מרימים דגל כחול: ראשון לציון עם 6 חופים ברשימת החופים הבטוחים, הנקיים והנגישים ביותר לשנת 2024

קניון רוטשילד ראשון לציון

עונת הרחצה יוצאת לדרך וכעת מתפרסמים הנתונים הרשמיים של תוכנית הדגל הכחול שמציינת 12 שנות פעילות בישראל, מתוך 157 חופים ברחבי הארץ 61 חופים ו3 מרינות יזכו לקבל את התו הסביבתי הבינלאומי, הקובע כי הם עומדים בקריטריונים מחמירים בתחום איכות הסביבה, התחזוקה, הבטיחות והנגישות. בדקנו אילו חופים נכנסו לרשימה גם השנה ואילו חופים חדשים התווספו

דגל כחול, חוף ראשון לציון. צילום: דוברות העירייה.

תוכנית “הדגל הכחול” הפועלת בכ-50 מדינות בעולם, מציינת 37 שנה לראשית פעילותה הגלובלית ו-12 שנים מאז החל המיזם בישראל. מדובר באחד מתווי התקן המוכרים והמוערכים ביותר בעולם בתחום איכות הסביבה, המוענק לחופים, מרינות ולמפעילי סירות תיירותיות בנות קיימא. החופים הזוכים לקבל את התו הסביבתי היוקרתי, נדרשים לעמוד מדי שנה בקריטריונים בינלאומיים מחמירים השמים דגש על נושאים כגון איכות המים, ניקיון ותחזוקת החוף, פעילויות חינוך סביבתי, בטיחות, נגישות וניהול סביבתי.

מי שמפעילה את תוכנית הדגל הכחול בישראל מטעם ארגון The Foundation for – FEE  Environmental Education  העולמי היא עמותת אקואושן (EcoOcean), הפועלת לשימור והגנה על הסביבה הימית של ישראל.

61 חופים ו 3 מרינות יוכרזו מחר (רביעי) בטקס רשמי כאתרי דגל כחול בישראל. בין הקריטריונים הרבים שנבחנו, בולטים אלו הנוגעים לניהול והפרדת פסולת, נגישות קלה לציבור ולאנשים עם מוגבלות, הקפדה על איכות מי הרחצה, ניקיון החוף וסביבתו ועוד.

מטרת התכנית, הינה לעודד מודעות סביבתית ולקיחת אחריות על שמירת הסביבה החופית והימית בקרב משתמשי החופים, הקהילות המתגוררות בסביבתם ובקרב הרשויות והארגונים העוסקים בניהול החופים.

הנפת הדגל הכחול מעניקה חותמת רשמית לכך שהחוף או המרינה הנם ידידותיים לסביבה, וכי הרשות המקומית האחראית על החוף או המרינה, מובילה בנושאי ניהול סביבתי ושירות לתושבים.

הדס גן-פרקל, מנהלת המחלקה לניהול סביבתי בעמותת אקואושן:

“הדגל הכחול הוא תקן סביבתי-חברתי מחמיר לניהול חופים ומרינות. כשאדם מגיע לחוף דגל כחול הוא יודע שיגיע לחוף נקי ומתוחזק היטב העומד בקריטריונים מחמירים של שמירה על הסביבה וניהול סביבתי, לרבות ניקיון, תחזוקה, נגישות ופעילויות חינוך סביבתי. אני מברך את הרשויות המקומיות שזכו השנה בדגל הכחול ואת מנהלי האתרים. גם השנה תמשיך עמותת אקואושן ללוות את הרשויות המקומיות ולסייע להן לשמור על הים ועל החופים”.

רשימת החופים והמרינות המלאה:

תל אביב-יפו עם 15 חופים ומרינות

הצוק צפון, הצוק דרום, תל ברוך, נורדאו (מציצים), הנפרד, הילטון, גורדון, פרישמן, בוגרשוב, ירושלים, גאולה (במקום אביב שנסגר), צ’רלס קלור, גבעת עלייה,
מרינות: מרינה תל אביב, נמל יפו

חיפה עם 12 חופים

חופי נאות 2-3, בת גלים מערב, בת גלים מזרח, כרמל 1-2, דדו זמיר 1-6

נתניה עם 8 חופים

חוף צאנז, חוף העונות, חוף אמפי, חוף הרצל, חוף סירונית צפון, חוף סירונית דרום, חוף ארגמן (לגון), חוף פולג

אשדוד 8 חופים:

חוף מי עמי, חוף לידו, חוף אורנים, חוף הקשתות, החוף הנפרד, חוף הפרחים, חוף באר שבע

ראשון לציון 6 חופים:

החוף הכחול, חוף נווה ים, חוף חופית, חוף תל יונה, חוף הילדים, החוף הנפרד

הרצליה עם 4: חוף אכדיה צפון, חוף אכדיה מרכז, חוף הכוכבים (חדש), מרינה הרצליה

חוף הכרמל עם 3: חוף נווה ים, חוף דור מרכז, חוף האקוודוקט

נהריה עם 2: חוף גלי גליל דרום, חוף סוקולוב (חדש)

עכו עם 2: חוף ארגמן צפון, חוף ארגמן מרכז

אילת עם 2: חוף השחפים, החוף הצפוני-מערבי (חזר לרשימה)

אשקלון עם חוף אחד: חוף בר כוכבא דרום

איגוד ערים כנרת (חזרו לרשימה): חוף צמח (חדש)

מטה אשר (חדש): חוף שבי ציון (חדש)

השארת תגובה