התוכנית משולבת בלימודי התואר הראשון בחינוך במכללה ותאפשר למעשה למורים לעתיד להרחיב את סל הכלים החינוכיים והטיפוליים שלהם
תוכנית לימודי כלבנות טיפולית במכללה למינהל בראשון לציון נפתחת השבוע בהתרגשות רבה. התוכנית משולבת עם לימודי התואר הראשון בחינוך במכללה, ומאפשרת לסטודנטים להתמחות בכלבנות טיפולית דרך קורסי הבחירה שלהם. בתום התוכנית, סטודנטים יוכלו לקבל בנוסף לתואר בחינוך תעודת כלבן טיפולי – ובעצם להשתלב בתחום מבוקש זה כבר עם סיום הלימודים. השילוב של תואר בחינוך עם כלבנות טיפולית יאפשר הכנסת כלבים לבית הספר, ויאפשר למורים לעתיד להרחיב את סל הכלים החינוכיים והטיפוליים שלהם.
כלבנות הטיפולית הינו תחום מבוקש ונצרך מאוד בעשור האחרון ועכשיו יותר מתמיד. שילוב כלבים בתוכניות טיפול וחינוך תורמים לרווחה הנפשית של הילדים ובני הנוער, מאפשרים להם להרגע יותר בקלות, ליצור יחסי חברות וסוציאליזציה. מחקרים שנעשו בקרב ילדים ובני נוער הצביעו על כך שנוכחות כלבים מורידה רמות קורטיזול בגוף, מורידה סטרס וחרדה ומאפשרת למידה טובה יותר.
עופר ביטון, וליאת ברטוב, רכזי תוכנית הלימודים במכללה למינהל, הינם בעלים של 7 מרכזי טיפול באמצעות כלבים ברחבי הארץ, והם מספרים שנוכחות הכלבים בטיפול רגשי הינו זרז משמעותי להתקדמות בטיפול. נערים שלא מתקשרים מוצאים בכלב נחמה וסיפוק, ודרכו מצליחים ליצור קשרים מיטיבים. כך למשל נערה שהייתה בחוסר תפקוד הסכימה לקום בבוקר, לתפקד ולהיות נוכחת, רק בזכות הדאגה והטיפול בכלבים שהיא כל כך אוהבת באחת מהחוות הטיפוליות של עופר וליאת.
התוכנית מלמדת חמלה, הסתכלות בגובה העיניים, יצירתיות בקשר והרבה אהבה – וכל תוספת כזאת למערכת החינוך היא מבורכת.
עופר ביטון וליאת ברטוב, הינם מחלוצי תחום הכלבנות הטיפולית בארץ. ברשותם 7 מרכזי טיפול באמצעות כלבים המתמחים בעבודה עם אוכלוסיות מגוונות – נוער בסיכון, בריאות הנפש, הרצף האוטיסטי ונפגעי פוסט טראומה.