סמכויות לפקחים מול הצעירים המשתוללים

תיקונים לשני חוקי עזר נכנסו לתוקף *יותר סמכויות לפקחים בהתמודדות *עם תופעות פסולות של צעירים* משבר הקורונה והסגרים הובילו לעלייה בתופעות מדאיגות בקרב בני הנוער * נסיעה מסוכנת ורועשת בטרקטורונים ועישון נרגילה ושתיית אלכוהול במרחב הציבורי * עתה יוכלו גם הפקחים העירוניים לאכוף תופעות אלו * ראש העירייה, רז קינסטליך: “תופעות שפוגעות משמעותית באיכות חיי התושבים בעיר”. סגר ממושך, מערכת חינוך שהושבתה והרבה מאוד זמן פנוי. כל אלו הציפו תופעות מדאיגות בקרב בני הנוער וצעירים בראשון לציון שפוגעות בהם עצמם, אך בו בזמן גם בתושבים. שני תיקונים לחוקי העזר שנכנסו לתוקף יעניקו יותר סמכויות לפקחים העירוניים בהתמודדות מול התופעות האלו, במיוחד בתקופה שידי המשטרה מלאות באכיפת הסגר. התיקון הראשון עוסק בתופעה שהתעצמה בשנים האחרונות וביתר שאת בתקופת הקורונה, רכיבה פרועה על טרקטורונים בלב אזורי המגורים. התיקון לחוק עזר מניעת רעש מגדיר את רעש הטרקטורונים כרעש חזק מרכב מנועי בצורה ברורה וחד משמעית. מהלך זה מחדד ומבהיר את החקיקה.

תיקון נוסף לחוק עזר שמירת הסדר והניקיון, נוגע לגנים הציבוריים. על פי התיקון חל איסור להכניס ולהחזיק במשקה משכר במקום ציבורי בין השעות 21:00 ל-6:00 בבוקר שלמחרת. כמו כן חל איסור להחזיק בנרגילה בגן כשהיא דלוקה. הכוונה היא לכל המרחב הציבורי. גם במקרה זה יש בידי הפקחים הסמכות לפתוח בהליך פלילי מול המעורבים.

ראש העירייה, רז קינסטליך, בירך על הרחבת הסמכויות ואמר: “אני ער למה שקורה בחוץ, במיוחד בתקופה האחרונה. מדובר בתופעות שפוגעות משמעותית באיכות חיי התושבים בעיר ולכן חשוב שיהיו בידי הפקחים הכלים להתמודד עם המציאות המשתנה.”

השארת תגובה