יו”ר ועדת ביקורת ,חברת מועצת העיר באופוזיציה אילנית הרוש נלחמת בהחלטה להעביר את תיק התחבורה לחבר מועצה, נציג הציונות הדתית

אילנית הרוש לא מרוצה מההחלטה. צילום: מצילומי ישיבת מועצת העיר,עיריית ראשון לציון.

אילנית הרוש נלחמת בהעברת תיק התחבורה העירוני למתנגדים לתחבורה ציבורית בשבת

תחבורה ציבורית בשבת בראשון לציון? מועצת העיר החליטה להאציל את הסמכויות בתיק התחבורה העירוני לחבר המועצה, הרב נועם חדד, מסיעת מאמינים בראשון, בראשות הרב שמואל ג’מיל, אשר הכריז שתחבורה ציבורית בשבת בשום פנים ואופן לא תתקיים בראשון לציון.

חברת המועצה מהאופוזיציה ויו”ר ועדת הביקורת אילנית הרוש (מרצ) ניסתה להתנגד ליוזמה ובמשך דקות ארוכות נלחמה, זעקה בשם התושבים ודרשה שלא יהפכו את תיק התחבורה למגזרי. המינוי אושר בסופו של דבר, אבל הרוש עוד לא אמרה את המילה האחרונה.

“אין לי דבר וחצי דבר נגד חבר המועצה היקר הרב נועם חדד. הוא חבר מועצה ראוי, פעיל, שללא ספק מייצג את הציבור ששלח אותו נאמנה”, אומרת הרוש. “אבל אסור שתיק התחבורה יהיה בידיים מגזריות. בוודאי שלא בידיים של מי שהצהירו שיתנגדו לתחבורה ציבורית בשבת”, היא מסבירה את התנגדותה להצעה.

עוד הוסיפה הרוש: “חבריי למועצת העיר אמרו כי הם גם תומכים בנושא ויפעלו לקדם אותו. אך הם כולם שתקו ולא פצו את פיהם נגד ההחלטה. כל מי שהבטיח לתושבים שהוא לא נגד הנושא, דיבר פתאום בשליליות ובזלזול על נושא תחבורה ציבורית בשבת. פתאום ההבטחות לתושבים נשכחו. אבל אני לא שכחתי. אמרתי שבחרתי להישאר באופוזיציה בגלל שראיתי שנושאים שחשובים לציבור הליברלי והחופשי בעיר לא מקבלים מענה. בישיבת המועצה קיבלנו הוכחה לכך בשידור חי. חברי וחברות למועצה שמול המצלמה הראו בדיוק כמה הם (לא) מוכנים להילחם על נושא תחבורה ציבורית בשבת. כמה הנושא (לא) חשוב להם”.

לסיום דבריה, אומרת הרוש: “אני אמשיך להיאבק על הנושא ובישיבות המועצה הקרובות אדרוש ממועצת העיר להתייחס להבטחות שניתנו לציבור בקדנציה הקודמת, בין היתר, בנושא תחבורה ציבורית בשבת. חבריי היקרים שנמצאים בקואליציה, יש לכם עוד זמן לתקן את ההחלטה. הציבור לא ישכח את הנושא. ראשון לציון לא תישאר העיר היחידה באזור, הרביעית בגודלה בישראל, ללא תחבורה ציבורית בשבת”.

השארת תגובה