תלמידות ותלמידי מסלול כבאות והצלה בכפר הנוער ויצו נחלת יהודה בראשון לציון קיבלו דרגות

צילום: פרטי

השבוע התקיים טקס מרגש של הענקת דרגות לתלמידי מסלול כבאות והצלה בכפר הנוער ויצו נחלת יהודה לקראת סיום שנת הלימודים.

מסלול לימודי כבאות והצלה בכפר הנוער ויצו נחלת יהודה שבראשון לציון פועל בשיתוף עם משרד החינוך, המשרד לביטחון לאומי, משרד הקליטה והרשות הארצית לכבאות והצלה.

צילום: פרטי

המגמה מיועדת לתלמידי כיתות י’ וכוללת קורס צופי אש והתנדבות בתחנת כיבוי אש בעיר ראשל”צ.

מסלול לימודי כבאות והצלה בכפר הנוער ויצו נחלת יהודה הינו ייחודי בארץ וכולל לימודים עיוניים ומעשיים בראי מנהיגות צעירה. תלמידי המסלול מיישמים את ערכי החינוך בכפר, מתנדבים בקהילה ותורמים לחברה הישראלית. התלמידים לומדים לבגרות מלאה וחווים את מקצוע הכבאות בשטח ובכיתה וזוכים להכנה עמוקה לשירות הצבאי ולחיים הבוגרים.

צילום: פרטי

מלבד המקצוע שמעניק עניין וידע רחב על הטבע, על המים, על האש ועל המפגש ביניהם, התלמידים לומדים קורסים בהתמודדות עם מצבי חירום וטיפול באוכלוסייה אזרחית תוך פיתוח אחריות חברתית ותרומה לקהילה, בהתנדבות כצופי אש בתחנת הכיבוי בראשון לציון.

מנהלת הכפר גליה מירון נשאה דברים והדגישה את חשיבות החינוך של הדור הבא של הלוחמים והמפקדים ואת העשייה החברתית והחינוכית של תלמידי המסלול: “כפר הנוער ויצו נחלת יהודה שם דגש על ערכים של חינוך למצוינות, פיתוח מנהיגות ערכית, שוויון הזדמנויות, מעורבות חברתית והתנדבות בקהילה.

צילום: פרטי

ערכים אלה משתלבים היטב עם המסלול לכבאות והתלמידים פעילים בכפר ומחוצה לו ונותנים דוגמא אישית. תלמידי המסלול, בהובלת אורן צור מפקד המסלול, זוכים ללימודים עיוניים לצד תרגול מעשי, יוצאים להתנדבות בתחנת כיבוי אש בעיר, מתנדבים עם אוכלוסייה אזרחית ובעיקר מפתחים מצפן חברתי עמוק של הושטת עזרה וטיפול במצבי חירום. מצד אחד מקצועיות ומצד שני חמלה ונתינה לזולת.”

מנהל התיכון צחי צור-טל הביע את גאוותו בתלמידים וסיפר על חשיבות התפקיד של לוחמי האש במדינת ישראל ועל משמעות המדים והדרגות.

צילום: פרטי

הדרגות הוענקו לתלמידי המסלול, 37 תלמידות ותלמידים, ע”י ההורים, צוות המדריכים והמורים, מפקד המסלול כבאי אורן צור, מנהל התיכון ומנהלת הכפר,  ובהתאם לשנת הלימוד שלהם:

תלמידי כיתה י’ – פס 1 .

תלמידי כיתה י”א – פס 2.

תלמידי כיתה י”ב- פס 3.

השארת תגובה