ראשון לציון יוצאת בקמפיין מיוחד לציון יום השואה והגבורה בהשתתפות שורדות ושורדי שואה ונכדיהם החיילים ומשרתי המילואים

“קמנו בעבר, נקום גם היום”: עיריית ראשון לציון יוצאת בקמפיין מיוחד לציון יום השואה והגבורה בהשתתפות שורדות ושורדי שואה ונכדיהם החיילים ומשרתי המילואים

ערב יום השואה והגבורה יצוין הערב (א’, 5.5.24), ועיריית ראשון לציון יוצאת בקמפיין מיוחד שבו מצולמים שורדות ושורדי שואה תושבי העיר, יחד עם נכדיהם שמשרתים בצבא או בשירות מילואים.

הקמפיין נתלה בשילוט חוצות בכל רחבי העיר ובו המסר: ‘קמנו בעבר, נקום גם היום. בזכות שורדי השואה עם ישראל חי וחזק’. בקמפיין משתתפים: חיים בן עוזיהו ונכדו גל טלמור, קצין בקבע; אילן ונכדו ב., קצין ביחידת 8200; מזל אביב ונכדתה אור זילברברג, קצינת מילואים; שולה בן שמואל ונכדתה שובל אזולאי, חיילת מילואים; ריטה בר יוסף ואחיינה גיל אורן, חייל מילואים. בנוסף משתתפים גם שורדי השואה תושבי העיר: שולמית אולייר; אשר כהן ולאה ברזני.

נציין, כי זאת השנה השישית מאז כניסתו לתפקיד של ראש העירייה, רז קינסטליך, שעיריית ראשון לציון יוצאת בקמפיין שילוט מיוחד שכזה להעלאת המודעות לזיכרון השואה והגבורה. בעקבות כך, אף החלו לעשות קמפיינים דומים בערים נוספות.

ראש העירייה, רז קינסטליך: “שבעה חודשים חלפו מאז השביעי באוקטובר, וברחבי אירופה – אותה אירופה שטמנה גם אז את ראשה בחול – מונפים שוב דגלי השנאה. האנטישמיות הישנה הרימה שוב את ראשה, ויהודים ברחבי העולם שוב נאלצים להסיר את המזוזות ממפתן הדלת, להוריד את הכיפה ולהחביא את מגני הדוד שעל צווארם, את שפתם ואת זהותם.

“השנה, יותר מכל שנה, אנו גאים להמשיך במסורת קמפיין יום השואה העירוני עם פניהם של שורדות ושורדי השואה שלנו שמלווים הפעם בנכדותיהן ונכדיהן, החיילים והחיילות, ומעבירים את המסר בקול חזק וברור שכפי שקמנו מן ההריסות – נעשה זאת שוב. לא ינצחו אותנו!”.

מוטי עג’מי, המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק הרווחה: “המינהל לשילוב חברתי פועל לאורך כל השנה במגוון דרכים לרווחת שורדות ושורדי השואה שחיים בעיר. זה המעט שהדור שלנו יכול לעשות למענם ונמשיך לפעול ככל האפשר על מנת לשפר את רווחתם״.

בראשון לציון מתגוררים כיום כ-5,000 שורדי שואה. לכל אורך השנה מפעילה עיריית ראשון לציון, באמצעות פרויקט “פרח לניצול” שבמינהל לשילוב חברתי, מגוון רחב של מענים עבורם, ביניהם: קו חם טלפוני ייחודי המהווה אוזן קשבת בעזרת מתנדבים, מיצוי זכויות, מסיבות וטיולים, קבלות שבת שנועדו להפיג בדידות בסופי שבוע, קבוצות חברתיות שפועלות ברחבי העיר, ואף פרויקט “דור לדור” שבאמצעותו מאמצים תלמידי בתי הספר שורדי שואה בקרבת מגוריהם.

כמו כן, האגף לאזרחים ותיקים מעניק לשורדי השואה תושבי העיר סיוע במיצוי זכויות ועזרה רגשית, סדנאות וסיוע חומרי לעומדים בקריטריונים, מועדון חברתי לשורדי שואה ומפעיל את תוכנית “תיאטרון עדות” המשותפת לתלמידי חטיבת הביניים ודור ראשון ושני לשואה.

השארת תגובה