכום של כ-30 מיליון שקל.

עוד כולל התקציב, כ-511 מיליון שקל לפיתוח שכונות חדשות ושדרוג השכונות הקיימות והמרחב הציבורי, ביניהן: שכונת נחלת עלית, פינוי בינוי ברמת אליהו, המשך פיתוח הפארק העירוני בשכונות נרקיסים ונוריות, המשך הפיתוח בנחלת יהודה ועוד.

בתחום שדרוג ופיתוח נופי תשקיע עיריית ראשון לציון כ-27 מיליון שקל בהתקנת ובהחלפת מתקני משחק וכושר, שדרוג גנים ציבוריים ועוד. זאת, מעבר לפיתוח הפארקים בשכונות נרקיסים, נוריות ובמתחם האלף. בנוסף, במהלך השנה ייפתחו בעיר פארקים חדשים דוגמת פארק האלף, פארק צריפין וחלקו השני של פארק המשפחות, והעירייה תשקיע מיליוני שקלים באחזקתם ובטיפוחם השוטף.

סך התקציב לתחום הכבישים והתנועה (כולל ניקוז), עומד על סכום של כ-42 מיליון שקל והוא כולל סלילת ופיתוח כבישים ומדרכות, סלילת חניונים, עבודות ניקוז ותחילת הקמת גשר מתחם המדיה; וכן – השתתפות במיזם המטרו.

כחלק מהרצון להמשיך ולהגדיל את אזורי המסחר, התעסוקה והבילוי יושקע סכום של כ-119 מיליון שקל לטובת עבודות פיתוח במתחם האלף, לרבות פיתוח מתחם ג’, המשך פיתוח אזור תעשייה צפון-מזרח ופיתוח הטיילת העליונה והדרומית בחוף הים.

השארת תגובה