פרויקט ייחודי בראשון לציון – מספרים בגוף ראשון את סיפוריהם של שורדי השואה וחסידי אומות העולם

בשבוע שעבר הגיע פרויקט מרגש במיוחד לסיומו: לראשונה בראשון לציון נערך אירוע חשיפה לקורס “שגרירי זיכרון”, שהקנה הכשרה ייחודית ל-20 מתושבות ותושבי העיר שלמדו לספר בגוף ראשון את סיפורי הגבורה של שורדי שואה וחסידי אומות העולם – כך שהסיפור יועבר גם לדורות הבאים.

מיזם “בגוף ראשון” הוקם על ידי דודי רונן, בן לשורד שואה בעצמו; ובראשון לציון הוא מיושם בליווי ובשיתוף האגף לאזרחים ותיקים והאגף לפיתוח שירותים חברתיים שבמינהל לשילוב חברתי.

במסגרת הקורס, שהתפרס על פני עשרה מפגשים, למדו המשתתפים לבצע תחקיר, לאסוף עדויות, לכתוב ולערוך את הסיפור במטרה להציגו לקהל הרחב, ובכך לשמר את הסיפור לדורות הבאים.

ערב החשיפה המרגש התקיים בהיכל התרבות, בו הציגו שבעה שגרירי זיכרון מספר אפיזודות מסיפורי השואה. את הסיפורים ליוותה המנגינה של תלמידי עירוני ה’ והקונסרבטוריון. במשך שעה וחצי הקשיבו תושבי העיר לסיפורים המרתקים ולשירים הנוגעים ללב שלא הותירו אף עין יבשה בקהל.

נורית, שגרירת זיכרון, מספרת כי השתתפה בפרויקט במטרה להציל זיכרונות יקרים של סבא שלה שלא יישכחו למען שני בניה. לדבריה, ״עם שזוכר, עם שלא שוכח – הוא עם חזק, שיכול להסתכל קדימה בביטחון״.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: ״במיוחד בעת הזו חשוב לדאוג שהזוועות לעולם לא יישכחו. לצערנו, דור שורדי השואה הולך ונעלם ובעוד כמה שנים כבר לא יהיו בנינו ניצולים, ולכן זאת חובתנו המוסרית לשמוע ולהשמיע כמה שיותר – ואני מברך על הפרויקט הייחודי שמאפשר זאת״.

מחזיק תיק הרווחה, מוטי עג’מי, הוסיף: “ישנה חשיבות גדולה להמשיך ולספר את סיפורם של שורדי השואה ולדאוג שלא יישכחו לעולם. עיריית ראשון לציון והמינהל לשילוב חברתי מחויבים לעשייה עבור שורדות ושורדי השואה בעיר לאורך כל השנה – בין שזה במענים חברתיים, רגשיים ואף כלכליים. נמשיך לפעול, למענם, לדאוג ולתמוך בהם”.

השארת תגובה