ברוכות וברוכים לעיר ראשון לציון

מאת:מיקי אלון. יום האישה הבינלאומי: עיריית ראשון לציון הציבה שלט בשפה מגדרית שווה ( בכניסה מכיוון בית דגן לעיר).

לקראת יום האישה הבינלאומי שיחול מחר (8.3), הציבה עיריית ראשון לציון שלט “ברוכות הבאות וברוכים הבאים” בכניסה הראשית לעיר * בסקר החברתי שפרסמה הלמ”ס, שיעור הנשים בתפקידי ניהול במגזר הציבורי בראשון לציון הוא הגבוה ביותר * ראש העירייה, רז קינסטליך: “השינוי מתחיל בכל אחד ואחת מאיתנו”

לשלט הכניסה המסורתי “ברוכים הבאים” בראשון לציון הצטרף כעת הכיתוב “ברוכות הבאות”. עיריית ראשון לציון הציבה את השלט, באורך שישה מטרים, בכניסה לעיר במחלף ראשון לציון, לעולים מכביש 4.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: “הצבת השלט היא מסר מבחינתנו כעיר שרואה את כל התושבים והתושבות ומקדמת שוויון מגדרי. בסופו של דבר השינוי מתחיל בכל אחד ואחת מאיתנו. זו לא קלישאה, אנחנו כעירייה פועלים להטמיע את השינוי בעירייה ובחברות העירוניות, במערכת החינוך, בקהילה ובשיח הציבורי”.

לאחרונה פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את הסקר החברתי ממנו עולה כי שיעור הנשים בתפקידי ניהול במגזר הציבורי בראשון לציון הוא הגבוה ביותר. נתון זה תואם את המגמה בעיריית ראשון לציון והעשייה היומיומית לקידום שוויון מגדרי. מתוך תשעה מינהלים בעירייה, חמישה מהם מנוהלים על ידי אישה: כספים, הלשכה המשפטית, חינוך, קהילה ורווחה. גם ברמת מנהלי אגפים יש שיעור מרשים של נשים, כאשר יותר מ-46% ממנהלי האגפים בעירייה, הן נשים, וכך גם את תאגיד המים “מניב” בראשון לציון מנהלת סאלי לוי, אחת מ-11 מנכ”ליות תאגידי מים מתוך 54.

נציין כי גם הספריות הציבוריות בראשון לציון, שמפעילה החברה העירונית תחת “כותר ראשון”, התהדרו בכיתוב רב מגדרי “ברוכות הבאות/ברוכים הבאים” על דלתות הכניסה.

השארת תגובה