ענבל כץ פרידלנדר הדיאטנית המחוזית של כללית נותנת כמה עצות שיעזרו לנו לחזור לאורח חיים בריא אחרי החג

צילום אילוסטרציה FX

חוזרים לשיגרה בריאה- בחג הפסח ובחול המועד קפצנו מארוחה לארוחה. אכלנו ללא הפסקה וחלקנו אף הזניחו את הפעילות הגופנית. ענבל כץ פרידלנדר הדיאטנית המחוזית של כללית במחוז המרכז נותנת כמה עצות שיעזרו לנו לחזור לאורח חיים בריא אחרי החג

צילום אילוסטרציה FX

מצות, קניידלאך, מופלטות ושאר מיני מתיקה היו מנת חלקנו בחג הפסח ובחול מועד שבא בעקבותיו. כעת, עם החזרה לשיגרה זוהי הזדמנות מצוינת להשיל מעלינו את הקילוגרמים המיותרים שהוספנו ולחזור לאורח חיים בריא. אז מה עושים? קבלו כמה טיפים חשובים לחזרה לשגרת אכילה בריאה:

הקפדה על ארוחות מסודרות

עם החזרה לשיגרה חשוב לחזור לסדר יום קבוע ולהקפיד על ארוחות מסודרות. לוותר על נשנוש שאריות הממתקים ומארזי השי אם נשארו בבית לאחר החג ולהרחיק מהבית את הפיתויים. ככל שיהיו לנו פחות פיתויים ככה יהיה לנו קל יותר לחזור לשגרה. לתכנן מראש את הארוחות שלנו, להכין אותן מראש ולהקפיד עד כמה שניתן על שימוש במזונות טריים ופחות מעובדים.

צריכת פירות וירקות

התזונה הטובה ביותר היא תזונה ים תיכונית, המתאפיינת בצריכה יומית של מזונות המשלבים ירקות ופירות, המספקים לנו ויטמינים וסיבים תזונתיים. ההמלצה היא לצרוך ירקות ופירות ב-5 צבעים. כדאי להכין מראש ירקות חתוכים כגון גזר, עלי וגבעולי סלרי ושומר עם מיץ לימון לשמירת הטריות ולנשנש אותם בשעת הצורך. לגבי פירות שמכילים סוכר ההמלצה היא לאכול 2-3 פירות לכל אורך היום (פלח אבטיח, תפוח, אפרסק, 12 ענבים). חשוב להקפיד לחתוך את הפירות והירקות בסמוך לארוחה על מנת לשמור על הערכים התזונתיים והוויטמינים שבהם.

שילוב של קטניות בתפריט

מומלץ לשלב בתפריט שלנו קטניות שמסייעות לשמור על רמת אנרגיה גבוהה (כגון: חומוס, עדשים, שעועית לבנה). סלט קינואה עם עדשים, סלט בורגול עם עדשים, אורז עם שעועית ומג’דרה הן מנות קלילות, שיכולות לתת יותר אנרגיה. חשוב לדעת גם שהקטניות מכילות חלבון וברזל, ולכן יכולות להיות תחליף לבשר.

שתייה מרובה

עונת הקיץ אוטוטו בפתח, הטמפרטורות עולות ומרביתנו עובדים במקומות ממוזגים ושוכחים לשתות. חשוב לדעת ששתייה מרובה תורמת לעלייה ברמת האנרגיה והחיוניות של הגוף, משפרת את מראה העור ומפחיתה את תחושת הרעב. שתייה מספקת משמעותה שתיית 25 — 30 cc מים לקילו משקל גוף (כלומר כ- 2 ליטר מים ביום/כ- 10 כוסות / 4 בקבוקים של חצי ליטר). ניתן להוסיף לכוס המים חתיכת לימון/תפוז/ מלפפון/ נענע /לימונית וכו’ על מנת לשפר את הטעם. מומלץ לעשות לנו הרגל – לקום פעם בשעה, לחלץ עצמות וגם למלא כוס מים. במקביל חשוב להפחית את שתיית הקפה.

פעילות גופנית חובה– חשוב שתנועה ופעילות גופנית סדירה תהיינה חלק בלתי נפרד משגרת יומנו בעיקר בגלל שמרביתנו יושבים שעות רבות מול המחשב. ארגון הבריאות העולמי ממליץ על 150 דקות של הליכה בשבוע, אותן כמובן ניתן לפצל למספר סטים (כגון: 3 פעמים 50 דקות או 30 דקות כפול 5 פעמים). אם אתם לא יכולים לצאת להליכות ארוכות או לקיים פעילות גופנית אירובית בימים מסוימים אפשר להיות יצירתיים – לעלות במדרגות בעבודה וכמובן לעשות הפסקות, להניע את הגוף ולשמור על התנועה שלנו.

צילום אילוסטרציה FX

השארת תגובה